rijden jullie ook als het regent?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!

rijden jullie ook als het regent?

ja
126
51%
nee
29
12%
soms
92
37%
 
Totaal aantal stemmen: 247

Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

rijden jullie ook als het regent?

Bericht door kenny »

Zijn jullie mooiweerbikers of niet, dit forum staat elke week vol van reacties over ritten maar hoeveel mensen zijn hier bang voor slecht weer?
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Hoe vettiger hoe prettiger :lol:

Helaas is het moeilijk om gezelschap te vinden als het weer wat tegenzit :(
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Als het hard regent ga ik niet vertrekken maar als het tijdens de tocht begint te regenen vind ik het nu ook weer niet erg om door te rijden.
Ik ben wel niet echt een liefhebber van modder... :-?

Waar blijft de lente? :)
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Persoonlijk heb ik geen problemen met regen, en zeker niet met moder.
Ik heb de indruk dat hoe meer modder er ligt, hoe meer je kan lachen.
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Ik rij wel door de regen als het af en toe een buitje is. Als ik geen bepijlde routes aan het rijden ben, kies ik mijn weg dan zo dat ik rond de buien rij.
Als ik denk dat de regen de hele dag gaat aanhouden, dan check ik het weerbericht op http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/.
Daar zie je dan neerslaghoeveelheid en neerslagkans staan.
Is de hoeveelheid kleiner dan 5mm en dat gekombineerd met een kans van 50% dan spring ik ook op de fiets.


Eigenlijk kan je mij wel als een mooi weer biker beschouwen. Kou geen probleem, maar heel de tijd in de zeik rijden. Nee bedankt.
Er moet dan wel niet altijd een stralend zonnetje zijn.

Ik heb dus SOMS geantwoord.
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Wanneer het heel hard regent dan vertrek ik niet,maar met wat motregen daar heb ik geen probleem mee om te vertrekken.Wanneer het onderwegen begint te regenen dan rij ik gewoon verder en zoek geen korte weg om thuis te geraken.Eens lekker nat worden langs de buitenkant moet kunnen, :D het moet niet altijd een natte binnenkant zijn. :drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

In de regen rijden vind ik soms ook wel is plezant. Maar dan mag het wel niet van die koude regen zijn waardoor je het koud hebt. Maar zo is een leuk zomers buitje houd me niet van mijn bike af
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ik zal wel moeten zeker......anders geraak ik niet op/van het werk (28.5km enkel),moet wel toegeven dat als het regend ik mijn ritjes zoveel als kan op de weg pleeg te doen.
Dat het regend bij het vertrek daar zit ik niet mee,kan kiezen om een regenpak (broek/jas/helmkap/overschoenen) aan te doen,het ergst vind ik als je nog maar een paar hm's van de bestemming verwijderd bent en je een regenbui over je krijgt en je het dan vertikt om te stoppen om regenpak aan te trekken,kom je op 't werk druipnat aan en de collega's maar lachen.
Mijn bedenking bij dit alles:er is geen slecht weer.........bij aangepaste kleding
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

als het aan het doorregenen is dan zal ik nie gauw vertrekken tenzij me van die motregen, begint het te regenen tijdens een tocht tja dan rijden we door he natuurlijk, mss es schuilen onderwege maar rijden de tocht weliswaar uit dan.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
swerkfiets
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 06 feb 2004 19:35
Rijdt met: olmo sramX0
Contacteer:

Bericht door swerkfiets »

tuurlijk ... en met een buske shampoo ... ineens proper :D :D :D
Plaats reactie