zomerbanden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: zomerbanden

Bericht door KrisMaes76 »

De meeste banden van Continental heb je in 2 uitvoeringen:
* racesport: goedkoper, lichter en slapper
* protection: duurder, zwaarder en steviger
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: zomerbanden

Bericht door triumph_st »

ivan10 schreef:Wat wil je zeggen met protechtion?
Je hebt die Conti's in de 'gewone' versie en in de ProTection versie: deze laatste heeft een betere lekbescherming.
ivan10
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 mar 2018 12:53

Re: zomerbanden

Bericht door ivan10 »

Nu ligt er vooraan 27.5 X 2.35 en achter 27.5 X 2.25 op.Moet ik die breedte houden?
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: zomerbanden

Bericht door bip bip »

ik zie het nut niet in van zomerbanden te leggen op een e-mtb. De extra weerstand van een band met wat meer grip vangt de motor wel op. Ook om meer snelheid te maken moet je het niet doen, je komt toch de snelheidsbeperking van de bike tegen. Gewoon genieten van de quasi onmogelijke beklimmingen die met je extra ondersteuning wel haalbaar zijn en dus voor de extra grip kiezen.
ivan10
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 17 mar 2018 12:53

Re: zomerbanden

Bericht door ivan10 »

Het gaat me niet om de snelheid maar als hij iets lichter zou lopen zou mijn batterij iets langer kunnen meegaan.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: zomerbanden

Bericht door KrisMaes76 »

ivan10 schreef:Het gaat me niet om de snelheid maar als hij iets lichter zou lopen zou mijn batterij iets langer kunnen meegaan.
Reserve batterij in de rugzak steken he 8)
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: zomerbanden

Bericht door triumph_st »

KrisMaes76 schreef:
ivan10 schreef:Het gaat me niet om de snelheid maar als hij iets lichter zou lopen zou mijn batterij iets langer kunnen meegaan.
Reserve batterij in de rugzak steken he 8)
1) je batterij gaat inderdaad langer meegaan met banden met minder profiel (bij droge omstandigheden).
2) het is niet omdat je ondersteuning van een motor krijgt dat dan plots het bandenprofiel van geen tel meer zou zijn. In de modder met race kings of in de zomer op het droge met mountain kings? Ik dacht het niet, net als bij een 'gewone' MTB is het bandenprofiel zeer belangrijk qua bestuurbaarheid afhankelijk van het terrein. Dat 'je motor trekt je overal wel door' is bullshit.
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: zomerbanden

Bericht door poeperman »

ivan10 schreef:Het gaat me niet om de snelheid maar als hij iets lichter zou lopen zou mijn batterij iets langer kunnen meegaan.
dat gaat echt geen kilometers schelen hoor.
Gebruikersavatar
janssis werner
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 18 feb 2013 13:37
Rijdt met: granville pulse1 . Canyon Nerve AL 9.9 stealth . Cannondale moterra 3

Re: zomerbanden

Bericht door janssis werner »

Zomerbanden of meer profiel gaat hier op niet veel uitmaken. Denk dat je beter kijkt hoe je op de juiste manier schakelt. Dit wil zeggen dat je uwe motor op de juiste manier belast. Dit is aanpassen en op een manier rijden op omwentelingen en niet stoempen zoals sommige doen.

Grtjs Werner.
Plaats reactie