Negatieve ervaring Bikester

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Jumping Jack »

Vorige week een bestelling gedaan bij Bikester, deze werd snel geleverd alleen ontbrak er een set remblokjes terwijl ik er twee had besteld en betaald. Geen probleem, dat kan al eens gebeuren.

Ik heb ondertussen echter tot viermaal toe het online contactformulier ingevuld, zonder enige reactie. Telefonisch zijn ze niet te bereiken ‘op technische gronden’. Maar ondertussen sturen ze wel mailtjes met de vraag om mijn bestelling te reviewen (wat ik uiteraard heb gedaan :evil: ) en met aanbiedingen...

Dat was dan ook mijn eerste en laatste bestelling bij Bikester.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Wacky-S »

Tot nu toe eigenlijk nog geen problemen gehad met Bikester. Al redelijk wat besteld en ook al redelijk wat teruggestuurd (3 maten bestellen, wat niet past terugsturen). Steeds goed geholpen door helpdesk (via het nummer 025 880850) en terugbetaling gemiddeld binnen de 3 dagen. Leveringen waren altijd inorde, dus nog geen ervaring met hun in dat geval...

Die mailtjes worden automatisch verstuurd :wink:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Free_ltd »

Ik 2 weken terug voor eerste keer daar besteld en volledig vlekkeloos verlopen.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door kevx »

Ik moet er ook niks meer van weten. Heb er 2x een farce mee voorgehad... Service was bij mij ooke 2x een dikke 0

Shops genoeg om aan spullen te geraken.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door KrisMaes76 »

Raar, al veel besteld en ook al veel teruggestuurd en 1x ontbrekende items (doos was niet goed dichtgeplakt) en altijd vlot geholpen... Hopelijk is dit geen permanente wijziging van service...
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Jumping Jack »

Ik vrees er een beetje voor Kris. Als je online wat recente reviews leest, komt het nog al vaak terug.
Ondertussen heb ik nog steeds niets gehoord, en telefonisch zijn ze nog steeds onbereikbaar (hetgeen toch wel verdacht is imo). Ik vrees dat ik kan fluiten naar mijn remblokjes... Gelukkig gaat het niet om een groot bedrag.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Muntanya »

Als het mogelijk is, altijd bestellen met kredietkaart of Paypal, dan kan je een betwistingsprocedure opstarten. Worldline rekent hier voor de handelaar trouwens €35 per dossier aan, dus als ze een beetje verstandig zijn zullen ze dit willen mijden. En effectief: ik heb zo al eens een verkeerd gegane reservatie volledig terug in de pocket gehad. Betaal je met debetkaart, ben je je geld kwijt.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Jumping Jack »

Ik had met Paypal betaald en heb daar inderdaad een procedure gestart. internetstores GMBH (het bedrijf waar bikester toe behoort) heeft nu tot 28 juni om te reageren...
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Jumping Jack »

Update: na mijn paypal-claim en een mail naar het bedrijf waartoe Bikester behoort, kreeg ik net een mailtje met de vraag of ik terugbetaling dan wel een nalevering wil. Uiteindelijk kan het dus wel, maar ik vind het geen manier van werken.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Negatieve ervaring Bikester

Bericht door Muntanya »

Dikke duim omhoog.

En jammer dat Bikester zich zo laat kennen. Hopelijk krijgen ze toch die $20 aangesmeerd uit de chargeback procedure.
Plaats reactie