Kids MTB

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
xcycling
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 13 mei 2013 19:55

Kids MTB

Bericht door xcycling »

Ik ben op zoek naar een frameset 20" of 24" voor mijn zoon van 8 jaar oud om eventueel zelf af te monteren. Weet er iemand welke merken dit aanbieden?
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: Kids MTB

Bericht door Rex007 »

Hoi,

Hoe groot is je zoontje?
Mijn zoontje is ook 8 jaar (1m28) en die is net overgestapt naar de kleinste maat kader bestemd voor 26" wielen.
Ik heb zijn fietske ook in showroom geplaatst dus kan je is zien http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... 8&t=119222" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een 13.5 inch superlicht Gt Zaskar frame net dezelfde maat als zen vorige , het enige verschil is dat in deze nu 26" wielen passen. En dat is heel interessant want dan gaat er een wereld open van lichte wielsetjes, schijfremmen, carbon voorvorkjes en noem maar op

Voorheen reed hij met een 13.5 inch frame van Specialized voor 24 inch wielen en daar had hij eigenlijk ook nog een paar jaartjes mee kunnen verder rijden maar om die licht af te monteren gaat je ofwel heel veel geld kosten ofwel heel veel zoekwerk want je vind daar bijna niks voor ( vaste voorvorkjes, schijfremmen, lichte wielsetjes enzv.....) Maar hij heeft daar een half jaartje mee gereden , toertochtjes mee gedaan en ook wedstrijdjes voor niet vergunninghouders in de MTB Kidschallenge. Maar het verschil tov zijn 26inch is een wereld van verschil.

Dus mijn raad is , als hij nog niet groot genoeg is ...koop hem een cheap ass 24inch 2de hands MTB fietske waar hij even mee verder kan en begin nu al te zoeken naar een zo een klein kader voor 26inch wielen en stukken eventueel ook.
Steek er dus niet te veel geld in.
Moest je toch absoluut graag een 24inch MTB voor hem kopen , dan raad ik je deze aan http://www.orbea.com/be-en/bicycles/mx-24-team/" onclick="window.open(this.href);return false; , dit is een echt knallertje en met een vast voorvorkje dus superlicht. Heb een paar kids in de MTB kidschallenge met deze bike de 26inch fietskes serieus het vuur aan de schenen zien leggen dus da kan geen toeval zijn.
24 inch kadertjes alleen zou ik echt ni weten waar te zoeken, ze zullen er wel zijn maar waar... persoonlijk zou ik het niet doen dat is mijn raad.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :wink:
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: Kids MTB

Bericht door Rex007 »

Hier se....een occasietje gevonden van zo ne Orbea Mx24 team voor ne hele goeie prijs.....http://nl.kapaza.be/waals-brabant/orbea ... 799129.htm" onclick="window.open(this.href);return false; . :wink:
Geloof me....da zijn echt de beste onder de 24inch fietskes , en 1 plateau vooraan en 10 speed casette achteraan.
Dus niet te verwarrend voor hem.
Plaats reactie