Traject verlaten tijdens tt.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door janssis werner »

Zondag sinds lang nog eens op een tt gaan bollen. Soms ligt het traject er zo slecht bij dat we soms een beter berijdbaar stuk nemen waar geen toestemming voor is(bv. Een stuk veld waar gewas op staat). Dit was zondag het geval met als gevolg weer een boer kwaad. Nu wat is jullie mening hier over. Meer respect hier voor en met zen allen door het slijk of te voet. Moet de organisatie zo zaken verhinderen door af te zetten met lint en een strook berijdbaar maken. Dus weer meer werk voor hun. Door dit voorval kan er volgend jaar dit stuk er misschien niet meer inzitten. Mensen zijn zoals kudde dieren en als er eene dat doet gaat de rest volgen . Dus laat maar weten wat jullie mening is en suggesties.

Grtjs.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door i-Mac »

janssis werner schreef:Zondag sinds lang nog eens op een tt gaan bollen. Soms ligt het traject er zo slecht bij dat we soms een beter berijdbaar stuk nemen waar geen toestemming voor is(bv. Een stuk veld waar gewas op staat). Dit was zondag het geval met als gevolg weer een boer kwaad. Nu wat is jullie mening hier over. Meer respect hier voor en met zen allen door het slijk of te voet. Moet de organisatie zo zaken verhinderen door af te zetten met lint en een strook berijdbaar maken. Dus weer meer werk voor hun. Door dit voorval kan er volgend jaar dit stuk er misschien niet meer inzitten. Mensen zijn zoals kudde dieren en als er eene dat doet gaat de rest volgen . Dus laat maar weten wat jullie mening is en suggesties.

Grtjs.
Probeer je in de plaats van de boer te zetten. Zou jij graag hebben dat ze over je gewassen rijden? Of een organisatie linten moet hangen, hangt een beetje af van de plaatselijke situatie. Het is niet altijd mogelijk om een lint te hangen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door kenny »

Als je een beetje gezond verstand gebruikt weet je ook wel dat je niet in die gewassen moet rijden. Das als in je tuin in de bloemen lopen omdat het gras nat is...
Maar ja, gezond verstand tegenwoordig...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3822
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door Dickie »

Zeker mee oppassen als je omrijdt via een wegel om een uitgepijlde slechter liggende route te vermijden.
Even de organisator van 'onze' Ronde van het Waasland quoten:
"onze VZW komt in het rood door een bestuurlijke geldboete van "Departement Leefmilieu, natuur en energie van Vlaamse Overheid, Afdeling Milieuhandhaving, Milieuschade en Crisisbeheer.
Dit alles ten gevolge van het verwijderen van pijlen door een boswachter die een verkeerd vergunde omloop bij zich had - die van december Polken - waardoor de bikers op paden beginnen zoeken zijn waar ze niet mochten fietsen. Organisatie Stekene Eysifit 07/2013.

Laatste wat ik erover hoorde was dat de boete een paar duizend euro's bedroeg.
Kafka zou het niet beter kunnen bedenken, maar 't was jammergenoeg realiteit.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door janssis werner »

Ik weet dit ook , wij waren juist op de plaats als de boer daar was. Er was wel al een meter plat gewalst. Alleen wie voorkomt dit ( wij bikers of de club). Heb mij er ook al op betrapt , maar het is een bedenking waard.

Grtjs.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door julie »

ik vind het eigelijk echt ongelofelijk dat men de gewassen gaat platrijden, waar is je gezond verstand? Natuurlijk blijf je netjes in de slijk, dan moet je maar even lopen, is dat nou zo'n ramp?
Ik kan me voorstellen dat die boer hartstikke kwaad is en dit doet ook geen goed aan het imago van mountainbikers.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door spaghetti_2 »

Het is zeker de bedenking waard. Als het gaat over het platrijden van volgroeide gewassen, dan is dit duidelijk natuurlijk. Maar bv op een geoogst maisveld is het niet altijd duidelijk of iets groeiende is of niet. En er rijden ook traktoren over het veld. Ik wil hier geen lans breken voor zomaar over een boerenveld te fietsen, ik zou nooit zomaar iets willen beschadigen. Maar het is niet altijd duidelijk of je iets beschadigt of niet, zeker niet als je letterlijk over traktorsporen fietst. (Maar naar de letter van de wet zou je sowieso van andermans grond moeten blijven natuurlijk).
vani
Mountainbiker
Berichten: 778
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 13:29
Rijdt met: Specialized & BMC

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door vani »

janssis werner schreef:t en een strook berijdbaar maken. Dus weer meer werk voor hun..
Maar hoe ga je droger maken ? zullen de groenen ook niet zomaar toestemming voor geven.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door kenny »

Uit ervaring weet ik dat iets afspannen weinig zin heeft...
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Traject verlaten tijdens tt.

Bericht door patje2 »

Als ik de streek ken durf ik wel eens van het traject gaan om een lusje 2X te doen of een saai stuk over te slaan maar over een akker gaan rijden met gewassen op nee dat niet
Plaats reactie