Kiala als verzender

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
loe
Mountainbiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 01 aug 2007 14:33
Rijdt met: Kraftstoff X1 evo / C'dale BBoy Ultra 8

Kiala als verzender

Bericht door loe »

All,


Even een kleine kanttekening bij het versturen van (verkochte) Items via Kiala.
Wanneer het pakje zoek raakt heb je een probleem.

Kiala zal ingeval van een zoek geraakt pakje de verzender vergoeden. Let wel dat die vergoeding ongeveer 4 euro/kg is.
Ironisch genoeg zijn alle Fietsonderdelen zo licht mogelijk, dus die vergoeding is niet echt afdoende...


Concreet in mijn geval verkocht ik een Stages powermeter crankarm die uiteraard minder dan 1 kg weegt.
Het pakje is zoek geraakt... (een beetje m'n fout, ik heb de stages opgestuurd in de Stages doos, wat een gelegenheids-dief het makkelijk maakt)

Ik krijg nu 2 euro compensatie, zelfs de verzendkosten zijn niet gedekt...

Alleszins bedenk dat het interessant kan zijn een extra verzekering te nemen!
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Kiala als verzender

Bericht door rubenv »

schandalig dat zo iets nog gebeurd. Heb het vroeger ook is gehad, was via kiala maar dan naar Nederland. Dus toen was da via tnt. Waren subaru sti lichten, ook in originele doos gelaten. Hoop mails en telefoons gedaan, maar niks :evil:
binnen België verstuur ik altijd via bpost. Is 4euro naar een bpost kantoor, of afhaalpunt. En verzekering tot 500euro is maar 1euro extra.
In Benelux kan je tegenwoordig goedkoop verzenden via dhlparcel.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Kiala als verzender

Bericht door triumph_st »

En traaaaaaag zijn die van Kiala ook nog; één keer maar nooit meer.
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: Kiala als verzender

Bericht door vedet »

Mja, die verzekering is altijd en overal wel een fragiel punt, maar vooral traagheid van Kiala is niet meer van deze tijd.

Ik kies altijd voor DPD. Kost ook maar 5euro en vaak wordt het de volgende dag al aangeboden en met een fatsoenlijke t&t.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Kiala als verzender

Bericht door BertG »

Ik heb al meermaals Kiala gebruikt, zowel als verzender als ontvanger, en eigenlijk nooit geen probleem mee gehad. Vind het als werkende mens een enorm voordeel dat ze met een redelijk aantal vaste punten werken. Een pakket op het werk laten aankomen is geen garantie op succes zoals ik onlangs nog gemerkt heb (bedankt DHL :evil: ) en wil de buren niet lastig vallen.

Van die vergoeding per kg wist ik niet, das inderdaad wel vrij onnozel en iets om rekening mee te houden. Ik weet sowieso niet of ik duur spul wel zou verzenden met éénder welke pakjesdienst in de Benelux, teveel risico als particulier. Ze moeten het maar komen afhalen dan :roll: .

Verzekering is wel een zwak punt bij veel pakjesdiensten, sommigen beloven veel maar als er geld op tafel moet komen...
corragio
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 14:42
Rijdt met: Lynskey29-Trek Stache 9.7-EpicS-works18

Re: Kiala als verzender

Bericht door corragio »

Kiala sucks (ja echt)

Zijn traag, krijg zelden de info of het er is of niet

Als eentje kwijt geraakt en idd heel gedoe en geen vergoeding gehad zelfs toen...

Soit, voor die 2-3€ goedkoper rommel, beter Bpost met verzekering nemen aan 7.60€, is aan huis geleverd binnen de 24u en dus veeeeeel meer tevreden van.
rubenv
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 27 aug 2010 00:22
Rijdt met: santa cruz tallboy3, santa cruz nomad4

Re: Kiala als verzender

Bericht door rubenv »

corragio schreef:Kiala sucks (ja echt)

Zijn traag, krijg zelden de info of het er is of niet

Als eentje kwijt geraakt en idd heel gedoe en geen vergoeding gehad zelfs toen...

Soit, voor die 2-3€ goedkoper rommel, beter Bpost met verzekering nemen aan 7.60€, is aan huis geleverd binnen de 24u en dus veeeeeel meer tevreden van.
pakket online aanmaken met bpost. Kost maar 6euro aan huis geleverd incl verzekering :wink:
Maar je kan beter naar het postkantoor sturen. Als het voor 15u bij de post binnen is, kan je het de volgende dag gaan halen. En kost maar 5euro incl verzekering.
Alleen is bpost duur naar bv Nederland. Tegenwoordig is het met kiala toch in nederland op ong. 3 dagen en tracking is eigenlijk ook heel goed.
Laatste keren via dhlparcel naar nederland. Zijn heel veel parcelshops en na 2 dagen kunnen ze het gaan afhalen in Nederland. Tracking trekt wel op niks, zie je meestal pas als op de dag dat het aankomt
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Kiala als verzender

Bericht door BertG »

Een nadeel aan Bpost vind ik wel dat als ze bijvoorbeeld langskomen op vrijdag in de voormiddag en er is niemand thuis je het pakket pas maandag kan gaan afhalen terwijl de meeste postkantoren zaterdags nochtans open zijn, en in de week zijn de openingsuren vrij beperkt (hier toch).
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Kiala als verzender

Bericht door De Wreter »

BertG schreef:Een nadeel aan Bpost vind ik wel dat als ze bijvoorbeeld langskomen op vrijdag in de voormiddag en er is niemand thuis je het pakket pas maandag kan gaan afhalen terwijl de meeste postkantoren zaterdags nochtans open zijn, en in de week zijn de openingsuren vrij beperkt (hier toch).
Simpele oplossing : bestel uw spullen een dag vroeger dan last minute
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Kiala als verzender

Bericht door BertG »

De Wreter schreef:
BertG schreef:Een nadeel aan Bpost vind ik wel dat als ze bijvoorbeeld langskomen op vrijdag in de voormiddag en er is niemand thuis je het pakket pas maandag kan gaan afhalen terwijl de meeste postkantoren zaterdags nochtans open zijn, en in de week zijn de openingsuren vrij beperkt (hier toch).
Simpele oplossing : bestel uw spullen een dag vroeger dan last minute
Mag ik uwen glazen bol dan lenen?
Plaats reactie