Gravelbike info

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
k03n
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 mar 2012 16:05
Rijdt met: Scott Scale - Canyon Inflite

Re: Gravelbike info

Bericht door k03n »

Frog 075 schreef:Het lijkt me wel iets om comfortabel sneller op de weg te rijden ipv met een mtb of koersvlo en dan af en toe eens een "slagske" te kunnen inslaan
Dat is zeker iets! :-D
Voor mij persoonlijk de perfecte afwisseling met de MTB. Ook door het feit dat je zonder de wagen te moeten nemen meer afstand kan doen en weer op nieuw of ander terrein komt. En zelfs de gekende technische stukken die je op de MTB zonder nadenken neemt voelen weer helemaal nieuw omdat je een totaal andere lijn moet nemen.
Ahja, en ik gebruik hem ook voor woon-werk en sporadisch met baanbandjes als racemachine, want ik heb een 2x!

Ik zie het nut er dus zeker van in :bounce:
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Gravelbike info

Bericht door De Wreter »

Erik.B schreef:Een crossfiets is heel nerveus kwa stuur gedrag
Correct, kwa gedrag leunt dat best aan met een 26'er met vaste vork. Toch rij ik het liefst op de crossfiets, er is een te groot verschil tussen het stuurgedrag van een MTB (waar ik nog liever op rij) en een koersfiets. Voor lange snelle tochten is de crossfiets niet echt geschikt, je moet namelijk heel goed geconcentreerd blijven.
Killer-Bug
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 26 sep 2014 14:59

Re: Gravelbike info

Bericht door Killer-Bug »

Hallo iedereen
ikzelf ben helemaal mee met het Gravel gebeuren en rijd nu met een Specialized Sequoia die vind ik echter wat aan de zware kant en ben op zoek naar iets nieuws ](*,)
Heel moeilijk altijd vind ik wel iets dat me niet bevalt aan een fiets of wel in het onverantwoord duur !
Ik wil van en naar de gravel wegen toch vlot op de weg kunnen rijden zouden jullie dan opteren voor 2x of 1x ?
En wat vinden jullie van deze
Liteville 4-one MK1 ?
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: Gravelbike info

Bericht door Frog 075 »

Na wikken en wegen ga ik voor de canyon grail gaan...
Prijs /kwaliteit top mijn idee.
Had al vol interesse naar een scott gaan kijken, 1700€ voor een Alu versie met een dubbel.
Als je iets meer uitgeeft, 2200€ Voor de goedkoopste carbon Canyon ben je beter af vind ik... lichter, net iets betere groep en remmen en uiteraard een Carbon frame en dan dat speciaal stuurke er op... ook met een dubbel er op.
Mijn idee, gaan alle nieuwere modellen met een dubbel komen om toch genoeg tussen versnellingen te hebben tss de grootste en kleinste versnelling...
Laatst gewijzigd door Frog 075 op wo 25 dec 2019 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Gravelbike info

Bericht door Erik.B »

Killer-Bug schreef:Hallo iedereen
ikzelf ben helemaal mee met het Gravel gebeuren en rijd nu met een Specialized Sequoia die vind ik echter wat aan de zware kant en ben op zoek naar iets nieuws ](*,)
Heel moeilijk altijd vind ik wel iets dat me niet bevalt aan een fiets of wel in het onverantwoord duur !
Ik wil van en naar de gravel wegen toch vlot op de weg kunnen rijden zouden jullie dan opteren voor 2x of 1x ?
En wat vinden jullie van deze
Liteville 4-one MK1 ?
Voor een lichte gravelbike moet je bij Scott zijn de addict versie’s, ik heb de 10 en die weegt 7,5kg
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Gravelbike info

Bericht door Supernaut »

Erik.B schreef: Voor een lichte gravelbike moet je bij Scott zijn de addict versie’s, ik heb de 10 en die weegt 7,5kg
En over welke maat spreken we dan ?
Pedalen en drinkbushouders incl . ?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Gravelbike info

Bericht door De Wreter »

Erik.B schreef:
Voor een lichte gravelbike moet je bij Scott zijn de addict versie’s, ik heb de 10 en die weegt 7,5kg
6000 € ? Appelen met peren vergelijken...
Gebruikersavatar
Erik.B
Mountainbiker
Berichten: 1396
Lid geworden op: di 05 jul 2005 11:21
Rijdt met: Orbea Oiz TR

Re: Gravelbike info

Bericht door Erik.B »

Supernaut schreef:
Erik.B schreef: Voor een lichte gravelbike moet je bij Scott zijn de addict versie’s, ik heb de 10 en die weegt 7,5kg
En over welke maat spreken we dan ?
Pedalen en drinkbushouders incl . ?
Zonder pedalen en drinkbushouders zo word altijd een fiets gewogen
Een medium
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: Gravelbike info

Bericht door Real Epic '89 »

Killer-Bug schreef:Hallo iedereen
ikzelf ben helemaal mee met het Gravel gebeuren en rijd nu met een Specialized Sequoia die vind ik echter wat aan de zware kant en ben op zoek naar iets nieuws ](*,)
Heel moeilijk altijd vind ik wel iets dat me niet bevalt aan een fiets of wel in het onverantwoord duur !
Ik wil van en naar de gravel wegen toch vlot op de weg kunnen rijden zouden jullie dan opteren voor 2x of 1x ?
En wat vinden jullie van deze
Liteville 4-one MK1 ?
Dan zou ik eerst eens kijken naar een lichtere wielset. Een andere wielset geeft waarschijnlijk wat je zoekt. Niet het totaalgewicht.

Ikzelf zou voor een 2X gaan maar evenzoveel rijders weer voor een 1X.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Gravelbike info

Bericht door Supernaut »

Erik.B schreef:
Supernaut schreef:
Erik.B schreef: Voor een lichte gravelbike moet je bij Scott zijn de addict versie’s, ik heb de 10 en die weegt 7,5kg
En over welke maat spreken we dan ?
Pedalen en drinkbushouders incl . ?
Zonder pedalen en drinkbushouders zo word altijd een fiets gewogen
Een medium
Zonder pedalen kunt ge dus wel niet fietsen hé .
Dus 7.5kg is niet juist .

Wel een knappe gravelbike .
Plaats reactie