Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door Muntanya »

Ik ben een geek en gek op cijfertjes. Niet dat ik veel ambitie heb om veel KOMmetjes te scoren, maar ik zie mijn sportieve prestatie graag in een paar grafiekjes met allemaal gekke scores erbij.

Je kan je dus wel voorstellen dat ik erg blij was met de de Stravistix extensie voor Chrome en de Veloviewer extensie. De eerste focust vooral op de fysieke inspanningen, de tweede op de segmenten. Gratis bovendien.

Niet gratis is de Veloviewer site zelf. Als je up to date info wil, kost je dat £10 tot £20 per jaar. Een habbekrats in vergelijking met Strava premium. Ik overweeg dan ook sterk om dit te betalen. Ik overwoog om dit premium abo te betalen, maar vraag me dan nog de meerwaarde af (beacon vind ik niet nuttig, als ik aan het rijden ben kan mijn madame als ze ongerust is mijn positie vinden via de Find my device van Google).

Wie heeft er ervaring met Veloviewer/Stravistix en Strava premium en wil hierover iets kwijt?
Laatst gewijzigd door Muntanya op wo 01 aug 2018 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
uncle sam
Mountainbiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: za 30 dec 2006 17:14
Rijdt met: canyon lux
Contacteer:

Re: Strava premium VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door uncle sam »

Strava premium komt pas interessant als je ook gebruik maakt van de trainingsplannen, fitness graphs, power graphs, suffer scores, goals, etc.
Dit betekent dat je dan ook iedere rit met HR en/of Powermeter (liefst beiden) moet registreren.
Er bestaan ook wel gratis browser extensies die dit min of meer doen, maar deze heb je dan niet op je mobile device, en zijn vaak complexer.
Strava premium kost je een 5eur per maand.
Voor die beacon, live segments of GPX exports op zich is het te duur. Indien je ook het ganse trainings pakket gebruikt en veel de Strava mobile app gebruikt, is de prijs wel te verantwoorden.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Strava premium VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door BertG »

Ik gebruik de gratis Strava versie in combinatie met Veloviewer Pro en dat nu al enkele jaren. Strava Premium heb ik een jaar gehad maar vond ik te weinig meerwaarde bieden (gebruik geen trainingsfuncties etc.). Ben ook graag met data bezig maar teveel is ook niet handig.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Strava premium VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door Muntanya »

Bedankt Bert en uncle Sam. Dat is wat ik dacht. Voor te trainen doe ik het niet, eerder spielerei.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Strava Summit

Bericht door Muntanya »

Verrassing deze ochtend. Strava premium is dood, leve Strava summit.

Strava heeft zijn premium opgesplitst in 3 pakketten: training, veiligheid en analyse, elk €2 per maand en alles samen de oude €5. Vermoedelijk was die premium geen succes (ik ken slechts 2 renners die het hebben alleszins). En hiermee komen ze toe aan een vaak gehoorde kritiek: ik heb dat nodig, maar niet dat en dat...

Het analyse pakket zegt mij wel wat. Met Stravistix kan je gratis ook al wat doen, maar de Live Segments natuurlijk niet (vroeger was daar een hack voor met de segment builder, maar dat werkt niet meer)... Ik bekijk het eens...
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door KennethS »

Wat doet dat veiligheid pakket net?
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door Muntanya »

Beacon en persoonlijke heatmap.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door Mister No Chaïn »

Strava Analysis voor €2 ziet er inderdaad wel interessant uit, het heeft (wat mij betreft) alle features die ik nuttig vind. Misschien dat ik het tijdens de winter wel eens neem, als ik meer op Zwift rijd. Zonder powermeter zie ik er voor de wielertoerist/mtb'r niet echt de voordelen van in.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door Free_ltd »

Ze hadden beter al eens ‘mountainbiken’ toegevoegd aan Strava :-)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Strava Summit VS Stravistix/Veloviewer addon

Bericht door Muntanya »

Free_ltd schreef:Ze hadden beter al eens ‘mountainbiken’ toegevoegd aan Strava :-)
=D>

Echt he...
Plaats reactie