Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Free_ltd »

Ik sluit me aan bij de rest wat uw maat betreft. Een large is effectief te groot voor u, tenzij het een merk is dat echt wel klein uitvalt. Dat bestaat.

Ge kunt ook eens gaan zien bij een winkel van Van Eyck (Geel of Aalst) en daar nemen ze uw maat exact en die hebben wel wat mooie overjaarse fietsen staan. De winkels van Fiets! eveneens zo goed als enkel overjaarse.

Dan de sites zoals Mantel, maar dan moet ge wel zeker zijn van de maat.

Persoonlijk voor uw budget zijn al leuke HT's te vinden. Weet niet wat ge precies met lichtgewicht wilt zeggen, want er is lichtgewicht aluminium en er is carbon. Nu voor die prijs moogt ge carbon al aan de kant schuiven, tenzij occasie.

Dus alu dan.

De beste afmontage voor die prijs gaat ge vinden bij Cube of Canyon. Maar voor Canyon rekening mee houden dat de meeste fietsmakers er niet aan 'willen' werken. Dus als ge niet alles zelf kunt, best even checken met uw fietsmakers in de buurt of die eraan willen werken. Of telkens naar de depot van Canyon tegen Leuven gaan.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Free_ltd schreef:Jouw bericht
Ik heb al ff op mantel gekeken, heb mijn vorige bericht wat aangepast sinds je post.

Ik vond een aantal aluminium frames die onder de 12.5kg zitten. Een groot verschil met mijn nu 16.5kg decathlonnetje. Ivm die framemaat heb je wel gelijk volgens sommig sites. Andere sites zeggen dan toch weer L. Vandaar mijn verwarring.

Ik woon dicht bij Geel. Ik zou zeker daar eens naar de cube reactions kunnen gaan kijken. Waarom beginnen ze niet aan Canyon?

Carbon is volgens mij buiten de kwestie. In aluminium vind je ook lichtgewichten die zeker concurrerend zijn.
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Jeroen D »

Als je volgens de tabellen zowel in M als in L valt neem je beter de M

Deftige alu frames komen mss in de buurt van Carbon met gewicht maar de rijervaring is wel een stuk anders.
Wat zeker niet wil zeggen dat die slecht zijn.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Luhmann »

Frame garantie is van de fabrikant en onafhankelijk van de winkel
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Erik.B »

hier kan je een carbon frame opbouwen voor 1528€
https://www.salden.nl/massini-aigle-custombike1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
carbon frame 628€
RS Reba 250€
Sram GX Eagle 12speed 449€
Dt Swiss wielen 200€
eventuele andere onderdelen vind je hier op het forum
ik heb mij zo een winterbike samen gesteld met een xx1 groep, crest wielen en een reba vork
alles met tweedehands onderdelen van hier op het forum en mijn bike weegt 9,5kg
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Erik.B schreef:hier kan je een carbon frame opbouwen voor 1528€
https://www.salden.nl/massini-aigle-custombike1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
carbon frame 628€
RS Reba 250€
Sram GX Eagle 12speed 449€
Dt Swiss wielen 200€
eventuele andere onderdelen vind je hier op het forum
ik heb mij zo een winterbike samen gesteld met een xx1 groep, crest wielen en een reba vork
alles met tweedehands onderdelen van hier op het forum en mijn bike weegt 9,5kg
Ik was persoonlijk ook aan het denken om frame, remmen, versnellingen als 1 stuk gemonteerd te bestellen en dan zelf opzoek te gaan naar zadel, crankstel, pedalen, stuur, wielen.

Misschien kan je op deze manier van koopje genieten en een mooitje monteren voor wat minder. Of misschien net niet.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Luhmann schreef:Frame garantie is van de fabrikant en onafhankelijk van de winkel
Maw je moet bij de fabrikant terecht als er iets met je frame is. Op welke manier kan carbon stuk? Heb gehoord dat die minder stevig zijn? Kan iemand mijn inzicht hierin vergroten?


Moest ik het budget opkrikken...
https://www.mantel.com/be/trek-procalib ... Ujc3RhcnQ0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Jeroen D »

Nog eens goed denken dan want met die €2500 heb je een pak meer mogelijkheden...

Kan je al iets leuks mee samenstellen met deftige wielen onder.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Jeroen D schreef:Nog eens goed denken dan want met die €2500 heb je een pak meer mogelijkheden...

Kan je al iets leuks mee samenstellen met deftige wielen onder.
Wat ik leuk vind aan deze is het lichte gewicht, tubeless ready en levenslange garantie frame. Die 3 zijn erg belangrijk voor me vooral die laatste.

Er zijn ook enkele dingen waar ik niks van af weet en dus niet bij belangrijk kan tellen helaas.

@Jeroen: voorstellen?
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Jeroen D »

Het is moeilijk om voor iemand anders te kiezen, zeker als je niet weet waarvoor hij gebruikt zal worden...

Wat zijn jou mountainbike activiteiten?
Rond de kerktoren, de technischere paden, Ardennen marathons, paar keer per jaar bike trip of alpen aandoen?
Plaats reactie