Het gezond verstand

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Het gezond verstand

Bericht door De Wreter »

schuppe schreef:...en als je ze er op aanspreekt worden ze agressief!! dit is uit eigen ondervinding
Tja.....en ??? Je hebt het dan tenminste geprobeerd, je hebt je goede daad gedaan toch ?
Een beetje mensenkennis kan geen kwaad natuurlijk voor je zo iemand aanspreekt. En de manier waarop.

@GeertG......gericht tot alle vaders en moeders.... ? Mijn ervaring is dat 99 van de 100 rijders hier NIET op het forum komen. Met andere woorden : hier bereik je niks.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Het gezond verstand

Bericht door Sunn Xtreme »

als je iemand met een kind zonder helm ziet rijden op een tt etc... het is beter op een vriendelijke manier een 'gesprek' aangaan en 'terloops' op te merken dat het kind misschien beter af is met een helm, 'want je weet nooit in het bos'....
die grote die erbij is, laat die maar doen, is zijn keuze. op die manier bereik je veel meer resultaat omdat je gewoon vriendelijk 'en terloops' op het kind zijn veiligheid wijst.
Als je zegt ... hey zou je niet beter een helm dragen ? ja dan kan je bijna zeker zijn van een bot antwoord.

btw ; ik rijd ook altijd zonder helm, maar zal nooit een overschat maneuver gaan doen (want dat = vallen). moet daar een ander over gaan zagen ?? neen. mijn keuze, punt uit.
maar kinderen zie ik ook veel liever met helm en zal daar ook wel op iets van 'laten vallen' tussen een lach en een grap. dat word altijd wel geapprecieerd.

het is wel beter van een helm te gebruiken, maar ik denk dat volwassenen daar zelf de keuze moeten maken voor hunzelf en niet omdat MR. Perfect het zegt. :wink:
en soms helpt een helm ook niet, maar is wel risico beperkend.

verder blijft het een nutteloze discussie die topic nr 34323432 word.
de beste manier is dat een organisator van tt's gewoon in hun regelement oplegt dat een helm verplicht is (geen helm = niet verzekerd). dan is het probleem daar meteen van de baan.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: Het gezond verstand

Bericht door JL157 »

Ik ben het volledig met je eens..
Het is niet de eerste keer dat ik zeg tegen mezelf: wat heeft die kerel een nuchtere kijk op de fietssport!
Hopelijk ben je er in geslaagd om er op 1 of andere manier je beroep van te maken.
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: Het gezond verstand

Bericht door Superfan »

Voor al diegenen zonder helm, 't is nog altijd zo "als er niet veel in zit, moet er ook niet veel beschermd worden hé".... :wink: :wink:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: Het gezond verstand

Bericht door _alain_ »

Een muts is veel veiliger...

Gooi eens een helm en een muts vanaf een paar verdiepingen hoog, wedden dat de helm kapot is en de muts niet.
Gebruikersavatar
Maaike
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: do 02 okt 2008 21:55
Rijdt met: Duncon Amstaff

Re: Het gezond verstand

Bericht door Maaike »

_alain_ schreef:Een muts is veel veiliger...

Gooi eens een helm en een muts vanaf een paar verdiepingen hoog, wedden dat de helm kapot is en de muts niet.
Tsjien, ik ken er nog die dat zeggen. :-?
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: Het gezond verstand

Bericht door Gt- »

een muts over die helm?

Wie kletst die gasten, die moeien met andermans zaken, eens op hun poep?
Laatst gewijzigd door Gt- op ma 28 jul 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Pashley 24Mhz
Mountainbiker
Berichten: 953
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:21
Rijdt met: Heeft ronde wielen

Re: Het gezond verstand

Bericht door Pashley 24Mhz »

Gt- schreef:een muts over die helm?

Wie klopt die gasten, die moeien met andermans zaken, eens op hun gezicht?
Wat een niveau. Dan kan je ook zeggen van, als je iemand tegenkomt die zonder helm zwaar tegen de grond gaat, dan laat je hem gewoon liggen want het is zijn eigen schuld... Hoever raken we dan...

Voor mij zou het simpel zijn, geen helm = geen TT. Ik zou het zelfs nog durven uitbreiden voor niet tt rijden, bvb ingeklikt = helm...
Gebruikersavatar
whaleshark
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 06 mei 2013 17:09
Rijdt met: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Re: Het gezond verstand

Bericht door whaleshark »

Gt- schreef:een muts over die helm?

Wie klopt die gasten, die moeien met andermans zaken, eens op hun gezicht?

Dit item heet " Het gezond verstand", en dan zeg jij dit... tja...
Gt-
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 18 dec 2013 21:42

Re: Het gezond verstand

Bericht door Gt- »

oei, heb jij die mep op uw gezicht gekregen? dat is dan een vergissing geweest, euh, denk ik :-k
Ik moet echter grif toegeven dat ik de item-naam verloochend heb, ik zal dat direct rechtzetten, sorry :oops:
Plaats reactie