mountain king of rocket ron

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
joeric
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 jul 2015 17:43
Rijdt met: cube elite pro, pro winner

mountain king of rocket ron

Bericht door joeric »

op mijn cube liggen er nu rocket ron 2.1 en op mijn pro winner mountain king 2.2.
ik ben niet zo ervaren met welke band voor waar dient.
de mountain king op aanraden van kennis gelegd omdat ik men pro winner gebruik voor heel de winter door.
maar ga nu zaterdag naar kemmel en wil daar met men cube rijden. schijfremmen en verende vork.
dus met welke banden heb ik deze natte weersomstandigheden het beste rij comfort.

alvast bedankt
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door triumph_st »

Mountain King (zeker vooraan)
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door SD2E »

heb ook al eens mountainkings gelegd, die geven meer grip in sommige gevallen, maar als het echt plakkende blubber is zitten hogere noppen even snel vol en wegen ze een ton.
Dus voor echte plakkende modder gaat die rocket ron 2.1 (smaller) zelfs beter zijn volgens mij.

ikzelf hou het bij de xkings voor het hele seizoen ik, met bij heel droog weer zelfs racekings (omdat ik die nog liggen heb)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door Reflex »

Een smalle Xking voor is mijn beste band tot nu toe geweest. Schwalbe Thunderburt, Racing Ralph, Rocket Ron, nobby nic alles geprobeerd maar de Xking geeft je vele malen meer vertrouwen. Achter rij ik een heel jaar door met de Raceking. In modder niet ideaal maar geen zin om te wisselen.
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door erwin.91 »

@Reflex, een smalle X-King is dit dan de 2.0 versie ?

Hoe zit het met het tubbless maken van de race sport versie's, is dit goed te doen ?
Ik weet dat er in het begin van de RS versie's toch wat problemen waren ivm het tubbless leggen.

Zelf rijd ik voornamelijk met Racing ralph 2.1 op mijn 29er fully, maar ik wil is iets anders van banden.
Gebruikersavatar
Wacky-S
Mountainbiker
Berichten: 1059
Lid geworden op: di 11 aug 2009 12:31
Rijdt met: ene zonder moteur

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door Wacky-S »

Modder: Mountainking 2.2 Protection voor, XKing 2.2 Protection achter
Droog tot lichte modder: Race King 2.2 Protection
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door KrisMaes76 »

erwin.91 schreef:@Reflex, een smalle X-King is dit dan de 2.0 versie ?

Hoe zit het met het tubbless maken van de race sport versie's, is dit goed te doen ?
Ik weet dat er in het begin van de RS versie's toch wat problemen waren ivm het tubbless leggen.

Zelf rijd ik voornamelijk met Racing ralph 2.1 op mijn 29er fully, maar ik wil is iets anders van banden.
Ik had 2 Mk's racesport, heb ze tubeless gekregen, maar heeft wel een dag of 2 geduurd. Heb ze aan een maat verkocht en protections gekocht, veel makkelijker tubeless te krijgen en beter gedrag in de bochten.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door Reflex »

erwin.91 schreef:@Reflex, een smalle X-King is dit dan de 2.0 versie ?

Hoe zit het met het tubbless maken van de race sport versie's, is dit goed te doen ?
Ik weet dat er in het begin van de RS versie's toch wat problemen waren ivm het tubbless leggen.

Zelf rijd ik voornamelijk met Racing ralph 2.1 op mijn 29er fully, maar ik wil is iets anders van banden.
Mijn excuses, ik bedoel een 2.2 X-king (wat dus eigenlijk tussenin lijkt, maar deze is veel smaller dan de 2.2 raceking). De meeste problemen met het tubeless krijgen bij banden hebben te maken met het feit dat men de binnenkant niet goed ontvet. Bij de continental banden is dit extra belangrijk omdat deze net wat vettiger lijken te zijn dan de Schwalbes bijvoorbeeld. Goed de binnenkant ontvetten en daarna de latex goed laten inwerken door het wiel rondom te schudden (zie youtube) en desnoods om en om enkele uurtjes op een zijflank te laten rusten. Ik gebruik nu de Protections en met name de X-king was eigenlijk al zonder latex dicht. De Raceking behoefde wat meer werk, maar na 1 keer 2 uur op een kant waren ze dicht. De eerste serie Thunderburts hadden ook wat moeite (maar wat wil je voor net 400 gram). Maar zelfs die krijg je tubeless.
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door dennisVO »

ik heb mijn Rocket Ron vooraan geruild voor een MountainKing, en ben daar zeer tevreden van.
meer grip, wat op zich meer zelfvertrouwen geeft.

als m'n RockteRon achteraan versleten is, kan het zijn dat ik daar eens een X-King op leg.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: mountain king of rocket ron

Bericht door joske77 »

MK 2.2 is de fijnste band die ik gehad heb.
Veel vertrouwen en relatief weinig weerstand

Ik had de protection versie, wel wat zwaarder maar nooit lek gereden met deze banden
Plaats reactie