Bandendruk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Bandendruk

Bericht door KUBA »

Muntanya schreef:Mijn Bontrager 29" banden moet je oppompen tussen de 2,1 bar en de 3,4. Ze staan momenteel op 3,5 en ik vind ze nog te slap: als ik een boordje op rij aan zeer lage snelheid komt die bijna op de velg. Ik weeg wel 95 kg.
3.5Bar :-k ](*,) , nog een topic over bandendruk #-o #-o
Gebruikersavatar
pukkie89
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: ma 08 okt 2007 17:04
Rijdt met: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"
Contacteer:

Re: Bandendruk

Bericht door pukkie89 »

Volgens mij kloppen sommige hun bandenmeter niet :-)
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Bandendruk

Bericht door Muntanya »

kevx schreef:3.5 bar :-D das er wel wat over... Of miss geeft uw pomp niet de juiste druk aan bij oppompen?
#-o Dat zou veel verklaren...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Bandendruk

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik gebruik zo'n drukmeter voor elke rit, dat zal voor sommige wat overdreven zijn maar dat is de enige manier om te weten wat je druk exact is, en om te weten wat voor jou werkt.
Want op je pomp is 1.8 bar vaak maar 1.6 bar. Of bij sommige 3.5 bar precies zelfs maar 1 bar, dan heb je het zeker nodig :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: Bandendruk

Bericht door Muntanya »

Ge moogt allemaal nu beginnen lachen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Bandendruk

Bericht door frits motaar »

Mister No Chaïn schreef:Ik gebruik zo'n drukmeter voor elke rit, dat zal voor sommige wat overdreven zijn maar dat is de enige manier om te weten wat je druk exact is, en om te weten wat voor jou werkt.
Want op je pomp is 1.8 bar vaak maar 1.6 bar. Of bij sommige 3.5 bar precies zelfs maar 1 bar, dan heb je het zeker nodig :)

Afbeelding
Ik gebruik dit ook al jaren.....t'is de enige manier om de druk steeds hetzelfde de zetten,gebruik dit ook voor de koersfiets.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Bandendruk

Bericht door chrisper »

ik gebruik ook de meter van schwalbe

en heb terwijl ook een vraagje voor de medegebruikers
spant bij jullie dit ook zo hard op het ventiel? en verlaagt de druk niet door opsteken en afdoen (dat beetje lucht dat ontsnapt)?
Gebruikersavatar
viperteam
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 09:25
Rijdt met: Limburg (Haspengouw )

Re: Bandendruk

Bericht door viperteam »

Mister No Chaïn schreef:Ik gebruik zo'n drukmeter voor elke rit, dat zal voor sommige wat overdreven zijn maar dat is de enige manier om te weten wat je druk exact is, en om te weten wat voor jou werkt.
Want op je pomp is 1.8 bar vaak maar 1.6 bar. Of bij sommige 3.5 bar precies zelfs maar 1 bar, dan heb je het zeker nodig :)

Afbeelding
Exact zal deze meter ook niet zijn ,want dit is ook geen geijkte meter, het is niet omdat hij digitaal is dat hij juist meet hé .
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Bandendruk

Bericht door frits motaar »

viperteam schreef:Exact zal deze meter ook niet zijn ,want dit is ook geen geijkte meter, het is niet omdat hij digitaal is dat hij juist meet hé .
Neen, dat mss niet, maar eens je jouw perfecte druk gevonden hebt is die wel steeds hetzelfde :wink:
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Bandendruk

Bericht door frits motaar »

chrisper schreef:ik gebruik ook de meter van schwalbe

en heb terwijl ook een vraagje voor de medegebruikers
spant bij jullie dit ook zo hard op het ventiel? en verlaagt de druk niet door opsteken en afdoen (dat beetje lucht dat ontsnapt)?
Dat "spannen" regel je met dat messing knopje wat losser te zetten.
Je moet zo snel mogelijk in één ruk het metertje van het ventiel halen, dan verlies je zo goed als niets aan druk, het is eigenlijk de luchtdruk in het metertje dat ontsnapt.
Plaats reactie