schouder operatie

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Bossi13
Mountainbiker
Berichten: 159
Lid geworden op: di 18 sep 2018 10:41

Re: schouder operatie

Bericht door Bossi13 »

Hoi,

Na deze laatste reacties te hebben gelezen ben ik ook maar eens tot bij deze dokter geweest.
De enige die een deftige scan wou maken en ja hoor, zoals ik al 3 maand vermoedde een klein scheurtje in de linker schouder.

Doch te klein om te opereren, nu 20x kine en ik "zou" er van af moeten zijn. Hopelijk want ik zou graag terug vertrouwen hebben in de linkerarm bij een eventuele val. Nu zou ik daar niet op durven steunen moest ik links vallen....

Bedankt voor de tip ! Hier heb ik precies meer vertrouwen in.

Groetjes,

Bossi
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: schouder operatie

Bericht door QM »

Op 31 januari operatie gehad aan linker schouder ten gevolge van een fietsongeval. Twee gescheurde pezen en een vlies in het gewricht gescheurd en genaaid.
Dagen na de operatie had ik zeer weinig last en de pijnstillers nooit genomen, wel de ontstekingsremmers. Aangezien ik zelfstandig ben na twee weken gedeeltelijk beginnen werken en na vier weken voltijds. De eerste voltijdse week had ik het wel lastig maar nu gaat het al stukken beter. Mijn eerste wegritje was 2 weken na de operatie.
Zo te lezen heb ik heel veel geluk gehad wat pijn betreft.
Gebruikersavatar
BART J.M.C.
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 24 sep 2011 22:26
Rijdt met: n'n Fully

Re: schouder operatie

Bericht door BART J.M.C. »

Eind december 2017 operatie gehad aan rechterschouder (herstellen scheur en aanhechten subcapularispees en doorknippen van onherstelbare beschadigde bicepspees +wegnemen overtollig bot en verwijderen vereelting van ingeklemde pees)
De operatie en pijn vielen in het begin best mee, maar vervelend was dat ik door de aard en plaats van de scheur mijn arm 4 weken absoluut niet mocht bewegen en ik de draagband dag en nacht moest dragen gedurende 6 weken.
Een week na de operatie begon ik pijnlijke verkrampingen in mijn bovenarm te krijgen, gelukkig duurde die periode maar een 10 tal dagen.
Vier weken na de operatie kreeg ik m’n eerste van de 60 kiné beurten en begon het trage herstel.
Na een 10 tal weken reed ik de eerste keer met de auto en na 3 maanden ging ik voor het eerst (moeilijk) zwemmen.
Na 14 weken reed ik een eerste keer met de fiets en dat ging veel vlotter dan het zwemmen.
Uiteindelijk ging ik pas 6 maand na de operatie werken en dat zonder al te grote problemen.
Nu een jaar later ben ik (bijna) pijnvrij en tevreden dat ik m’n beweeggelijkheid terug heb, ik fiets weer als vroeger!
jurgen stich
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: do 02 nov 2017 12:27

Re: schouder operatie

Bericht door jurgen stich »

Ikzelf zit ook met een kapotte schouder.
De mijne gaat uit de kom ik heb dit al vele jaren.
De mijne is geopereerd maar kan nog steeds uit de kom gaan en dat komt volgens mij omdat er iets geforceerd is na mijn kine door de fitnes wat ik erna ben beginnen te doen
Dus mijn raad is neem je tijd om te revalideren en forceer niets desnoods liever nog langer kine blijven volgen dan.
Plaats reactie