Transactief

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Valmo 23
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2013 12:01

Transactief

Bericht door Valmo 23 »

Ik ben aan het twijfelen om mij in te schrijven voor een weekend van transactief.
Normaal rij ik toertochten en zelf uitgetekende ritten van +/- 60Km (vooral in het platte Oost-vlaanderen)

Wie heeft er al ervaring met deze organisatie qua begeleiding en ondersteuning onderweg (is er ne goeien bezemwagen :-" :-D )

http://www.transactief.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tochten als "Transnamur" (4 dagen in de ardennen) zijn mij wat te hoog gegrepen denk ik, ik kan wel tegen een uitdaging en kan goed op mijn tanden bijten, maar zelfkennis is het begin van de wijsheid en ik heb geen zin om mij daar na 2 dagen in de vernieling te rijden :-"

Ik ben aan het twijfelen tussen "Transfrontalier" of "Transcanal" omdat ik denk dat dit het beste gaat meevallen qua hoogtemeters 8)

DOEN OF EERST NOG WA TRAINEN :bounce: ???
Valmo 23
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mei 2013 12:01

Re: Transactief

Bericht door Valmo 23 »

Niemand?

Denk dat ik mijn licht eens ge opsteken op de "transbar" 8)

" onclick="window.open(this.href);return false;
Katrienvc
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 okt 2015 21:26

Re: Transactief

Bericht door Katrienvc »

Net terug van een weekendje met Transactief. Ferme tracks, goed verzorgde bevoorradingen, ambiance verzekerd. Prima begeleiding én ondersteuning. GEWOON DOEN!
Obelix
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 16:18
Rijdt met: Specialized EPIC 29

Re: Transactief

Bericht door Obelix »

Al 2x keer de transcanal gedaan en 2x enorm genoten. Het is een totaal concept. Fietsen, leuke tracks, soortgenoten, avontuur....en pleizer. Dit is voor iedere fietser die iets of wat sportief bezig is....en graag eens de grens verlegd.
Gebruikersavatar
PsYchO66
Mountainbiker
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 16:35
Rijdt met: Cube Reaction rx

Re: Transactief

Bericht door PsYchO66 »

Wat ik me hierbij ook afvroeg; zijn er bij de deelnemers veel eenlingen? Want als zo'n groepen hoofdzakelijk uit vrienden / clubjes bestaan, is het al wat vervelender om in de groep te passen.
Gebruikersavatar
kret
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 13:06
Rijdt met: vélo

Re: Transactief

Bericht door kret »

Deze zomer de transcanal gereden. Een super ervaring. Mooie gps tracks gereden. Top bevoorrading, top organisatie. Gewoon inschrijven.
jeanke855
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 20:01
Rijdt met: bmc teamelite te01 xtr ; bmc teamelite te02 xt/slx

Re: Transactief

Bericht door jeanke855 »

Ik ken de organisatie transactief nu al een kleine 2 jaar en al een aantal evenementen van hen meegedaan (2* transnamur, transfrontalier,transcanal). Telkens met een SUPER ervaring huiswaarts gekeerd. Super tracks, zalige ravitoboxen (bevoorrading) met overheerlijke zelfgemaakte koekjes van carine (jammergenoeg blijft het recept een even groot geheim als dat van coca cola). Wat me vooral bevalt is dat het een kleinschalige organisatie is maar toch tot de puntjes in orde is. Nie teveel no nonces maar het motto luidt "rien moe je doen" maar wel met respect voor ieders niveau. Zoals obelix hierboven bevestigd kom je hier telkens bij een groep soortgenoten die ervan genieten van op den bike in de natuur te zijn.

@valmo als je hier toertochten van goei 60 km aankan dan zou ik me op zich nie teveel zorgen maken voor de transcanal (is voor mij zeker een hele mooie tocht en leunt het meeste aan met de betere toertochten bij ons, maar wel met enkele stevige kuitenbijters). Er is ook bijna altijd mogelijkheid om een shortcut te doen indien het niet meer zou gaan en er is ook een soort bezemwagen in het allerslechtse geval. Maar iedereen motiveert elkaar zodanig dat je zal zien dat je die niet zal nodig hebben en zelfs makkelijk je grenzen verlegt.

@psYchO66, ikzelf heb me al aantal keren alleen ingeschreven en het is me steeds super bevallen. Heb er op die manier al veel nieuwe mensen leren door kennen en zelfs nieuwe bikevrienden aan overgehouden. De organisatoren slagen er telkens in om een soort van groepsgevoel te creëren onder de deelnemers waarin iedereen wordt meegenomen. Dus "don't worry" op dat vlak.

Ikzelf ga zeker eens langs op voorstelling van het nieuwe seizoen tijdens de transbar (" onclick="window.open(this.href);return false;), ik kijk er al nr uit, een hapje en drankje en terwijl nieuwe bikeplannen maken :drunk: :drunk: , wat wil een mens meer op een sombere zaterdagavond!!
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

@Valmo23 / @PsYchO66 Morgen komen we met een aantal Transactievelingen naar de TT in Hamme.
We vertrekken om 08h30. Spreek ons gerust aan tijdens de rit of op den apres als jullie ook komen fietsen. Je zal ons wel herkennen aan onze truitjes ;-)
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

Dit weekend stellen we ons seizoen 2016 voor.
Iedereen welkom!

Zaterdag 24/10 vanaf 17h00

Zaal De Linde,
Potaardestraat 3
1860 Meise

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Re: Transactief

Bericht door Harrehart123 »

We zijn net terug van onze verkenningen voor de Transwales.
Een impressie: " onclick="window.open(this.href);return false;

Geweldig mooi fietsen daar... wel nat in november! :lol:
Plaats reactie