trekking fiets met hoog MTB gehalte

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: trekking fiets met hoog MTB gehalte

Bericht door Dickie »

Eergisteren tijdens mijn fietsrondje de nieuwe Flyer Upstreet in de etalage zien staan bij e-move in Temse:
Dit is wel een foto die ik van het net heb gedownload, kan ook met riemaandrijving en Nuvinci.
In een testbericht kreeg die wel als nadeel dat die versie zwaar weegt.

Wij hebben iig 'leergeld' betaald: Ik met de mtb, vrouwtje met e-bike en 35mm banden, allebei met bagage op een schotterafdaling...Voor mij niets bijzonders, maar de e-bike was gewoon niet tegen te houden :( :oops:.
Ik rijd sindsdien ook met een smalle-banden-fiets als we samen er op uittrekken, zo heb ik wat meer feeling voor de tricky plaatskes.
Het plan is om de Batavus Razer weg te doen en een e-bike met veel meer grip, beter remgedrag en verende vork aan te schaffen.

Afbeelding
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: trekking fiets met hoog MTB gehalte

Bericht door roderider »

Hallo, ik heb hier ook wel interesse in oor de vriendin. Waarom geen full suspension embt ombouwen met een stuurpen met verstelbare hoek, stuur met sterke rise en bagagedrager dat op zadelen gaat.
Goedkoop zal het niet zijn maar kwa comfort ga je toch niet beter vinden? Die verende zadelpennen das goed voor wat bultjes in de weg van 2cm. Of vergis ik mij?
gvg
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: za 10 jan 2015 18:00
Rijdt met: BMC teamelite TE02 29 XT
Contacteer:

Re: trekking fiets met hoog MTB gehalte

Bericht door gvg »

De beslissing is gevallen. Uiteindelijk hebben we 3 fietsen getest: de GiANT (https://www.giant-bicycles.com/be/bikes-explore-eplus" onclick="window.open(this.href);return false;), en 2 van R&M: new charger mixed touring GT HS en de full frame Homage.

De giant was get wendbaardse en zouden we genomen hebben als we echt full MTB paden zouden doen. De andere motor maakte niet zo veel verschil.

De full frame was het zachtste op bulten, maar het is toch de mixed geworden omdat die geometrie ons het best aanstond. Deze voelde gewoon goed aan. Voldoende wenbaar en niet nerveus. (we testten dit zonder motor ondersteuning)
Plaats reactie