Waarschuwing!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Waarschuwing!

Bericht door Dickie »

Christ D. schreef:
De Wreter schreef:Beetje nuance graag als je het leest, er zijn blijkbaar (plaatselijke ?) MTB'ers die blijkbaar aan alles hun voeten vegen. Oog om oog, tand om tand zal er ene denken.

Maar goed, opletten daar !
Dus , als er iemand ergens komt waar het niet mag mag je die doen verongelukken ?
Ja.
Ik maak dat regelmatig mee.
Bvb. het fietspad ligt er te slecht bij en dan rij ik op het uiterst rechtse randje van de rijbaan.
Doe dat enkel op een rustige weg, waar men kan uitwijken.
Ik kom dus volgens de letter ergens waar het niet mag en menig chauffeur komt dan dreigen door extra gas te geven en rakelings langs te zoeven, ondanks het feit dat er links nog 3m extra plaats is.
Ik ben nog niet geraakt, maar eens dat gebeurt dan zijn ze in hun goed recht en ik was fout.
Dat maak ik trouwens ook met de auto mee, zo van 'ik ram je, als je niet snel genoeg uit de weg bent'.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Waarschuwing!

Bericht door Christ D. »

Dickie schreef: Ja.
Ik maak dat regelmatig mee.
.
Ik ook.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Waarschuwing!

Bericht door De Wreter »

Christ D. schreef:
De Wreter schreef:Beetje nuance graag als je het leest, er zijn blijkbaar (plaatselijke ?) MTB'ers die blijkbaar aan alles hun voeten vegen. Oog om oog, tand om tand zal er ene denken.

Maar goed, opletten daar !
Dus , als er iemand ergens komt waar het niet mag mag je die doen verongelukken ?
Correct, jij mag dus niet op mijne hof komen 8) Een ongeluk schuilt in een klein hoekje :drunk:
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Waarschuwing!

Bericht door Christ D. »

De Wreter schreef:
Correct, jij mag dus niet op mijne hof komen 8) Een ongeluk schuilt in een klein hoekje :drunk:
Awel uit persoonlijke ervaring weet ik dat als ik op uwen hof kom je mij zelfs niet mag aanraken of je bent in fout. Als ik aan uw bed zou staan , das iets anders natuurlijk.

Soit , jammer dat er personen zijn zijn die zulke crapuulstreken uithalen. Tijdje geleden hier in een bos waar een XC parkoerke ligt waren putten gegraven die toegedekt waren met takken en bladeren , en op de bodem waren spies geplaatst. levensgevaarlijk !! Er kwamen/komen daar wekelijks kleine gasten ravotten , biken, etc...
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Waarschuwing!

Bericht door De Wreter »

Inderdaad, levensgevaarlijk. Ken ook zo dingen. De regel is daarom :

VERKEN JE SPEELTUIN VAN DE DAG OP EEN RUSTIGE EN OPLETTENDE MANIER !

Daarna kan je vlammen. Tot er andere voorbijgangers zijn. Dan geldt de bovenstaande regel opnieuw.
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Waarschuwing!

Bericht door whaleshark »

En of het gevaarlijk is... ik heb het al eens gezegd in een ander draadje.
Wij hadden +25j geleden een amateur motor cross vriendenclub en toen iemand besloot om een draad te spannen over een landbouw wegel omdat hij vond dat we daar niet mochten rijden... De eerste rijder zag de draad en heeft zich nog nipt kunnen laten vallen. De tweede was te laat, heeft de draad met z'n borst geraakt, door zijn beschermingsharnas is de draad omhoog gegaan waardoor hij onthoofd is.
Mensen moeten wat beter nadenken over wat ze doen, een draad spannen is misdadig. De meeste mensen zijn echt dom en denken alleen aan zich zelf...
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Waarschuwing!

Bericht door De Wreter »

Het typische verhaal is de boer die vanop zijn land de fietsers op het fietspad net langs zijn land zit uit te lachen omdat ze niks beters te doen hebben.
Als hij kan rijdt hij er wat met z'n tractor over die net uit de modder komt. Of snoeit hij de bomen zodat de takken wat op het fietspad liggen.

Op een bepaald moment wordt dat dan ex-boer en zelf ook een fietser....
Plaats reactie