Leden gezocht

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Kevin#23
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 05 dec 2017 21:11

Leden gezocht

Bericht door Kevin#23 »

Hallo iedereen

Ik zou graag een eigen fietsclubje beginnen voor zowel MTB en racefietsers.
Dit in de regio Limburg Diepenbeek, Borgloon. Hoe neem ik dit het best aan ?
Zelf had ik al gedacht aan socialmedia. Heeft misschien nog iemand tips dan hoor ik ze graag :wink:

Grtz

Kevin
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Leden gezocht

Bericht door KrisMaes76 »

Kevin#23 schreef:Hallo iedereen

Ik zou graag een eigen fietsclubje beginnen voor zowel MTB en racefietsers.
Dit in de regio Limburg Diepenbeek, Borgloon. Hoe neem ik dit het best aan ?
Zelf had ik al gedacht aan socialmedia. Heeft misschien nog iemand tips dan hoor ik ze graag :wink:

Grtz

Kevin
Wij hebben dit gedaan via facebook, een besloten pagina om de evenementen en andere clubactiviteiten te doen en een fanpagina waar we af en toe wat promo berichtjes opzetten.

Verder zijn we ook actief op instagram en hebben we ook een webpagina, maar die zijn van minder belang, zeker de webpagina.

Ondertussen heb ik ons ook laten erkennen als Gentse sportclub en hebben we clubkledij laten ontwerpen, zodat we toch wat meer clubuitstraling hebben :) Het is altijd een leuk zicht als je op een evenement toekomt en je je teammies er direct kan uitpikken. Zo wordt je ook sneller door anderen herkend en maak je terwijl reclame voor je club.

Een (jaarlijks) evenement geeft ook wel wat publiciteit, zeker als je er iets meer van maakt dan een 13-in-een-dozijn pattatteveld TT.

Hou er ook rekening mee dat je in het begin wel wat moeite zal hebben om volk aan te trekken, afhankelijk van hoeveel beschikbare bikers / concurrenten er in de omgeving zijn :)

Vergeet ook niet om te kijken voor de verzekering, wij zijn ook als club geregistreerd bij de vwb. Hopelijk heb je ze niet nodig, maar je weet nooit...

Veel succes!
Plaats reactie