Forumoverzicht All about MTB MTB algemeen Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Aparte rubriek in forum voor GPS routes

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

Moderators: Reflex, Angelo., Test team

GPS rubriek

Poll eindigt op do 29 sep 2005 18:09

Totaal aantal stemmen : 0

pv007 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Cube
ik denk dat het heel interessant zou zijn om iedereen zijn eigen GPS routes te laten posten in een aparte rubriek binnen dit forum. met een onderverdeling per land en eventueel zelfs per provincie!

ik heb hier alvast enkele tientallen prachtige GPS routes die wachten om geupload te worden. Ik ben zeker en vast ook niet de enige!

Dit zal ongetwijfeld nog een extra meerwaarde geven aan deze schitterende website!

groeten

Gast

Is mss idd een idee. Zal dit eens voorstellen aan de collega's

maar ook eens de reactie van de rest op deze topic afwachten. Alléé mannen wat te denken van dit voorstel =D>

Bericht ma 21 feb 2005 18:31
Quadrifoglio Avatar gebruiker
Mountainbiker

Hadden hier niet al eens een discussie over gehad? Geloof dat het uiteindelijk niet doorging vanwege de nadelen:
* Wat met het copyright vd track? (vb een "opgenomen" toertocht)
* Wat met privédomein?

etc...

Bericht ma 21 feb 2005 18:45
Gast

Quadrifoglio schreef:
Hadden hier niet al eens een discussie over gehad? Geloof dat het uiteindelijk niet doorging vanwege de nadelen:
* Wat met het copyright vd track? (vb een "opgenomen" toertocht)
* Wat met privédomein?

etc...

Privé eigendommen akkoord, maar Copyright op een track?? Leg eens uit. Hoe kunt ge een zelf uitgezette route of tt route claimen. Stafkaarten zijn daarintegen wel auteursrechtelijk beschermd.

Bericht ma 21 feb 2005 19:20
modderkruiper Mountainbiker

je kan echt wel uw eigen routes copyright beschermen (het zou absurd zijn, maar het kan). Je hebt ze zelf uitgezocht en deelt ze met anderen, maar die mogen niet claimen dat ze het zelf hebben gedaan.

Ik heb de aangehaalde thread niet gelezen, maar ik denk dat het minder belangrijk is als mensen hun track copyrighten (behalve dat niemand ze mag doorgeven, maar dan is er nog geen probleem met het forum).

Het gedoe begint wanneer een member een track van een site haalt waar ze copyrighted zijn, en dan mtb.be vervolgd wordt (en de tracks weer mogen gedelete worden) denk ik.

Bericht ma 21 feb 2005 19:26
Gast

modderkruiper schreef:
je kan echt wel uw eigen routes copyright beschermen (het zou absurd zijn, maar het kan). Je hebt ze zelf uitgezocht en deelt ze met anderen, maar die mogen niet claimen dat ze het zelf hebben gedaan.

Ik heb de aangehaalde thread niet gelezen, maar ik denk dat het minder belangrijk is als mensen hun track copyrighten (behalve dat niemand ze mag doorgeven, maar dan is er nog geen probleem met het forum).

Het gedoe begint wanneer een member een track van een site haalt waar ze copyrighted zijn, en dan mtb.be vervolgd wordt (en de tracks weer mogen gedelete worden) denk ik.

idd =D>

Bericht ma 21 feb 2005 19:27
Mountainbiker

Mijn bike: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM Ultra 27,5"

Tiens,ik meen mij nochtans te herinneren dat ik zo'n GPS topic al ergens gezien heb :drunk: ....

Bericht ma 21 feb 2005 19:30
Thierry Mountainbiker

Mijn bike: veel te veel ...
P° schreef:
Tiens,ik meen mij nochtans te herinneren dat ik zo'n GPS topic al ergens gezien heb :drunk: ....

D'er staat mij ook zoiets voor ...

Bericht ma 21 feb 2005 21:40
black giant Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: giant
Het idee bevalt me wel. Vind het interessant om tracks te kunnen downloaden. En wil ook met plezier tracks ter beschikking stellen.
In bepaalde gevallen kunnen er misschien wel problemen zijn met het copyright, maar in veel gevallen ook niet. Zo zal er geen probleem zijn als je eigen routes samenstelt. Ik vermoed dat er ook wel geen probleem is om bijvoorbeeld de tracks van de BLOSO-routes te publiceren.

Ik ben er in ieder geval voor gewonnen =D>

Bericht di 22 feb 2005 00:11
Transalp Avatar gebruiker
Mountainbiker

Mijn bike: Scott Spark / Canyon Ultimate

Volgende

Keer terug naar MTB algemeen