Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door dennisVO »

scelter schreef:Geen idee van het officiele vertrekpunt op dit moment, maar een handige plek om te parkeren is het shoppingcenter aan de voet van de terril. Google maar eens op brico beringen of albert heijn Beringen. Er is daar een zeer ruime parking en het enige wat je dan moet doen om bij de terril te geraken is naar de achterzijde van het gebouw rijden. Daar sta je aan de voet van het mountainbike park. Als je dorst of honger hebt kan je altijd de AH binnen lopen :wink:
en de afspuitstand?
als die er al zou zijn.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door triumph_st »

dennisVO schreef:
en de afspuitstand?
als die er al zou zijn.
Ook in de AH; met Heineken :-D
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door DoubleOne »

Komende zaterdag en zondag is het XCO Cup op de terril in Beringen.

Iemand die weet of je daar zomaar naartoe kan gaan en ergens gaan staan, en of zo'n wedstrijd wat volk trekt?
kona_bikearena
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 08 feb 2012 23:02
Rijdt met: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Contacteer:

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door kona_bikearena »

DoubleOne schreef:Komende zaterdag en zondag is het XCO Cup op de terril in Beringen.

Iemand die weet of je daar zomaar naartoe kan gaan en ergens gaan staan, en of zo'n wedstrijd wat volk trekt?
http://gpstadberingen.weebly.com/
http://www.pearlizumicup.nl/nl/event/beringen-bel/
garlandgrace
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 09 mar 2016 21:07

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door garlandgrace »

DoubleOne schreef:Komende zaterdag en zondag is het XCO Cup op de terril in Beringen.

Iemand die weet of je daar zomaar naartoe kan gaan en ergens gaan staan, en of zo'n wedstrijd wat volk trekt?
Ja, dit kan. Inkom is 3 euro.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Prachtige wedstrijd gezien vorig weekend =D> =D> =D>
DoubleOne
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: di 15 mei 2012 12:07

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door DoubleOne »

vorige week een eerste keer op de terril gaan rijden, wat mij betreft een prachtig parcours wat je niet snel beu wordt. Voor mijn conditie ook zwaar genoeg, en de afdalingen meer dan technisch genoeg (dan laat ik de rockgarden en drop nog passeren...)

Iemand van ginder die weet of je er nog een lus aan bij kan knopen, van een ander Bloso? Mijn doel is om vanuit Lommel zoveel mogelijk onverhard te kunnen rijden tot aan de terril.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door kawa »

DoubleOne schreef: Iemand van ginder die weet of je er nog een lus aan bij kan knopen, van een ander Bloso? Mijn doel is om vanuit Lommel zoveel mogelijk onverhard te kunnen rijden tot aan de terril.

Je kan van Lommel via Eksel naar Hechtel rijden zonder echt de weg op te moeten.

Van Hechtel naar Beringen wordt iets moeilijker, er zit een heel stuk militair domein tussen.

Wat ik zou doen... vanaf de vaste route van Hechtel aan het fitometerbosje richting Koersel kapel rijden.
Dat kan via een fietspad dwars door het militair domein. (vallei van de Zwarte Beek)
Dat fietspad vind je als je van de Hoefstraat de Lupinestraat (doodlopend) in rijdt om dan net voor de Finse piste linksaf te slaan.


Aan het einde van dat fietspad kan je via het fietsroutenetwerk een aansluiting maken tot aan de terril
(nrs 518-310-341)
Het is daar ook mogelijk om stukken door het bos te rijden, maar dat zal op goed geluk of met de GPS moeten gebeuren.


succes.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door kawa »

Ben vandaag eens gaan kijken.

Toch wel ferm wat ze daar gemaakt hebben, alleen is dit niet voor iedereen weggelegd.. daar gaan nog veel accidenten gebeuren denk ik.

Vond wel niet dadelijk een vertrekpunt?
En eens je de routeplaatjes aan het volgen bent heb ik ook niet het idee dat je één ronde rijdt?

Heb me wel geamuseerd.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Mountainbikepark op mijnterril van Beringen

Bericht door Dieter ex Mx-er »

kawa schreef:Ben vandaag eens gaan kijken.

Toch wel ferm wat ze daar gemaakt hebben, alleen is dit niet voor iedereen weggelegd.. daar gaan nog veel accidenten gebeuren denk ik.

Vond wel niet dadelijk een vertrekpunt?
En eens je de routeplaatjes aan het volgen bent heb ik ook niet het idee dat je één ronde rijdt?

Heb me wel geamuseerd.
Ja ge kunt daar wel makkelijk verloren rijden, al vind ik dat ook geen probleem fun genoeg daar.
Alleen jammer dat het zoveel bergop is :lol:
Plaats reactie