Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Hoi,

Ff mijn wensen neerpennen. Ik zoek een hardtail 29 inch liefst een die zo licht mogelijk is en toch binnen dit budget valt 900-1400 euro. Als jullie lieverdjes graag je top 3 eens willen geven en wat jullie persoonlijk positief vinden bij elk van jullie voorstellen dan zou ik jullie enorm bedanken!

Ik ga namelijk mijn decathlon beginnersfiets willen inruilen voor iets gevorderde model. Alvast bedankt.


Het mag ook een degelijke 2de hands zijn. :)
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door brambobeers »

Welke maat zoek je ?
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Japie carbon »

Dus eigenlijk wil je dat wij voor jou opzoek gaan naar een nieuwe fiets?
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Japie carbon schreef:Dus eigenlijk wil je dat wij voor jou opzoek gaan naar een nieuwe fiets?
:-"

Bedankt voor deze vraag te verprettigen met jouw wonderlijke visie erover. =D>

Aan degene die toch een beetje behulpzaam zijn bedankt. :off:
Laatst gewijzigd door KennethS op zo 17 jun 2018 09:20, 4 keer totaal gewijzigd.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

brambobeers schreef:Welke maat zoek je ?
Dag Bram! Bedankt voor je vraag. Ik ben +/- 177m en mijn vorige fiets was een L. Dus opnieuw zoek ik een L :)
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 469
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door janssis werner »

Hallo. Met een L ga je een fiets kopen die veel te groot is voor u. Uw reactie is toch wat fel overdreven en vindt dit ook juist wat hij aangeeft. Kijk eerst eens rond wat er te verkrijgen is in de buurt ,dan kunnen wij daar een mening over geven. Je kunt ook eens kijken bij de Internet merken radon en canyon. Er staat trouwens een mooie radon slide in de verkoop voor 1300 euro vol geveerd in een blauwe kleur.

Grtjs.
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

janssis werner schreef:Hallo. Met een L ga je een fiets kopen die veel te groot is voor u. Uw reactie is toch wat fel overdreven en vindt dit ook juist wat hij aangeeft. Kijk eerst eens rond wat er te verkrijgen is in de buurt ,dan kunnen wij daar een mening over geven. Je kunt ook eens kijken bij de Internet merken radon en canyon. Er staat trouwens een mooie radon slide in de verkoop voor 1300 euro vol geveerd in een blauwe kleur.

Grtjs.
Ik denk dat ik best wel wat mooie antwoorden kan krijgen van mensen die zich niet zo vlug hieraan storen. In bv. Spaargids krijg ik als vast lid elke dag nieuwkomer vragen toch begrijp ik dat mensen naar daar komen voor hulp en help ik ze graag.

In ieder geval is de vorige fiets een L en is deze helemaal niet te groot voor me. Zou niet weten waarom je een L afraad, tenzij bewust, want op alle fiets tabellen komt L steeds weer naar voor.

Goed. Waar zag je die randon slide? Over Canyon sprak een kameraad ook al. Zelf is die vooral te vinden voor Scott. Maar in elke scott, canyon of randon zit verschil in en van afstelling ken ik persoonlijk niet veel. Hij sprak over shimano voorderailleur, shifters en dergelijke en voor veringen Rock Shox. Maar opnieuw zit daar weer erg veel technisch verschil in. Zijn er bv. websites waar ik veringen, remmen en dergelijk kan vergelijken?

Mijn vraag over jullie top 3 is nog altijd van toepassing. Persoonlijk vond ik het leuk om zo te kijken welke het meeste naar voor zou komen a.d.h.v jullie top 3 en daarmee verder te kijken naar de technische details. Vandaar ook mij vraag in de alinea hierboven.
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Jeroen D »

Voor die prijs kan je geen nieuwe lichtgewicht kopen...

En je hebt echt wel een medium nodig.
Ik ben 1m79 en rij zo goed als altijd op M tenzij het echt kleine maten zijn.

Zoals aangegeven zoek eerst zelf een beetje zodat we je verder kunnen bijsturen want iedereen heeft andere voorkeuren en noden.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door Luhmann »

Kijk misschien eerst even op een online shop zoals mantel, dat geeft zal je een beeld geven van wat er mogelijk is binnen je budget
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Gezocht 29 hardtail lichtgewicht

Bericht door KennethS »

Luhmann schreef:Kijk misschien eerst even op een online shop zoals mantel, dat geeft zal je een beeld geven van wat er mogelijk is binnen je budget
Ok daar neem ik een kijkje. ;)

Voorlopig stuit ik op de Cube Reaction C62 en CUBE Reaction SL(superlicht) race. Deze is een van de lichtere en ik merk dat er maar 6 en 3 (weinig? :/) jaar op het frame zit qua garantie. Is dat in elke shop zo voor deze fiets of afhankelijk van shop tot shop?

Nu ken ik niet zoveel van remmen, veringen, en dergelijke dus wat kunnen jullie bv. zeggen over de cube reaction.
Laatst gewijzigd door KennethS op zo 17 jun 2018 10:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie