Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door Witte79 »

Deze zou ik ook eens willen doen.
Graag met wat mede mtb'ers
Gr witten
KennethS
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: di 08 aug 2017 08:12

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door KennethS »

Iemand budget aanraders om in de buurt te overnachten? En hoe beveiligde jullie jullie mountainbikes?
pepster
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 12 nov 2012 21:48
Rijdt met: Canyon Spectral Cf

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door pepster »

Gisteren hier gaan rijden. Inderdaad top parcours. Zo'n flow vind je in België nergens. En ook de ondergrond is super waardoor het parcours altijd perfect berijdbaar is. Het is ver rijden maar zeker de verplaatsing eens waard, vooral in de winter.
Lodebrouwers
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 06 mei 2011 16:41
Rijdt met: Rotwild

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door Lodebrouwers »

Als Mtb club zijn we drie dagen in Utrecht geweest
Utrechtse heuvelrug is zeer mooi om te fietsen
Dit slechts voor een vignet van 7,5 euro en dit is t zeker waard
Alles is mooi opgesplitst tussen de verschillende groepen gebruikers , zoals wandelaars, paarden, enz....
Er word wel degelijk gecontroleerd of je een vignet bezit en of je niet van de paden afwijkt
Boete zou 90 euro bedragen
In bijlage een link met een filmpje van ons avontuur " onclick="window.open(this.href);return false;
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door Fluffy »

Wij gaan dikwijls naar de Utrechtse Heuvelrug. Zeker in de winter is het daar goed berijdbaar. Het moet al serieus geregend hebben eer het daar modderig ligt. Parcours zijn top onderhouden. Soms wat overdreven zelfs (ze gaan er namelijk met een bladblazer over de paadjes...)
Het is er ideaal om rustige lange duurtrainingen te doen. Je neemt er ook wat hoogtemeters mee. Die vignetten kan je krijgen in de cafeetjes langs het parcours.
Enige dat me er stoort, zijn de vele brake bumps. Sommige stukken zijn kapot geremd, terwijl het niet eens nodig is om op dat punt te remmen. Maar om de paar jaar wordt zo'n strook wel hersteld.
jasperdavid
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 12 nov 2019 15:35
Rijdt met: Scott scale 920

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door jasperdavid »

Vorige week donderdag & vrijdag een overnachting naar veenendaal geboekt om eerste maal UHR te rijden (met mn vader).
Is echt eens de moeite om te doen zeker vanuit belgie (3h rijden voor ons) met een overnachting (hotel dicht bij parcours in amerongen).

Lange singletracks, hoogtemeters, afdalingen, kombochten, technische klimmetjes, jumps,... het ligt er allemaal.

Ik kom zelf van de kust in belgie en daar hebben we best wel ok singletracks maar niets vergeleken met UHR.
Eerste dag Amerongen, hoge ginkel , 2x Rhenen en kwintelooijen gedaan, tweede dag amerongen - Rhenen en smiddags leersum (solo want mijn pa z'n pijp was uit :) ).
Op het eind van leersum was ik toch blij dat er een omleiding was :) Vooral vrijdag was het extreem warm maar dat kon de pret niet drukken.

Amerongen en Rhenen waren toch mijn favorieten, leersum vond ik ook een toppertje (ben wat zand gewend van bij ons).
Aan kwintelooijen hebben we ons serieus mispakt (na 2 biertjes en wat bitterballen eraan begonnen, denkend dat het maar 2,2 km is = zal wel meevallen)... toch een deel te voet moeten doen...

Maar amerongen is toch echt gewoon lekker doorrijden met veel afwisseling en dan harry slinger en op het eind nog zo'n kombochtenreeks... prachtig.
Rhenen vond ik ook een toppertje, ook het geluk gehad om een grote ree vlak voor me te zien weglopen over het MTB parcours... toch iets speciaals.


De remkuilen zijn inderdaad een speciaal gegeven maar ik kon het wel apprecieren - was wel wat stuiteren op mijn hardtail. Onderweg toch wat drinkbussen tegengekomen :)
Is denk ik de eerste keer dat ik fully's zie rijden en niet in mezelf denk "dit heb je hier toch niet nodig".


1 puntje ter verbetering de beschikbaarheid van MTB vignetten.
Ik logeerde in het boshotel in overberg, voor afreis had ik al gevraagd of ik daar MTB vignet kon kopen (geen probleem). Bij aankomst bleken die allemaal uitverkocht en de receptie was niet echt behulpzaam om me in de richting te wijzen van een verkooppunt.

Tijdens het MTB"n ook niets gezien (en dan heb je ook geen zin om rond te rijden en te zoeken).

Grt
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door PeterG »

Iemand goede plekken om er te overnachten? Meeste vakantieparken is van vrijdag tot zondag, we mikken op een dagje extra op donderdag. Positieve ervaringen welkom!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door i-Mac »

PeterG schreef: vr 25 jun 2021 22:36 Iemand goede plekken om er te overnachten? Meeste vakantieparken is van vrijdag tot zondag, we mikken op een dagje extra op donderdag. Positieve ervaringen welkom!
Stayokay Soest. Vandaar kan je met de bike naar de kuil van Drakensteyn (Hoge en Lage Vuursche). Hier kan je ook je vignet kopen. Of naar Zeist en Austerlitz. Die kan je gerust op één dag doen.


Voor dag 2 zou ik me verplaatsen met de wagan naar Amerongen. Daar kan je dan Amerongen, een stuk van Leersum, Kwintelooijen en Rhenen rijden. Let wel, een groot deel van Leersum is afgesloten vanwege de storm die daar passeerde.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door PeterG »

Thanks. Ooit in de Stayokay Bergen op zoom gelogeerd om daar te fietsen. Niks mis mee maar we zijn met 6 volwassenen en mikken op ietsje meer comfort :-D. Is voor oktober dus routes zullen tegen dan wel hersteld zijn! En auto wordt idd nodig als we alle routes eens willen doen. Europarc in Maarn is op dit moment grootse kanshebber voor overnachting. Als er nog tips zijn, shoot!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Aanrader! De Utrechtse heuvelrug!

Bericht door i-Mac »

Er is een Van der Valk te Veenendaal. Comfort genoeg daar. En je kan van daaruit gerust Amerongen, Rhenen, Kwintelooijen en Leesrum doen. Voor Kwintelooijen is een aarader. Kort, maar stevig.
Plaats reactie