Forumoverzicht All about MTB MTB algemeen Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

Witte79 Mountainbiker

Deze zou ik ook eens willen doen.
Graag met wat mede mtb'ers
Gr witten

KennethS Mountainbiker

Iemand budget aanraders om in de buurt te overnachten? En hoe beveiligde jullie jullie mountainbikes?

pepster Mountainbiker

Mijn bike: Canyon Spectral Cf
Gisteren hier gaan rijden. Inderdaad top parcours. Zo'n flow vind je in België nergens. En ook de ondergrond is super waardoor het parcours altijd perfect berijdbaar is. Het is ver rijden maar zeker de verplaatsing eens waard, vooral in de winter.

Bericht di 17 maart 2020 13:57
Lodebrouwers Mountainbiker

Mijn bike: Rotwild

Als Mtb club zijn we drie dagen in Utrecht geweest
Utrechtse heuvelrug is zeer mooi om te fietsen
Dit slechts voor een vignet van 7,5 euro en dit is t zeker waard
Alles is mooi opgesplitst tussen de verschillende groepen gebruikers , zoals wandelaars, paarden, enz....
Er word wel degelijk gecontroleerd of je een vignet bezit en of je niet van de paden afwijkt
Boete zou 90 euro bedragen
In bijlage een link met een filmpje van ons avontuur https://youtu.be/33eScFEFww8

Bericht za 28 maart 2020 08:51
Fluffy Mountainbiker

Wij gaan dikwijls naar de Utrechtse Heuvelrug. Zeker in de winter is het daar goed berijdbaar. Het moet al serieus geregend hebben eer het daar modderig ligt. Parcours zijn top onderhouden. Soms wat overdreven zelfs (ze gaan er namelijk met een bladblazer over de paadjes...)
Het is er ideaal om rustige lange duurtrainingen te doen. Je neemt er ook wat hoogtemeters mee. Die vignetten kan je krijgen in de cafeetjes langs het parcours.
Enige dat me er stoort, zijn de vele brake bumps. Sommige stukken zijn kapot geremd, terwijl het niet eens nodig is om op dat punt te remmen. Maar om de paar jaar wordt zo'n strook wel hersteld.

Vorige

Keer terug naar MTB algemeen