Goed meetcentrum fiets positie

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
climbbeast
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 07 jan 2014 11:28
Rijdt met: scott 1300

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door climbbeast »

Capitol schreef:Ik ben gisteren dus bij Conceptfit (Jan Engels) geweest en ben zeer blij dat ik dit gedaan heb. Ik zit al lang met rugproblemen en wou zeker zijn dat ik dit niet erger maakte.
Jan meet echt zeer veel na kwa lichaam nog voordat er aan de fiets begonnen wordt.
Daarna wordt de fiets nagemeten.
De volgende stap is fietsen waarbij de zithouding van op de zijkant gefilmd wordt en waarbij de efficiëntie van linker en rechterbeen gevisualiseerd wordt op een computerscherm.
Dan wordt alles aan de fiets aangepast en kan je opnieuw al fietsend testen.

Bij mij concreet zijn er toch wel wat dingen aan het licht gekomen en aan de fiets veranderd:
[*] Linker been is langer, linker voet is groter, linker arm is langer, linker schouderblad staat iets lager (door rugprobleem)
[*] Zadels zijn hoger gezet
[*] Zadel op koersfiets stond te veel met de punt omhoog (ipv omlaag)
[*] Schoenplaatjes zijn aangepast
[*] De remhendels op de koersfiets stonden niet even hoog (rechts 1,5 cm lager)
[*] Het stuur van de koersfiets is iets omhoog gedraaid
[*] Op de koersfiets moet een korter stuurpen
[*] Op de fully moet een langer stuurpen en het stuur moet smaller gemaakt worden

Jan heeft me ook uitgelegd welke stretch oefeningen ik kan doen om mijn (te) korte spieren uit te rekken. Deze zorgen er nu voor dat mijn bekken niet genoeg kan kantelen en dat werkt een soepele zitpositie tegen.

Kortom: een echte aanrader!
Heb je hier contactgegevens van en wat heb je hiervoor betaald?
psychoboarderke
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: di 04 dec 2012 11:07

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door psychoboarderke »

JFGI:

http://www.fit-concept.be/nl/contact/contact.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Capitol
Mountainbiker
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006 22:02
Rijdt met: Scott Spark 700 RC

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door Capitol »

Klopt, dat zijn de juiste gegevens om Jan te bereiken.
De prijs is afhankelijk van hoeveel fietsen je laat afstellen, hoeveel paar schoenen enz.

Ter info: adapters voor fietsen met steekassen zijn in bestelling, dus die kan hij binnenkort ook fijn afstellen op de meetplaat.
Gebruikersavatar
TheNewbie
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: di 22 apr 2014 08:26
Rijdt met: Commencal MaxMax Atherton

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door TheNewbie »

is er een meetcentrum in de buurt van het mechelse?
climbbeast
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: di 07 jan 2014 11:28
Rijdt met: scott 1300

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door climbbeast »

TheNewbie schreef:is er een meetcentrum in de buurt van het mechelse?
http://www.fit-concept.be/nl/contact/contact.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Brainfood
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 15 okt 2002 23:11
Rijdt met: Rotwild, Cannondale

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door Brainfood »

bossi schreef:Ook naar bikefitting geweest,in Denderleeuw,maar ben er niet tevreden van meer problemen gekregen met knie en spieren .De afrekening mocht er ook zijn,komen veel extra kosten bij . Voor mij dus geen aanrader!!
Beste Bossi,

Indien je nog last hebt van je knie en/ of spieren mag je bij Smart Cycling/ Bikefitting.be steeds teruggaan tot je positie optimaal is en je geen klachten meer hebt. Deze opvolging is gratis en wordt steeds vermeld op het einde van de fit. Bijkomende kosten zijn er door het gebruik van materiaal : zoals shims, wedges of zolen. Deze kunnen uiteraard niet gratis verstrekt worden.

Met vriendelijke groeten
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door Free_ltd »

Brainfood schreef:
bossi schreef:Ook naar bikefitting geweest,in Denderleeuw,maar ben er niet tevreden van meer problemen gekregen met knie en spieren .De afrekening mocht er ook zijn,komen veel extra kosten bij . Voor mij dus geen aanrader!!
Beste Bossi,

Indien je nog last hebt van je knie en/ of spieren mag je bij Smart Cycling/ Bikefitting.be steeds teruggaan tot je positie optimaal is en je geen klachten meer hebt. Deze opvolging is gratis en wordt steeds vermeld op het einde van de fit. Bijkomende kosten zijn er door het gebruik van materiaal : zoals shims, wedges of zolen. Deze kunnen uiteraard niet gratis verstrekt worden.

Met vriendelijke groeten
Ik zelf ben heel tevreden met Smart Cycling. In januari 2016 geweest en fiets stond meteen tip top in orde. Ik had mij door een hernia speciaal een fully aangeschaft, maar na de eerste 2 ritten, bleek dat het probleem niet opgelost was. Dus naar daar en waar ik voorheen de hele zondag namiddag in de zetel moest bekomen, kon ik daarna nog met het gezin gaan fietsen.

Toen ik de afrekening kreeg was het ook eventjes slikken, want dat was toch €126 hoger als dat ik verwacht had, maar dat kwam omdat er nog pedal spacers bij kwamen en een andere stuurpen. Hij gaf de mogelijkheid om gewoon de chart mee te geven zodat ge het zelf kon doen, ofwel bij hem. De onderdelen zullen een beetje meer kosten bij hem, maar ik wilde toch dat ik buiten kwam met een fiets die perfect was.

Ok, heeft me geld gekost, maar dat is één van de beste investeringen die ik op fietsvlak al gedaan heb. Ik zou het zelfs van het budget van de fiets durven aftrekken. Aan de hand van die chart heb ik dan later ook mijn racefiets gedaan wat al heel iets anders is, maar alle maten klopten en heb gewoon ff met de stuurpen wat moeten spelen, maar staat nu perfect. De nieuwe MTB heb ik ook aan de hand van die chart afgesteld en voelt eveneens perfect aan qua rijden.

Dus voor mij een éénmalige investering, en al 3 fietsen die goed staan. En moest het nodig zijn, ik zou direct zo terug naar Smart Cycling gaan.
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: Goed meetcentrum fiets positie

Bericht door Boebbel »

Goed dat ik deze topic hier zie passeren.

Ik zal er ook eens langs gaan als ik m'n nieuwe heb. :-)
Plaats reactie