Bescherming in hard tijden :)

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Bescherming in hard tijden :)

Bericht door KennethS »

Ok, ben nu niet een complete pussy maar toch heb ik de volgende vraag.

Schrammen en blauwe plekken maken mij niet zoveel maar ik heb wel wat last van het idee dat er nogal wat teken en netels op het pad zijn.

Wat doen jullie tegen netels prikken en nog belangrijker hoe voorkomen jullie teken? Soms heb ik echt 100de meters lang, lang gras tegen men benen aanschuren en dan wordt ik gewoon freaky paranoia en check ik men benen na die weg als een gek. Zijn er zalfjes of sprays die jullie aanraden? Budget en gezondheidsvriendelijk.

Mvg,
K
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door Free_ltd »

Zelf heb ik totaal geen schrik van netels, want dat zou zelfs gezond zijn om u te netelen :lol:
Teken heb ik wel een helse schrik van, en heb er vorig jaar eentje gehad en een maandje terug zoiets nog eentje. Wel telkens op tijd eruit. Ik spuit mij wel telkens in met een product met Deet in, maar die 2 x gewoon vergeten. Dat product werkt heel goed. Gewoon rijkelijk inspuiten op armen en benen en dan laten die direct terug los.

EN natuurlijk na elke rit heel goed controleren en zelfs de dag erna nog goed controleren.
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door psychoboarderke »

Tegen netels doe ik ook niets. De helft van de tijd voel je er niets van.
En die keer dat je geneteld wordt, don't be a pussy :lol:

Met teken ben ik ook altijd voorzichtig. Ga naar je apotheek en vraag een product met minstens 30% Deet in.
Zelf gebruik ik deze: http://www.qualiphar.be/product/mouskit ... cal-spray/

En sowieso na elke rit altijd goed blijven controleren!
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door kevx »

Haar op uw benen laten staan :D
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door KennethS »

Geen fan van deet want dat zou nogal wat gezondheidsrisico's hebben. En werkt dit wel tegen teken? Muggen weet ik van wel.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door Free_ltd »

KennethS schreef:Geen fan van deet want dat zou nogal wat gezondheidsrisico's hebben. En werkt dit wel tegen teken? Muggen weet ik van wel.
Sinds ik het gebruik, geen teken meer gehad.
In ieder geval brengt een teek ook enorme gezondheidsrisico's met zich mee. Een andere natuulijke oplossing is uw benen en armen insmeren met citroen :lol:
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door Muntanya »

Free_ltd schreef:Zelf heb ik totaal geen schrik van netels, want dat zou zelfs gezond zijn om u te netelen :lol:
Heel juist! OK, je voelt dat wel even prikken, maar tijdens de rit merk ik daar verder niets van en achteraf vind ik dat zelfs een heerlijk gevoel.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/al ... etels.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel gezond dus.
Teken heb ik wel een helse schrik van, en heb er vorig jaar eentje gehad en een maandje terug zoiets nog eentje.
8-[ Ik dacht dat door die grote snelheid die beesten geen tijd hadden om hun ding te doen, ben ik weer naïef geweest.
EN natuurlijk na elke rit heel goed controleren en zelfs de dag erna nog goed controleren.
En zeker een huisarts bezoeken.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Bescherming in harde tijden :)

Bericht door KennethS »

KennethS schreef:Ok, ben nu niet een complete pussy maar toch heb ik de volgende vraag.

Schrammen en blauwe plekken maken mij niet zoveel maar ik heb wel wat last van het idee dat er nogal wat teken en netels op het pad zijn.

Wat doen jullie tegen netels prikken en nog belangrijker hoe voorkomen jullie teken? Soms heb ik echt 100de meters lang, lang gras tegen men benen aanschuren en dan wordt ik gewoon freaky paranoia en check ik men benen na die weg als een gek. Zijn er zalfjes of sprays die jullie aanraden? Budget en gezondheidsvriendelijk.

Mvg,
K
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door petruske »

bij je apoteker zullen ze je wel verder helpen als je er om vraagt,ikzelf heb zowel een rollerstick als een spuitbus tegen teken muggen dazen enzo verder en heb (houtvasthouden ):-D ernog heen gehad tot hiertoe
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Bescherming in hard tijden :)

Bericht door Muntanya »

Op voorhand ne pitta met looksaus gaan eten helpt ook :lol:
Plaats reactie