Het gezond verstand

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Fusion
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 18:18
Rijdt met: Cube Reaction SL 29

Het gezond verstand

Bericht door Fusion »

Tijdens de zomervtt van de sint-trudotrappers ben ik enkele vaders tegengekomen met hun kinderen.
Geen probleem zou u denken, alleen hadden vader noch zoon een helm aan.. :roll:
Het meest verontrustende was dat dit niet één groepje was, maar dat ik enkele kilometers verder nog enkele vaders met zonen zonder helm tegenkwam.

Hierbij zou ik alle vaders/moeders die met hun kind gaan rijden willen oproepen om hun gezond verstand te gebruiken en ze een helm aan te doen. Jezelf als volwassene in gevaar brengen door geen helm te dragen is al idioot genoeg, laat staan dat u uw kind in gevaar brengt. ](*,)
Dit kan een futiel onderwerp lijken, maar een slechte val, zelfs aan lage snelheid kan gevaarlijk zijn en is bij modderige omstandigheden als dit weekend sneller gebeurt dan men denkt.

Een laatste punt hierbij is de controle van de organisatie zelf. Hoewel er nu bijna overal de geen helm, geen inschrijving geldt, was dit hier duidelijk het geval niet. Dus hierbij ook een oproep naar organisatoren toe om dit strenger te controleren.

Voila dit moest toch even van mijn lever. :-)
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Re: Het gezond verstand

Bericht door Brunox »

Ben zelfs op de Herdermarathon bikers tegengekomen zonder helm.
Tis idd niet zonder risico, tja, als ze eens gevallen zijn leren ze wel het nut van een helm te dragen.
Geen helm, geen inschrijving, niet akkoord. Geen helm geen verzekering, wel akkoord.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Het gezond verstand

Bericht door De Wreter »

Geen kniebeschermer, geen elleboogbeschermers, geen rugbescherm, geen nekbeschermer. NIET RIJDEN.

Sommigen vallen gewoon liever op hun hoofd en zijn er hopelijk in één keer vanaf dan op hun knie of elleboog want dat staat gelijk met niet meer sporten...einde leven.

Iedereen doet toch wat 'm wil. Altijd die commentaar.....
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Het gezond verstand

Bericht door tek-zotic »

van de week ook ene, ik was een trainingritje op da baan aan het rijden, had wat wind achter en zat voor in de 40 te rijden, kom ik uit een zijstraatje en komt er wieltje zuigen zonder helm. Blijven verderrijden tegen de 40 aan en blijft extreem kort volgen gedurende ne kilometer of 10. Moest er niet aan denken dat hij tegen die snelheid zonder helm op de grond gekwakt was.

achja,
ik zal altijd mijn helm opzetten als ik met de MTB of koersfiets weg ben (naar de bakker of winkel met de stadsfiets zet ik hem niet op). Als ik kinderen heb, zulle ze er ook steevast 1 op moeten hebben
Gebruikersavatar
Fusion
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 30 mar 2011 18:18
Rijdt met: Cube Reaction SL 29

Re: Het gezond verstand

Bericht door Fusion »

De Wreter schreef:
Iedereen doet toch wat 'm wil. Altijd die commentaar.....
Volwassenen die eigen keuzes kunnen maken doen inderdaad wat ze willen. Kinderen daarentegen moeten soms wat in de juiste richting gestuurd worden. En als de o zo stoere papa het juiste voorbeeld al niet kan geven.. #-o
Kulgan
Mountainbiker
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 26 dec 2011 12:39
Rijdt met: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct

Re: Het gezond verstand

Bericht door Kulgan »

Ik verplicht mijn kinderen altijd om hun helm op te zetten en zet hem ook altijd op., zelfs al is het maar een tochtje naar de bakker... Nu is het zo een gewoonte voor hun dat ze zelfs om in de tuin te rijden met step, loopfiets hun helm vragen...

Is maar een kleine inspanning om het goede voorbeeld te geven
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: Het gezond verstand

Bericht door cowboy peter »

zagemensen
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Het gezond verstand

Bericht door eL Tee »

Afbeelding
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Het gezond verstand

Bericht door De Wreter »

Fusion schreef:
De Wreter schreef:
Iedereen doet toch wat 'm wil. Altijd die commentaar.....
Volwassenen die eigen keuzes kunnen maken doen inderdaad wat ze willen. Kinderen daarentegen moeten soms wat in de juiste richting gestuurd worden. En als de o zo stoere papa het juiste voorbeeld al niet kan geven.. #-o
Ja, en ??? Het zijn toch zijn kinderen en niet de jouwe ? Of gaan we binnenkort Kind & Gezin laten komen om het vingertje omhoog te steken ? Nog wat bepampering ?

Vroeger, hééééél vroeger reed iedereen zonder helm, de bossen liggen er nochtans hetzelfde bij. En toen waren er geen forums....wel café's !
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Re: Het gezond verstand

Bericht door kawa »

De Wreter schreef:
Ja, en ??? Het zijn toch zijn kinderen en niet de jouwe ? Of gaan we binnenkort Kind & Gezin laten komen om het vingertje omhoog te steken ? Nog wat bepampering ?

Vroeger, hééééél vroeger reed iedereen zonder helm, de bossen liggen er nochtans hetzelfde bij. En toen waren er geen forums....wel café's !
+1


En fusion, als het u echt zo zwaar op uwe lever ligt, spreek die man dan aan ipv hier op het forum topic nr 6487 te openen over het al dan niet dragen van een helm...

Gaat veel effectiever zijn. :wink:
Plaats reactie