Black Friday Deals

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: Black Friday Deals

Bericht door spaghetti_2 »

Een setje XT M8000 remmen bij Mantel aan €150
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Black Friday Deals

Bericht door Free_ltd »

Muntanya schreef:[
PS: bedankt trouwens voor de tip bij Wiggle, de Edge 820 had ik ook al een tijdje op het oog en nu staat hij trouwens aan €249. Steek ik nog eens €20 in mijn zakken. :lol:

('t is niet omdat ik het platte commercie vind dat ik er ook niet van wil profiteren, vooral mijn madame is sterk in zulke dingen)
Voila, niemand is gek. En gij hebt chance. Want ik had hem toen al bijna aan €313 besteld en dacht dan toch even af te wachten, totdat ik de dag erna €269 zag staan. Dacht dat het niet meer beter kon en dan maar besteld :lol: Maar het kan blijkbaar wel beter.
Pittig detail, dat is enkel voor België, want had het doorgestuurd naar wat nederlanders en daar is hij weer €100 duurder.

Dat is het marketingsysteem nu éénmaal. Zelfde verhaal met wagens. Waarom altijd die bruto en nettoprijzen? Want voor de CO2 neemt men de bruto prijs. Gewoon om de consument met een lekker gevoel naar huis te sturen. Met fietsen hetzelfde. 90% van de merken geeft standaard 10% korting. En de echte fietsers weten dat, maar de leek op dat vlak betaald de volle pot bij sommige LBS'en.

Mensen kopen liever een korting ipv een product :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Black Friday Deals

Bericht door Free_ltd »

Ben thans net op Wiggle aan het kijken voor andere koopjes en die 820 bundel is €2 duurder nu. Die van €249 is de gewone versie en ik heb de bundle versie.
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Black Friday Deals

Bericht door Muntanya »

Free_ltd schreef:
Muntanya schreef:[
PS: bedankt trouwens voor de tip bij Wiggle, de Edge 820 had ik ook al een tijdje op het oog en nu staat hij trouwens aan €249. Steek ik nog eens €20 in mijn zakken. :lol:

('t is niet omdat ik het platte commercie vind dat ik er ook niet van wil profiteren, vooral mijn madame is sterk in zulke dingen)
Voila, niemand is gek. En gij hebt chance. Want ik had hem toen al bijna aan €313 besteld en dacht dan toch even af te wachten, totdat ik de dag erna €269 zag staan. Dacht dat het niet meer beter kon en dan maar besteld :lol: Maar het kan blijkbaar wel beter.
Pittig detail, dat is enkel voor België, want had het doorgestuurd naar wat nederlanders en daar is hij weer €100 duurder.

Dat is het marketingsysteem nu éénmaal. Zelfde verhaal met wagens. Waarom altijd die bruto en nettoprijzen? Want voor de CO2 neemt men de bruto prijs. Gewoon om de consument met een lekker gevoel naar huis te sturen. Met fietsen hetzelfde. 90% van de merken geeft standaard 10% korting. En de echte fietsers weten dat, maar de leek op dat vlak betaald de volle pot bij sommige LBS'en.

Mensen kopen liever een korting ipv een product :lol:
Kijk, had je mij niet verwittigd, ging ik het niet gedaan hebben. Ik ben geen jager. En met de madame van winkel tot winkel lopen om daar de grootste kortingen uit te plukken is voor mij even stressvol als oog in oog staan met een sabeltandtijger. Ik heb liever eerlijke prijzen het hele jaar door, want aan die €249 gaan ze ook winnen hoor, je betaalt gegarandeerd te veel gedurende het jaar.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Black Friday Deals

Bericht door Free_ltd »

Dat zou idd het beste zijn, maar mensen worden graag geprikkeld en dat doet ge dus door deze zaken. Ik heb ook liever niet om de 5 min reclame op den tv, maar blijkbaar worden mensen daardoor geprikkeld :lol:

In de VS draaien ze vandaag dezelfde omzet als anders op 2 à 3 maanden. En ik ben er zeker van dat daar en ook hier, mensen toch wel minder rap toehappen zonder 'die dikke korting'.

Zoals ge zelf aanhaalt, zou die Edge doorheen het jaar even goed €300 kunnen kosten. Nu, die prijzen zijn min of meer bepaald door Garmin en niet door Wiggle. Waarom zij die stunt kunnen doen, geen idee.

Maar nu heb ik hem besteld aan €269. Aan €300 zou ik het ook besteld hebben, maar anderen dan weer niet. Dus globaal op jaarbasis gezien, verkopen ze meer met die speciale dagen, dan dat ze doorheen het hele jaar dezelfde prijs zouden hebben.

Vergeet ook niet dat Black Friday niet gewoon een kortingsdag is waar men voor zijn eigen iets met korting koopt. Dat is in het leven geroepen voor kerstmis. Dat is de laatste vrijdag dag voor kerstmis en die valt altijd na thanksgiving. Dat is de dag dat de mensen al hun kerstcadeau's gaan inkopen.
Gebruikersavatar
MrGr3en
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 sep 2017 09:35

Re: Black Friday Deals

Bericht door MrGr3en »

Muntanya schreef:
spaghetti_2 schreef:Niemand verplicht je om iets te kopen. En wie een goede deal weet te doen kan er maar bijwinnen. Commerce is het zeker en vast, maar dat zijn alle acties en de solden ook, en nog nooit iemand horen klagen omdat zijn jeansbroek aan -30% te koop staat.
Tuurlijk verplicht niemand mij tot iets. 't Is alleen niet meer subtiel en zelfs wanhopig. Een goede winkel draait vanzelf wel en kuist zijn stock wel op met de solden. Als ge u per se moet prostitueren tijdens buitenlandse koopjesdagen...

Misschien ben ik een beetje van de oude stempel...
Iemand heeft zich duidelijk toch geprostitueerd :)
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Black Friday Deals

Bericht door psychoboarderke »

Back on topic:

Het handige overzichtje van bike-news.de:

https://www.mtb-news.de/news/2017/11/24 ... e-freitag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Black Friday Deals

Bericht door Muntanya »

MrGr3en schreef:
Muntanya schreef:
spaghetti_2 schreef:Niemand verplicht je om iets te kopen. En wie een goede deal weet te doen kan er maar bijwinnen. Commerce is het zeker en vast, maar dat zijn alle acties en de solden ook, en nog nooit iemand horen klagen omdat zijn jeansbroek aan -30% te koop staat.
Tuurlijk verplicht niemand mij tot iets. 't Is alleen niet meer subtiel en zelfs wanhopig. Een goede winkel draait vanzelf wel en kuist zijn stock wel op met de solden. Als ge u per se moet prostitueren tijdens buitenlandse koopjesdagen...

Misschien ben ik een beetje van de oude stempel...
Iemand heeft zich duidelijk toch geprostitueerd :)
Zowat alle onlinewinkels...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: Black Friday Deals

Bericht door kevx »

Ik snap echt niet dat er zo gezaagd wordt over Black Friday?

Negeer het dan en koop uw spullen tegen de normale prijs. Toch nie moeilijk?


Met de winter voor de deur net Northwave Raptors besteld voor 150 euro ipv +/- 200.
Gebruikersavatar
MrGr3en
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 sep 2017 09:35

Re: Black Friday Deals

Bericht door MrGr3en »

psychoboarderke schreef:Back on topic:

Het handige overzichtje van bike-news.de:

https://www.mtb-news.de/news/2017/11/24 ... e-freitag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt hiervoor!
Plaats reactie