wat is het gewicht van julie fietsen ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
jonathan
Mountainbiker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 08 apr 2005 14:03
Rijdt met: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

wat is het gewicht van julie fietsen ?

Bericht door jonathan »

ik heb de mijne eens gewogen en ik kwam uit op 14.2 kg
is een cannondale sv700 met shimano whm535 wielen en marzoucchi vering xt remmen en shifters lx derailleurs ,...
nu zou ik wel eens graag wilen weten wat het gewicht is van jullie fietsen
$mokeyJoe

Bericht door $mokeyJoe »

Oorspronkelijk tegen de 13 kilo...
Ondertussen op dieet gezet en ik schat een 3 a 4 kilo d'r af.
Het is dan ook bijna mijn hobby geworden om van mijn fiets een licht exemplaar te maken(maar dan ook nog berijdbaar voor "ons" klimaat)
Ik kan niet exact zeggen hoeveel ie weegt,mijn weegschaal is daarvoor niet nauwkeurig genoeg(sic)
Groetjes,
$mokeyJoe
Gast

Bericht door Gast »

de ene bike een goede 20kg en de andere weet ik niet
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

12.5 kg
Specialized Stumpjumper Fsr XC van 2001
Redelijk veel (nu nog :lol: ) origineel, buiten XT-remmen, XT-cassette, ritchey wcs barends en stuurpen.

Ik ga proberen onder de 12 kg uit te komen.

Edit: miljaar, hoe kon ik de wielen vergeten #-o
Mavix Crossmax XL
Laatst gewijzigd door Trevorken op wo 11 mei 2005 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Tussen 11 en 12 kg, maar er is aan de 11kg te komen. (ik heb nu zware crossland wielen + binnenbanden)
modderkruiper
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: di 09 nov 2004 11:37

Bericht door modderkruiper »

hoe wegen jullie dat?

het zou me verwonderen moesten jullie allemaal zo'n prof. weegstand hebben, en op de personenweegschaal terwijl je'm vasthoudt lijkt me ook niet echt nauwkeurig
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

modderkruiper schreef:hoe wegen jullie dat?

het zou me verwonderen moesten jullie allemaal zo'n prof. weegstand hebben, en op de personenweegschaal terwijl je'm vasthoudt lijkt me ook niet echt nauwkeurig
In den delhaize staat er een zeer goede weegschaal bij de afdeling fruit & groenten :lol:

Ik heb het vroeger eens gewogen op een personenweegschaal, maar een van onze buren heeft een (profesionele) digitale weegschaal, dus ik zal eens vragen aan hem of ik hem daar mag wegen.

m.a.w via via kan je wel aan een goede weegschaal komen. (een maal wegen zal wel mogen zeker)
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Ik doe het nochtans op deze manier, wel met een digitale weegschaal. Met en zonder fiets erop gaan staan, en het verschil hiervan pakken. De fiets alleen erop zou id helemaal niet correct zijn.
Gebruikersavatar
SusXT
Mountainbiker
Berichten: 5013
Lid geworden op: di 01 feb 2005 22:23
Rijdt met: ene met twee wielen

Bericht door SusXT »

met mij erop (vol gegeten en niet naakt #-o ) 84 kg. :wink: Zonder mij erop 13.5 kg.

Trek 6700 Disk LX

Ik ga niet speciaal lichtere onderdelen kopen. Als ik seffens een week op mijn eten let, gaat er ook 2kg af. En uiteindelijk doe ik het om conditie en kracht te krijgen, dus hoe zwaarder dat ding, hoe meer moeite ik moet doen om met een groep mee te kunnen. :P
mtb grietje

Bericht door mtb grietje »

Een goeie 12.5 kg... met volle drinkbussen welteverstaan (en zonder mij erop :lol: ) Wel vanalles aan de standaardversie veranderd, oa x.0 achterderr en xt-schijven...

Gewogen bij de vélomaker toen ik hem ging kopen. Ondertussen misschien nog een paar grammekes lichter van de lak die er af is door te vallen tijdens de LCMT... #-o
Plaats reactie