wat is het gewicht van julie fietsen ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

s-biker gert schreef:
Mtb rookie schreef:mijn copperhead 3 11,3kg
Met teller/spatborden lichten enz op 11,7/11,8kg iig +-2kg lichter of mijn vorige GT avalanche 1,0 8)

Mss nog wa gewicht eraf te krijgen met carbon stuur/voorbouw/zadelpen velgen voor nog lichter tubeless type's vervangen enz maar daar heb ik het geld ni voor over en ben toch maar een amateur dus who cares :lol:
Al is een fiets van rond de 9kg wel nice om te hebben natuurlijk :wink:
Zit aan 9kg250 en ga proberen om onder de 9kg te raken zonder aan sterkte en/of kwaliteit in te boeten
Moest mtb mijn enige dure hobby zijn zou ik er ook wel wa meer €'s aanhangen maar heb jammer genoeg geen geldschijtend ezeltje dus da zal zo ook moeten voldoen #-o mss doe ik er wel een ander (carbon) stuur op met tijd (een gewone platte ipv één met rise) maar wil éérst deze ééns goe uittesten voor ik overweeg te veranderen naar een recht/lichter exemplaar :P
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

Vertrokken met de standaard scale 60 2006 en na vele updates reed ik in 2007/2008 met een gewicht van 10.8 kg
Ondertss zijn de pedalen , zadel , handvaten , banden , lagers en derrailleurs nogmaals vervangen alsook nieuwe sidebars
en kom ik uit op een 'theoretisch' gewicht ( nog niet gewogen) van 10.4kg
Maar mits een 80mm vork en het lichte gewicht achteraan door een andere velgenset , moet die echt niet lichter , is al tail-happy genoeg :-)
Al sinds het begin dacht ik tjans een andere lichtere vork te steken, maar de prijs houd me wat tegen en een nieuwe fiets komt er allicht al volgend zomer-seizoen dusja .
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Ben begonnen met een standaard Scale 60 '08 van rond de 13 kg.
Intussen is enkel het frame nog origineel en zit ik aan 10,5 kg.
Licht genoeg voor mij, en onderdelen die tegen een stootje kunnen.

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 83&start=0
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

had nog wa gerief nodig voor fiets (nieuwe pomp+pomp voor vering) en ondertussen ook mooi carbon stuur besteld die in de aanbieding stond :oops:
In combinatie met lichtere handvaten toch 180gram eraf :P
(heb vandaag zadel/stuur/stuurpen gedemonteerd en gewogen en da is standaart al vrij licht spul 8) ) maar vind mijn stuur ietsje te hoog zelf op zen laagst,(wel comfortabel en goed om onnozel mee te doen :lol: ) dus een flatbar op komst ipv bend :-D
SlowOne
Mountainbiker
Berichten: 226
Lid geworden op: za 07 jun 2008 21:34
Rijdt met: Rotwild R.R2 HT

Bericht door SlowOne »

Met mijn Bulls vertrokke op 10,8kg
Nu 9,1kg :lol:
Gebruikersavatar
Sandcrawler
Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 20 feb 2009 12:27
Rijdt met: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Bericht door Sandcrawler »

Mtb rookie schreef:maar vind mijn stuur ietsje te hoog zelf op zen laagst,(wel comfortabel en goed om onnozel mee te doen :lol: ) dus een flatbar op komst ipv bend :-D
Heb je je stuurpen al omgedraaid?
Mtb rookie
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 02 dec 2009 20:29
Rijdt met: 2010 bulls copperhead 3

Bericht door Mtb rookie »

Sandcrawler schreef:
Mtb rookie schreef:maar vind mijn stuur ietsje te hoog zelf op zen laagst,(wel comfortabel en goed om onnozel mee te doen :lol: ) dus een flatbar op komst ipv bend :-D
Heb je je stuurpen al omgedraaid?
#-o nee
Dan staan de lettertjes ondersteboven :lol: nee serieus wist nie dat dat "mocht" van elk type stuurpen :-?
ahja tis al te laat heb da ander stuur(easton ec70 xc carbon)
al betaald :roll: geen ramp :P
Plaats reactie