E bike voor aan herstel te werken.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door janssis werner »

Hallo. Acht maanden geleden heb ik een zwaar verkeersongeval gehad. Na vier maanden en wat werken aan de conditie in de fitness ging het beter dan nu. Wegens het halftijds werken en revalidatie te volgen is mijn conditie weg. Waar het aan licht weet ik niet (stress,teveel gedaan, het werk te zwaar). Nu speel ik met de gedachte om een e bike te kopen om een bepaalde tijd te gebruiken en zo aan de basis te werken zonder dat ik niet met de groep mee kan. Daarna kan ik hem nog gebruiken voor woon werk verkeer. Dit is wel een dure investeringen om dit te behalen.

Wat is jullie gedacht.

Grtjs.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door De Wreter »

Heel goed idee, zeker als je er mee gaat werken.

Werken met de (gewone) fiets in de winter is ok daar je dit al genoeg training geeft (afhankelijk van de afstand)

In de zomer kan dat in combi met nog wat avondtrainingen snel leiden tot overtraining

Zeker doen als je een ongeval hebt gehad : bewegen werkt herstellend maar je moet maximum op een gematigd niveau werken aan je herstel

Als je voor je ongeval heel actief sportte, is heel je systeem op één enkel moment naar de vaantjes (je hebt niet kunnen afbouwen)

Ik heb er zelf jaren aan moeten werken....
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door janssis werner »

Als je dat maar weet en ik zie het anders niet goed komen. Nu is het natuurlijk wat kan ik of wil ik daar aan geven. Het zal nog niet de bedoeling zijn dat ik deze fiets altijd zal blijven gebruiken. Nu alleen ritjes van 20km alleen gaan doen zie ik ook niet zitten ook al omdat ik iedere week voor een mooie rit zorg als gids. Blijf het er moeilijk mee hebben dat een zatte doos in een sec alles naar de botten helpt. Ze zeggen wel wees blij dat je nog leeft, dat is waar maar ik leef nog en kan bijna mijn passie niet meer doen en dat knaagt.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door julie »

heel goed idee inderdaad.
Ik heb zelf mijn enkel gebroken vorig jaar (tijdens het mountainbiken), en de e-bike heeft me echt heel veel geholpen om mijn vorm terug te vinden.
Het grote voordeel is dat je beweegt (trapt) en dat je niet teveel kracht hoeft te zetten. Mijn boven- en kuitspier waren ongeveer de helft van voor het ongeval, ongelofelijk veel kracht verloren. Nu ben ik eigenlijk weer helemaal terug op het oude niveau. Dit was volgens mij moeizamer verlopen zonder de e-bike.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door Free_ltd »

Als ge ermee gaat werken, kunt ge deze ook in uw beroepskosten inbrengen, dacht ik. Dat verzacht de pijn al een heel stuk. En natuurlijk hebt ge recht op een fietsvergoeding.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door janssis werner »

Hallo. Bedankt voor de reacties . Juist terug van de winkel en nog een cannondale montera 3 27.5 plus met 15 procent korting. Op veel plaatsen bestellen of niks meer op voorraad. Zaterdag mag ik hem al gaan halen en zullen we het snel wet wat voor verschil dit geeft. Zo blijven rijden daar is ook niks leuk en niet met de groep meegaan is ook maar niks.

Grtjs.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: E bike voor aan herstel te werken.

Bericht door De Wreter »

success man !
Plaats reactie