Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
custom
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 22 jul 2009 23:57
Rijdt met: cannondale f4 z

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door custom »

Ja achterkant in het bos ook voorzichtig zijn
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door junior72 »

Stad Beringen gaat binnenkort een groot onderhoud doen op de terril want de afdalingen liggen er gevaarlijk bij nu.
Er zijn diepe groeven owv het remmen.
Gelieve ook rekening houden met de rijrichting want ik heb aan de Noordkant al tegenliggers gehad terwijl ik aan het klimmen was. Ik kan u verzekeren dat dat verschieten. Ik reed in de juiste richting natuurlijk.
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door hitchhikerzguide »

Kwam er net toevallig langs via het werk. Dus ik ging even kijken. Geen fietsers gezien, wel spelende en wandelende kinderen en een paar Turkse vrouwen met winkelzakken die over de mtb paden naar boven gingen.
Gebruikersavatar
sbh
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: do 08 mar 2012 21:59
Rijdt met: Kona WO (fat) & Kona Process 134 DL

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door sbh »

hitchhikerzguide schreef:... die over de mtb paden naar boven gingen.
Hopelijk in de juiste richting :-?
(met mijn opmerking in een vorige post in gedachte ... http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 0#p1680745" onclick="window.open(this.href);return false; )

edit: nuja ... in de juiste richting zou het even gevaarlijk zijn als voetganger aan die blinde kombocht. 'k ga eens nadenken over een ontwerp en daar dan zelf misschien een bord onderaan de afdaling zetten. Gaat anders toch eens mislopen vrees ik
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door hitchhikerzguide »

sbh schreef:
hitchhikerzguide schreef:... die over de mtb paden naar boven gingen.
Hopelijk in de juiste richting :-?
(met mijn opmerking in een vorige post in gedachte ... http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 0#p1680745" onclick="window.open(this.href);return false; )

edit: nuja ... in de juiste richting zou het even gevaarlijk zijn als voetganger aan die blinde kombocht. 'k ga eens nadenken over een ontwerp en daar dan zelf misschien een bord onderaan de afdaling zetten. Gaat anders toch eens mislopen vrees ik
Tegen de richting in en met de richting mee ook. Ik heb foto's genomen. Maar maakt inderdaad niet uit, het blijft gevaarlijk. Op die smalle paaltjes staan wel verbodsborden voor voetgangers precies.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

hitchhikerzguide schreef:
sbh schreef:
hitchhikerzguide schreef:... die over de mtb paden naar boven gingen.
Hopelijk in de juiste richting :-?
(met mijn opmerking in een vorige post in gedachte ... http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 0#p1680745" onclick="window.open(this.href);return false; )

edit: nuja ... in de juiste richting zou het even gevaarlijk zijn als voetganger aan die blinde kombocht. 'k ga eens nadenken over een ontwerp en daar dan zelf misschien een bord onderaan de afdaling zetten. Gaat anders toch eens mislopen vrees ik
Tegen de richting in en met de richting mee ook. Ik heb foto's genomen. Maar maakt inderdaad niet uit, het blijft gevaarlijk. Op die smalle paaltjes staan wel verbodsborden voor voetgangers precies.
Borden zetten heeft geen zin, het geraakt er niet in bij sommige mensen. Ooit van de drop gesprongen en er zaten 2 klein turkjes te spelen in de afdaling, twas maar nipt
hitchhikerzguide
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: di 08 aug 2017 09:21

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door hitchhikerzguide »

Dan is het een kwestie van tijd voor iemand van ons daar een voetganger omver rijdt en dan staan ze aan de gemeente om het park te sluiten...
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

hitchhikerzguide schreef:Dan is het een kwestie van tijd voor iemand van ons daar een voetganger omver rijdt en dan staan ze aan de gemeente om het park te sluiten...
Er moet ook gezegd worden, ik zie ook veel bikers via het brede pad naar beneden vliegen en er staan daar ook verbod borden [-X
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Prospeer »

Misschien is het een goed idee om dergelijke incidenten en close-calls te rapporteren ivp te wachten tot er een serieus incident is.

Code: Selecteer alles

Ongevallen of incidenten dienen verplicht gemeld te worden aan de uitbater (Stad Beringen, dienst
toerisme Beringen 011/421552 of toerisme@beringen.be). Voor deze meldingen kan je ook
persoonlijk terecht in het toeristisch kantoor, Koolmijnlaan 203. Het kantoor is alle dagen open van
10u tot 17u.
Dunmer
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: do 03 aug 2017 10:46
Rijdt met: Stealth Bomber Bob, DIY project

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dunmer »

Ziet er leuk uit om eens met men e-bike door te gaan. Super project! Ik wou dat er in mijn buurt ook een terril was :-)
Plaats reactie