geen liefde meer voor een 26"?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
EasyDeluxe
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: di 07 nov 2006 01:37
Rijdt met: Cannondale Rush

Re: geen liefde meer voor een 26"?

Bericht door EasyDeluxe »

dat moet dan al een 27,5 lefty setje zijn :-D
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: geen liefde meer voor een 26"?

Bericht door aresius »

Vooraan zal het geen probleem zijn om een iets groter wiel te steken.
Indien nodig wel de veerweg van de Lefty aanpassen zodat deze bij een bottom out geen problemen veroorzaakt.

Ik vermoed dat het een standaard quickrelease systeem is achteraan.
Anders kon je m'n achterwiel eens testen, maar die heeft een 12mm as en heb geen dopjes om de naaf aan te passen. Ben ongeveer van de buurt.

Maar ik zal ook even advocaat van de :evil: spelen, waarom nog zo'n oud frame nieuw leven willen inblazen? Gedurende die 8 jaar zijn er wel meer innovaties geweest dan enkel een groter wiel.
Ik had vorig jaar hetzelfde "probleem". Toen ruilde ik m'n 2008 Endorfin in voor een 2014 Flux.
Die Flux rijdt echt 10x beter dan enkel anderhalve inch meer wiel. De hoeken van het frame zijn veel relaxer en de veerconstructie werk ook veel beter. Staar je niet enkel blind op de wielmaat.

Steek er een kortere stuurpen op (want 110mm is ook al redelijk 90s :wink: ) en dan zal je vriendin misschien er beter op passen.

PS: heb ook nog een 26 inch hardtail, still love her... :-)
Gebruikersavatar
Real Epic '89
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: do 29 dec 2011 13:10
Rijdt met: Isn't dead.

Re: geen liefde meer voor een 26"?

Bericht door Real Epic '89 »

aresius schreef:Ik had vorig jaar hetzelfde "probleem". Toen ruilde ik m'n 2008 Endorfin in voor een 2014 Flux.
Die Flux rijdt echt 10x beter dan enkel anderhalve inch meer wiel. De hoeken van het frame zijn veel relaxer en de veerconstructie werk ook veel beter. Staar je niet enkel blind op de wielmaat.
Alleen niet iedereen kan/ wil wennen aan die minder steile balhoofd hoeken van tegenwoordig. Kortere stuurpen is leuk maar moet eigenlijk gecombineerd worden met die luie balhoofd hoek en grotere vork sprong om echt prettiger te rijden. Vooral in krap technisch terrein kon ik er niet aan wennen. Net als grote wielen trouwens. Als boscrosser prima maar op wat meer uitdagender terrein.....
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: geen liefde meer voor een 26"?

Bericht door aresius »

Zo'n luiere hoek is inderdaad even aanpassen in rijstijl en houding.
Voor mijn manier en plaats van rijden, is het een verbetering, ik zou niet terug willen naar de +70° balhoofdhoek.
Plaats reactie