MTB-monitoren voor MTB-kamp gezocht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
BeRuLan
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 28 nov 2017 14:54

MTB-monitoren voor MTB-kamp gezocht

Bericht door BeRuLan »

Beste bikers,

Sinds vorig jaar organiseer ik te Dendermonde een MTB-kamp. Onze eerste uitgave was meteen een succes want met 50 kinderen was het volzet. Dit jaar (9-13 juli) heb ik bewust gekozen om geen promotie te voeren en ook nu zitten we al aan 44 inschrijvingen. De leeftijd van de kinderen ligt tussen de 7 en de 14 jaar waarvan de grootste groep tussen 7 en 10 jaar.
Vorig jaar werkte ik samen met een team maar dat werd nadien opgedoekt. Hierdoor ervaar ik dat het moeilijk is om monitoren te vinden. Ik ben dus nog op zoek naar mensen die vrij zijn op 9-10 of 11 juli. De kinderen krijgen op 9 en 10 juli in de voormiddag training van 9-12 uur en op 11 juli gaan ze van 9-16 uur op dagtocht. Voor maandag en dinsdag zoek ik nog 1 trainer en drie begeleiders (of trainers) en voor woensdag zoek ik vooral begeleiders om de dagtochten veilig te laten verlopen. In het ideale scenario kan elke begeleider ook trainer zijn maar ik verwacht vooral van de trainer dat die de kinderen zoveel mogelijk bijleert.

Wat verwacht ik juist. Het belangrijkst is dat de kinderen veel bijleren, uitgedaagd worden, weinig stil zitten en veilig kunnen sporten. De jongste kinderen zullen qua techniek nog veel te leren hebben, ook al komt de grootste groep voor het tweede jaar terug. De oudste groep ook maar die mogen al eens wat meer uitgedaagd worden. Qua techniektraining moeten ze bochten correct leren aansnijden, leren balanceren, kleine obstakels overwinnen, een kleine jump doen (op - en neerwaarts), korte steile hellingen beklimmen en afdalen,... Op de dagtocht na gaat alles door regio Dendermonde.

Indien er iemand interesse heeft kan die mij steeds contacteren via mail mtbkampdmd@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false; Ik bezorg je dan meer info over de locatie en de verloning.

Alvast bedankt en je mag dit zeker ook naar andere geïnteresseerden doorsturen.

Met sportieve groeten,
Bert
Gebruikersavatar
den Bart
Mountainbiker
Berichten: 444
Lid geworden op: wo 21 feb 2007 12:09
Rijdt met: Lynskey m290 - Cannondale Flash 29er

Re: MTB-monitoren voor MTB-kamp gezocht

Bericht door den Bart »

Ik hoop in elk geval dat je aan trainers/begeleiders geraakt! Zowel aanpak, locatie, begeleiding waren allemaal dik in orde!

Mijn zoon heeft vorig jaar deelgenomen en zich heel goed geamuseerd.
Dit jaar is hij er niet bij omdat hij al op vakantie is.

Succes!
BeRuLan
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: di 28 nov 2017 14:54

Re: MTB-monitoren voor MTB-kamp gezocht

Bericht door BeRuLan »

Beste Bart,

Fijn om te horen. Ik mis vooral begeleiders want de trainers zijn er sowieso. Als je mensen kent mag je het hen zeker en vast vragen. Ik heb wel al enkele reactie gekregen op het topic dus ik ben hoopvol dat het lukt.

Groeten,
Bert
Plaats reactie