Wat mag wel en wat niet?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Wat mag wel en wat niet?

Bericht door BramDR »

Een voordeel van de winter is dat de herfst gedaan is.
Bijna alle bladeren zijn dus van de bomen.
Gevolg is dat mijne favoriete wegen nu vol liggen met bladeren waardoor het nu veel meer schuift.
Ik heb een vast rondje van 4 km waar ik al de bladeren van de trails gedaan heb.
De laatste tijd doen de groen mannen in die bos nogal moeilijk.
Mag je die bladeren opkuisen? Ik neem aan van wel, maar de laatste tijd verschiet ik van niets meer.
Op sommige afdalingen daar heb je nogal veel last van remputten.
Mag je deze gewoon terug vlak maken? Aangezien je op dat moment grond aan het verscheppen bent.

Ik weet dat dit allemaal heel belachelijk klinkt :roll: , maar de laatste jaren is het echt erg geworden.
Daarom vraag ik het hier even na zodat ik mijn rechten weet moest ik de boswachter eens tegenkomen.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door eL Tee »

Gewoon negeren. Wat gaan ze je doen? In den amigo steken? Denk je nu écht dat er een procureur is die zich daar mee bezig zal houden?
Die boswachters (kans is groot dat 't een 'gewone' jachtopziener is…) lopen over van de pretentie, want ze hebben een beetje 'macht'...
Gebruikersavatar
kazzz
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: di 25 jun 2013 11:20
Rijdt met: Trek SuperFly 9.8

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door kazzz »

eL Tee schreef:Gewoon negeren. Wat gaan ze je doen? In den amigo steken? Denk je nu écht dat er een procureur is die zich daar mee bezig zal houden?
Die boswachters (kans is groot dat 't een 'gewone' jachtopziener is…) lopen over van de pretentie, want ze hebben een beetje 'macht'...
²
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door jaro »

Edit; na foto's pagina 4 niet meer akkoord.
Laatst gewijzigd door jaro op vr 20 dec 2013 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
johan1983be
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 jun 2013 11:17
Rijdt met: Cube Acid 26'er

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door johan1983be »

succes of zie bovenstaande antwoorden!
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door tek-zotic »

in mijne hof moogde alvast de bladeren komen opkuisen
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door BramDR »

tek-zotic schreef:in mijne hof moogde alvast de bladeren komen opkuisen
Indien daar een paar technische afdalingen zijn en singletracks wil ik dat nog wel doen :lol:
Gebruikersavatar
BramDR
Mountainbiker
Berichten: 2480
Lid geworden op: za 31 mei 2008 10:12
Rijdt met: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Contacteer:

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door BramDR »

eL Tee schreef:Gewoon negeren. Wat gaan ze je doen? In den amigo steken? Denk je nu écht dat er een procureur is die zich daar mee bezig zal houden?
Die boswachters (kans is groot dat 't een 'gewone' jachtopziener is…) lopen over van de pretentie, want ze hebben een beetje 'macht'...

't is hier nogal ne fanatieke.
Iedere keer als hij ziet dat er een nieuw wegske gemaakt is smijt hij het vol met bomen, takken...
Zodat je er niet meer door kan.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door jaro »

Edit; na foto's pagina 4 niet meer akkoord.
Laatst gewijzigd door jaro op vr 20 dec 2013 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: Wat mag wel en wat niet?

Bericht door eL Tee »

BramDR schreef:Iedere keer als hij ziet dat er een nieuw wegske gemaakt is smijt hij het vol met bomen, takken...
Zodat je er niet meer door kan.
Gewoon bestrijden met zijn eigen wapens: klacht neerleggen tegen onbekenden voor het beschadigen van openbare eigendom. Daarbij wel langs de neus weg laten vallen dat je vermoed wie het is, maar dat je 't niet kan staven... Je tevens burgerlijke partij stellen (dat doe je sowieso wanneer je klacht neerlegt, maar leg er nog maar eens de nadruk op) want hij brengt jou in gevaar door dit te doen. Stel je voor dat je zwaar op jouw bakkes gaat door die takken die hij er over legt, met jouw hoofd tegen een boom of zo... Denk maar aan de Santa MTB TT van zondag ll.

Na een paar keer is 't vanzelve opgelost. Indien niet, dan roep je maar. Ik ben persoonlijk al die regelneverij zou beu als koude pap. En die 'gezagsdragers' nog 1.000 keer meer...
Plaats reactie