Scott vs Canyon

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
goempie
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 15:33

Scott vs Canyon

Bericht door goempie »

Ik ben aan het rondkijken om een nieuwe mtb te kopen.
De twijfel is tussen deze 2
De scott scale 925
https://www.scott-sports.com/in/en/prod ... e-925-bike" onclick="window.open(this.href);return false;
Of canyon EXCEED CF SL 6.0 PRO RACE
https://www.canyon.com/nl-be/mtb/exceed ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mochten jullie zelf kiezen, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?
Bedankt alvast :-D
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Scott vs Canyon

Bericht door spaghetti_2 »

Als ik zuiver naar de specificaties kijk, dan zijn ze redelijk gelijkaardig. Beiden een carbon frame dat zijn strepen al verdiend heeft en een GX Eagle afmontage. De Fox Float vork van de Scott plaats ik op ongeveer dezelfde hoogte als de SID RL. De X1700 wielset van de Canyon is zeer degelijk, en scoort qua gewicht waarschijnlijk beter dan de Syncros wielen van de Scott. Beiden hebben remmen die je niet in de steek zullen laten maar die ik net een niveautje te laag vind voor zulke fietsen: een XT of Level TL(M) set zou beter op deze fietsen passen. (Klein) voordeel voor de Scott: het frame is al boost, bij Canyon nog niet. Afhankelijk van hoe lang je de fiets wil houden, kan dit een factor zijn.

Met beide zal je wel plezier hebben. De prijzen van Scott en Canyon kennende, ga je bij Canyon veel meer waar voor je geld krijgen. Ik kan alles zelf herstellen aan mijn fiets en ben eerder het bang-for-buck type dus ik zou niet snel voor een Scott kiezen. Ben je zelf minder handig, wil je service om de hoek en ben je niet ongevoelig aan het imago van een merk, dan kan de Scott een perfect te verantwoorden keuze zijn. In beide gevallen zou ik de remmen upgraden, en voor de Scott op termijn een iets lichtere wielset kopen. Als je dan toch het geld neerlegt voor een top carbon frame, dan moet de rest van de onderdelen navenant zijn vind ik.

,
goempie
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 15:33

Re: Scott vs Canyon

Bericht door goempie »

Misschien ook de prijs vermelden.
De scott komt op €2250
Iets goedkoper dan de Canyon dus.

Kan ook bijna alles zelf doen aan mijn fiets, dus maakt mij ook niet veel uit of het nu van Canyon of van de lbs komt. Al kan die service misschien wel handig zijn.

Zijn er andere modellen die interessanter zouden zijn in die prijsklasse?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Scott vs Canyon

Bericht door Free_ltd »

Als ge bij de LBS voor de scott gaat, zit er nog 10% korting in ook nog.
De prijs die op de site van Canyon staat, is de nettorprijs EN daar komt nog €50 verzendkosten bij.

Ik doe nu ook veel zelf aan de fiets, maar heb toch altijd nog graag een LBS achter me staan die ik dan ook wel een onderhoudje per jaar gun. Maar sommige dingen kan ik niet zelf, en dan staat de LBS ook direct klaar om het op te lossen. Zoals laatst mijn 4 lagers in mijn achterwiel die knoervast zaten. Hij heeft direct de juiste lagers liggen en het juiste gereedschap. Heeft het direct gemaakt waar ik bij stond.

Bij canyon hebt ge meestal meer waar voor uw geld. Dat hebt ge bv bij Cube ook.

Ik heb zelf een Scott Spark en ben er uiterst tevreden over. Vorige eigenaar heeft wel de remmen geupgrade naar XT wat eigenlijk de fiets compleet maakt voor mijn doeleinde. Meer hoeft er niet aan veranderd te worden. Het spijtige bij Scott (en nog andere merken) is dat ze dan bij fietsen van +€2000 nog goedkope remmen zetten terwijl XT toch wel een minimum mag zijn op een fiets van die prijsklasse. De kans dat ik hierna terug een Scott neem, is klein omdat ik ook wel graag value for money heb. De volgende keer zal het voor mij dan een Orbea OIZ of Lapierre XR worden omdat ik persoonlijk vindt dat ge daar voor de prijs ook heel wat krijgt.

Succes met uw zoektocht. In ieder geval gaat ge met geen van beide een miskoop doen.
goempie
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 apr 2015 15:33

Re: Scott vs Canyon

Bericht door goempie »

Korting is al verrekend, dat is dus de prijs die ik zou betalen.
Eigenlijk zag ik liever de scott scale 930.
https://www.scott-sports.com/us/en/prod ... e-930-bike" onclick="window.open(this.href);return false;
Die komt aan €1800, maar die is met een NX groep en 1X11.

Orbea ziet er eigenlijk ook wel interessant uit, misschien moet ik daar ook een gaan kijken.
Bedankt voor de tip.
Plaats reactie