kind wil leren mountainbiken

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
wortel69
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 01 apr 2017 21:41

kind wil leren mountainbiken

Bericht door wortel69 »

Zoals het topic dus aangeeft wil mijn zoontje van 6 gaan mountainbiken.
Zelf ben ik er ook net mee begonnen en kan ik hem dus eigenlijk nog niets leren :roll:

Nu vraag ik me af of er ook verenigingen zijn waar hij hiervoor terecht kan?
TURBOPETE
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 26 aug 2003 15:52
Rijdt met: XXX

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door TURBOPETE »

Hi,
Bij ons in Overijse is er een MTB school heel het jaar rond en MTB kampen tijdens de vakantie.
Hier leren ze techniek, mechaniek, eerste hulp en vooral plezier maken tijdens het biken. :-D
Is echter wel pas vanaf 8 jaar.
mvg,
Peter
Aeromax
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 21 okt 2013 10:53
Rijdt met: Scott RockyMountain

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door Aeromax »

in Beringen bovenaan de rotspartij zetten en een duwke geven :drunk:

serieus: zoals hierboven: club zoeken met goede jeugdwerking en zelf mee gaan rijden, de jongste van mijn zus is een sportbommeke en gaat naar een club, door haar enthousiasme is zelfst mijn zus al met haar dochter meegegaan (zus wel op een E-mtb) en zo leert zus ook wat bij
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door dennisVO »

vanaf 6 geraak je wel al in een BMX club en die zijn er meer dan mtb-clubs denk ik.
daar leer je toch ook al veel techniek en vertrouwen op de fiets.
en dan vooral zelf met hem de bossen intrekken en klein beginnen.

mijn zoontje is 4 en vind alles ivm MTB geweldig.
hij heeft al een Commencal Ramones 16 en we gaan samen in het Fort rijden of naar de "bergskes" op en af.

gewoon de liefde voor de fiets doorgeven en het komt wel goed.
Trankiljo
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 nov 2014 01:34

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door Trankiljo »

Ik weet niet van welke regio je bent, maar in Westerlo doet WestFit wekelijks aan MTB-initiatie vanaf 6 jaar. Meer info op WestFit.be
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door scelter »

Ik ben een keer een grote groep kinderen tegengekomen op de teut in Zonhoven. Die waren van Waasland MTB school.
Het zag er wel een leuke groep uit. Verder weet ik er ook niet heel veel over. Misschien kan je ze eens contacteren als dat een beetje in jou regio is tenminste. http://www.waaslandmtbschool.be/
wasbeer2006
Mountainbiker
Berichten: 936
Lid geworden op: vr 31 mar 2006 10:22
Rijdt met: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door wasbeer2006 »

Gewoon lekker met hem beginnen. Ik heb twee zoontes van 5 en 8.
Die van 8 is een klein talentje. Die reed op ze 5de de hele baan in Vlaardingen al (voor jullie wat uit de buurt :-D )
Die van 5 nu heeft het veel minder, die schat het veel minder goed in gaat of te hard of te zacht.

maw het moet er wel een beetje inzitten

Ik heb hem niet veel geleerd, behalve zadel op de juiste hoogte, de meeste ouders zetten de zadels te laag onder het motto makkelijk af stappen, maar op hogere snelheid is het juist minder goed te controleren en ik heb liever dat ie omvalt dan echt hard valt.

Nog een dingetje in de straat zie ik veel kinderen meteen beide voeten van de pedalen af halen als er maar iets dreigt te gebeuren, dat heb ik er ook uitgehaald, voor de rest niets eigenlijk.

Daarnaast banden niet te hard, anders stuiteren ze alle kanten op. op een 16" is 1 a 1.2 bar echt meer dan voldoende, want hij zal een 14 - 18 kilo wegen denk ik.

Als je naar een club wilt zou ik ook BMX pakken, maar vooral zou ik lekker met hem gaan rijden en kilometers maken, das harstikke leuk en de vooruitgang is soms bizar bij die kleintjes
kawaracer
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 03 jun 2009 21:19
Rijdt met: cube
Contacteer:

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door kawaracer »

Ik heb hier ook zo een zoon, kon fietsen zonder zijwieltjes op zijn 2.5 en sinds wil hij niets liever dan veldrijder worden. Vanaf zijn 4 jaar zijn we gaan zoeken naar een club waar hij terecht kon maar dat kon enkel in een BMX club in Keerbergen als hij na een uurtje initiatie het volledige parcours kon rijden. En daar slaagde hij ook in maar dan bleken de uren van de trainingen veel te laat voor kinderen van die leeftijd, zeker met de verplaatsing erbij. Ondertussen is hij 6.5 en nu in september mag hij in Hosftade (Zemst) de opleiding van de Vlaamse Wielerschool starten. Dit is niet competitie gericht ze geven in de winter MTB, het voorjaar en najaar de weg en in mei en juni de piste. http://www.vlaamsewielerschool.be" onclick="window.open(this.href);return false; misschien bieden die ook iets aan in jouw buurt
qwerty2002
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 05:27

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door qwerty2002 »

Ik weet niet van welke regio je bent
ทางเข้า sbobet
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: kind wil leren mountainbiken

Bericht door Free_ltd »

TURBOPETE schreef:Hi,
Bij ons in Overijse is er een MTB school heel het jaar rond en MTB kampen tijdens de vakantie.
Hier leren ze techniek, mechaniek, eerste hulp en vooral plezier maken tijdens het biken. :-D
Is echter wel pas vanaf 8 jaar.
mvg,
Peter

Ook clinics of dergelijke voor volwassenen?
Waar kan ik dat eens bezien op het net?
Plaats reactie