Specialized pitch 650B

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Specialized pitch 650B

Bericht door willem6 »

Ik zou voor mijn zoon een Specialized pitch 650B willen kopen , als voorlopige fiets tot hij zijn volwaardige lengte heeft.
Wat denk jullie van de eigenschappen?

Ik heb er niet echt veel verstand van, maar wat ik eigenaardig vind is dat remmen met een kabel zijn i.p.v olie.Iemand ervaring met dit?

FRAMESpecialized A1 Premium Aluminum, Sport Trail 650b Geometry, butted tubesets, externally relieved headtube, forged dropouts w/ reinforced disc mount, replaceable alloy derailleur hanger
VORKSR Suntour XCT 650b, alloy lower, coil/MCU spring, Hi-Ten 28mm stanchions/1-1/8" steerer, preload adj., disc mount, size-specific 80/100mm travel
BALHOOFDSTEL1-1/8" upper/lower, Zerostack 44, steel cups, loose ball bearings
STUURPENSpecialized 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise, anti-corrosion hardware
STUURSpecialized, low rise, double butted 6061 alloy, 9-degree backsweep, 5-degree upsweep, 15mm rise, 31.8mm
HANDVATTENSpecialized Body Geometry XCT, Kraton w/ gel, lock-on, closed end, 132mm
VOORREMTektro Aries, mechanical disc, organic pads
ACHTERREMTektro Aries, mechanical disc, organic pads
VOORDERAILLEURShimano Altus, high mount, bottom swing, dual-pull
ACHTERDERAILLEURShimano Altus, 8-speed
SCHAKELHENDELSShimano ST-EF51, w/ integrated brake lever
CASSETTESunrace, 8-speed, 11-34
KETTINGKMC X8, 8-speed, reusable Missing Link
CRANKSTELForged alloy, square taper spindle, w/ chainguard
TRAPASSquare taper, cartridge bearings
PEDALENComposite platform, w/ reflectors, 9/16"
VELGENSpecialized Stout, 650b disc, alloy double-wall, pin joint, 25mm inner width, 32h
VOORNAAFSpecialized Hi Lo disc, alloy double-sealed, ground race, QR, 32h
ACHTERNAAFSpecialized Hi Lo disc, alloy, double-sealed, loose ball bearings, QR, 32h
SPAKENStainless, 14g, w/ brass nipple
VOORBANDSpecialized Fast Trak Sport, 40TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 650bx2.0"
ACHTERBANDSpecialized Fast Trak Sport, 40TPI, wire bead, Flak Jacket protection, 650bx2.0"
BINNENBANDStandard, Schrader valve
ZADELBody Geometry mountain, thick padding, steel rails, 143mm
ZADELPENAlloy, 2-bolt, micro-adjust, 12.5mm offset, 30.9mm, anti-corrosion hardware
ZADELPENKLEMAlloy, nylon/glass fiber washer, QR, 34.9mm
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: Specialized pitch 650B

Bericht door Stalen Worm »

heb hem voor mijn zoon gekocht, prima fietske voor z'n geld, en die remmen stoppen prima!!!
voor dat geld zeker een aanrader
Afbeelding
willem6
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 10:27
Rijdt met: cannondale

Re: Specialized pitch 650B

Bericht door willem6 »

Stalen Worm schreef:heb hem voor mijn zoon gekocht, prima fietske voor z'n geld, en die remmen stoppen prima!!!
voor dat geld zeker een aanrader
Yep dat is hem.Sta wat in twijfel of terwijl model 2015 zwart/wit aan 399 ( gelijk uwe zoon. Of terwijl model 2016 groen/zwart aan 499.
P.S.Zadel staat ook vrij laag? Welke maat is deze? en hoe groot is jouw zoon? Lengte? Beenlengte.
Sta wat in twijfel tussen S en M , zoon is 143 en binnen 70 a 71.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Re: Specialized pitch 650B

Bericht door Stalen Worm »

willem6 schreef:
Stalen Worm schreef:heb hem voor mijn zoon gekocht, prima fietske voor z'n geld, en die remmen stoppen prima!!!
voor dat geld zeker een aanrader
Yep dat is hem.Sta wat in twijfel of terwijl model 2015 zwart/wit aan 399 ( gelijk uwe zoon. Of terwijl model 2016 groen/zwart aan 499.
P.S.Zadel staat ook vrij laag? Welke maat is deze? en hoe groot is jouw zoon? Lengte? Beenlengte.
Sta wat in twijfel tussen S en M , zoon is 143 en binnen 70 a 71.
geen idee hoe groot hij juist is,1m30 ergens denk ik, dit is een XS, als hij op het zadel zit, kan hij net met zijn voeten aan de grond, ik vond het prijsverschil tussen de pitch en pitch comp niet te verantwoorden qua extra's, die remmen doen echt wat ze moeten doen hoor! die op de comp zijn ook "maar" tektro's dacht ik
Plaats reactie