Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door DoubleOne »

kawa schreef:Ben vandaag eens gaan kijken.

Toch wel ferm wat ze daar gemaakt hebben, alleen is dit niet voor iedereen weggelegd.. daar gaan nog veel accidenten gebeuren denk ik.

Vond wel niet dadelijk een vertrekpunt?
En eens je de routeplaatjes aan het volgen bent heb ik ook niet het idee dat je één ronde rijdt?

Heb me wel geamuseerd.
Je kan wel makkelijk rond de (te) moeilijke hindernissen rijden, dus op zich valt dat allemaal wel mee.

Zeker de groene route is op technisch gebied voor iedereen te doen, conditioneel misschien dan weer minder.
hakira007
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 aug 2010 17:24
Rijdt met: Lynskey

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door hakira007 »

Ik hoop enkel maar dat we de terril in de toekomst ook gratis kunnen blijven beklimmen. Als je ziet wat ze daar nog allemaal aan het bijbouwen zijn (non-mtb parcours), dan vrees ik er een beetje voor.
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door DoubleOne »

Wat is die grote constructie die ze daar aan het bijbouwen zijn, met die hoge houten palen?
Gebruikersavatar
MTBart
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: di 27 mar 2007 12:27
Rijdt met: Commencal Meta HT & Ridley Shark

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door MTBart »

kawa schreef:Ben vandaag eens gaan kijken.

Toch wel ferm wat ze daar gemaakt hebben, alleen is dit niet voor iedereen weggelegd.. daar gaan nog veel accidenten gebeuren denk ik.

Vond wel niet dadelijk een vertrekpunt?
En eens je de routeplaatjes aan het volgen bent heb ik ook niet het idee dat je één ronde rijdt?

Heb me wel geamuseerd.
Vorige donderdag ook daar geweest en ook wij hadden het gedacht dat er nog ongelukken gaan gebeuren. Veel lokale jongeren die er aan het rijden zijn zonder helm, zonder echte MTB, omhoog lopen tegen de richting in,...

De rock gardens zijn in het echt uitdagender dan dat ze er op foto uitzien, maar het is een leuke speeltuin niet ver van het werk.

Die hoge palen zijn niet MTB route gerelateerd, dat zijn gewoon houten palen op de flank. Het nut hiervan??? Een kunstig uitzicht creëren misschien
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door kawa »

MTBart schreef:
kawa schreef:
Die hoge palen zijn niet MTB route gerelateerd, dat zijn gewoon houten palen op de flank. Het nut hiervan??? Een kunstig uitzicht creëren misschien

Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat ik in het midden tussen die palen toch iets downhill-achtig in opbouw zag...
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door JB »

Zondagochtend even gepasseerd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door G-m@n. »

toch ook eens gaan kijken daar....
hakira007
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 14 aug 2010 17:24
Rijdt met: Lynskey

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door hakira007 »

MTBart schreef:
kawa schreef:Ben vandaag eens gaan kijken.

Toch wel ferm wat ze daar gemaakt hebben, alleen is dit niet voor iedereen weggelegd.. daar gaan nog veel accidenten gebeuren denk ik.

Vond wel niet dadelijk een vertrekpunt?
En eens je de routeplaatjes aan het volgen bent heb ik ook niet het idee dat je één ronde rijdt?

Heb me wel geamuseerd.
Vorige donderdag ook daar geweest en ook wij hadden het gedacht dat er nog ongelukken gaan gebeuren. Veel lokale jongeren die er aan het rijden zijn zonder helm, zonder echte MTB, omhoog lopen tegen de richting in,...

De rock gardens zijn in het echt uitdagender dan dat ze er op foto uitzien, maar het is een leuke speeltuin niet ver van het werk.

Die hoge palen zijn niet MTB route gerelateerd, dat zijn gewoon houten palen op de flank. Het nut hiervan??? Een kunstig uitzicht creëren misschien
Blijkbaar gaat dit een soort klim\hindernissen parcours worden met al die palen
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Free_ltd »

En is het daar doenbaar qua drukte?
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

kawa schreef:
MTBart schreef:
kawa schreef:
Die hoge palen zijn niet MTB route gerelateerd, dat zijn gewoon houten palen op de flank. Het nut hiervan??? Een kunstig uitzicht creëren misschien

Ik kan mis zijn, maar ik dacht dat ik in het midden tussen die palen toch iets downhill-achtig in opbouw zag...
Jammer genoeg ben je mis kawa :wink: het wordt een avonturenpark en nee niet voor fietsers
Plaats reactie