Mappen genereren

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Mappen genereren

Bericht door Free_ltd »

PainSosis schreef:
Free_ltd schreef:Dan mag mij eens iemand uitleggen hoe dat bij een Garmin perfect verloopt, want ik heb het 3 x gebruikt, en doe er niet meer aan mee.
PainSosis schreef:H
Mochten alle gebruikers hun MTB tochten als koersfiets tochten ingeven zouden die wielertoeristen heel pissed worden wanneer ze de app zelf een route laten berekenen. :-k mmmmmm
Hoe kunt gij in Strava 'mountainbiken' ingeven dan? Bij mijn weten is dit voor MTB'ers de grootse bekommernis in Strava omdat dit niet kan. Ik heb zelfs al petities zien passeren, maar Strava heeft er precies geen behoefte aan om dit toe te voegen.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Mappen genereren

Bericht door Luhmann »

Weg types en classificatie is iets waar trailforks dan weer in uitblinkt. Iemand al eens de trailforks app op een garmin geprobeert? Is dat wat?
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: Mappen genereren

Bericht door stefkes »

Maps.me, MotionX GPS werken beide goed op de telefoon.

Niet om je de weg te wijzen, maar je kan er GPX routes op zetten. Die routes zijn dan een lijn op de kaart en je volgt die gewoon zo visueel (dus geen "binnen 100m links af", wat je toch niet nodig hebt).

Maps.me is heel simpel & goed en werkt volledig offline.

MotionX GPS wat meer geavanceerd.

Beiden gebruiken OpenStreetMaps waar héél veel detail op staat. Elk padje in het zoniënwoud bv staat er op.
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: Mappen genereren

Bericht door stefkes »

Luhmann schreef:Iemand al eens de trailforks app op een garmin geprobeert? Is dat wat?

De site is nog zeer "buggy", veel dingen die niet goed werken. Zou van de app (nog) niet te veel verwachten.
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: Mappen genereren

Bericht door PainSosis »

Free_ltd schreef:
PainSosis schreef:
Free_ltd schreef:Dan mag mij eens iemand uitleggen hoe dat bij een Garmin perfect verloopt, want ik heb het 3 x gebruikt, en doe er niet meer aan mee.
PainSosis schreef:H
Mochten alle gebruikers hun MTB tochten als koersfiets tochten ingeven zouden die wielertoeristen heel pissed worden wanneer ze de app zelf een route laten berekenen. :-k mmmmmm
Hoe kunt gij in Strava 'mountainbiken' ingeven dan? Bij mijn weten is dit voor MTB'ers de grootse bekommernis in Strava omdat dit niet kan. Ik heb zelfs al petities zien passeren, maar Strava heeft er precies geen behoefte aan om dit toe te voegen.

Ik beschrijf niet hoe Strava werkt, de enige reden dat ik Strava vermeld is omdat dat één van de bekendste apps is.
En eigenlijk gebruik ik al die dure dingen met abonnement niet. Ik heb een tweedehands Edge705 met gratis openfietsmap.

Ik weet wel hoe die dingen werken,kunnen werken en/of zouden moeten werken :-D
Ik beschrijf hoe de automatische toertocht berekening werkt.
De software gaat kijken naar welke wegen gekend zijn als fietsroute gebaseerd op info.
Die info komt van kaarten en software.


Je hebt eigenlijk zelf antwoord gegeven door de vraag te stellen. Antwoord op u vraag waarom die automatische tochten u soms over asfalt sturen en soms over dichtgegroeide paden.

Mvg,
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Mappen genereren

Bericht door KennethS »

stefkes schreef:Maps.me, MotionX GPS werken beide goed op de telefoon.

Niet om je de weg te wijzen, maar je kan er GPX routes op zetten. Die routes zijn dan een lijn op de kaart en je volgt die gewoon zo visueel (dus geen "binnen 100m links af", wat je toch niet nodig hebt).

Maps.me is heel simpel & goed en werkt volledig offline.

MotionX GPS wat meer geavanceerd.

Beiden gebruiken OpenStreetMaps waar héél veel detail op staat. Elk padje in het zoniënwoud bv staat er op.
Als je oortjes in hebt en je telefoon in je achterzak hebt zitten is het wel handig. Ik wil niet zo graag men telefoon op men stuur monteren ivm vallen of regen.
Plaats reactie