MTB compatible Break

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Flip-poz
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 13:07
Rijdt met: Ghost EBS2 full XT

MTB compatible Break

Bericht door Flip-poz »

Ik ben op zoek naar een nieuwe wagen, een break, waar ik mijn MTB en koersfiets zo in kan schuiven. Geen zadels of voorwielen eruit, gewoon plat leggen op de grote kofferruimte zonder ergens op te leunen. (zetels plat uiteraard)

Mijn vorige wagens konden dit beiden, en ik wil niet anders meer. (citroen C5'03 en opel astra '01)

Ipv van elke break die me aanstaat te achterhalen of dit mogelijk is, zijn er hier wss zovelen die dit ook doen.

Dus m'n vraag, wie kan dit met z'n auto, welk merk type en jaar aub. Thanks!
Bushido
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 04 nov 2014 13:30
Rijdt met: Cube

Re: MTB compatible Break

Bericht door Bushido »

De breaks die je opnoemt zijn ondertussen al wat leeftijd. Helaas word er tegenwoordig meer naar design gekeken dan naar het praktisch nut. Veel breaks hebben daardoor een erg kleine laadruimte.
De enige die in mij opkomt is de skoda superb... Bij de Honda civic tourer heb je wel standaard opklapbare achterzetels, waardoor je je fiets rechtop achter de voorste stoellen kan zetten. Wel moet je je voorwiel er uithalen en dat wou je niet doen...
Maar waarom geen rek op de trekhaak? Dat is toch veel eenvoudiger?
weirtie
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 okt 2014 15:31

Re: MTB compatible Break

Bericht door weirtie »

Ik heb een Ford Mondeo Break (laatste model, geen idee van bouwjaar) en daar kan m'n MTB met gemak in. Ik krijg hem er zelfs in door enkel maar 1 deel (grootste deel) van de achterbank plat te leggen. Hij ligt dan niet mooi plat, maar staat wat schuin leunend op het zadel. er kan dan wel nog iemand op die ene plaats op de achterbank zitten.
Ik denk dat er niet zo veel breaks zullen zijn met een grotere koffer dan de Mondeo Clipper.
Glee
Mountainbiker
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 03 apr 2011 22:54
Rijdt met: X-trail SAVE 5.0 - BeOne Team -Canyon Nerve AL 29-9.9 SL - Giant Defy composite

Re: MTB compatible Break

Bericht door Glee »

tot verleden jaar had ik een A4 break, mijn fully 29er paste er met enig duw en trek werk wel in, maar wielen zaten toch ferm tegen de voorstoelen.
Sinds een jaar rij ik met een passat break , fiets gaat hier makkelijk in en nog veel plaats over.

gr
pumake
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 28 jun 2011 15:55
Rijdt met: cube LTD 29 sl

Re: MTB compatible Break

Bericht door pumake »

Heb een renault megane 3 grandtour (break) en mijne 29 er gaat daarin maar heb toch een fietsendrager gekocht omdat steeds een vuile fiets in de wagen steken het ook niet is he.
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Re: MTB compatible Break

Bericht door blackie »

weirtie schreef:Ik heb een Ford Mondeo Break (laatste model, geen idee van bouwjaar) en daar kan m'n MTB met gemak in. Ik krijg hem er zelfs in door enkel maar 1 deel (grootste deel) van de achterbank plat te leggen. Hij ligt dan niet mooi plat, maar staat wat schuin leunend op het zadel. er kan dan wel nog iemand op die ene plaats op de achterbank zitten.
Ik denk dat er niet zo veel breaks zullen zijn met een grotere koffer dan de Mondeo Clipper.
Nog nooit zo'n "lange" break gehad.
Mijn huidige peugeot 308sw heeft dan wel andere voordelen maar op combinatie fiets/platleggen in koffer kan er maar weinig aan die mondeo.
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: MTB compatible Break

Bericht door poeperman »

BMW 5-serie e61...

Met superveel gemak geraakt mn Trek 26" in Large erin.. Een 29" XL zou ook lukken...
Gebruikersavatar
tyro13
Mountainbiker
Berichten: 304
Lid geworden op: di 17 jul 2007 11:05
Rijdt met: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Re: MTB compatible Break

Bericht door tyro13 »

Volvo v70 2012.
Plaats zat... Speci stumpjumper 29er Large. Zonder probleem erin en koersfiets ook natuurlijk.
Stijn Van Onacker
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 30 jul 2014 11:17
Rijdt met: Cube LTD

Re: MTB compatible Break

Bericht door Stijn Van Onacker »

Ford Focus break, met gemak mijn mtb in de koffer.

vorig model denk 2009 - 2013 ofzo, maar neem niet de 1.6l, er zijn wat klachten over deze motor geweest
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Re: MTB compatible Break

Bericht door HIM-250 »

In mijn Saab 9-3 estate past mijn 29er ook zonder problemen.
Plaats reactie