Wat een wereld

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
JMVH
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 sep 2013 17:27

Wat een wereld

Bericht door JMVH »

Deze morgen mtb gereden in Berlare 55 km en vijf km van het eind plat gereden door omstandigheden had ik geen binnenband meer in reserve . Er zijn mij zeker driehonderd fietsers voorbij gereden maar geen enkele die mij hulp heeft aangeboden of gevraagd als ze met iets konden helpen. Dan maar tevoet verder maar dan dan hulp gekregen van een vrouwke van zeventig jaar die mij alles heeft gegeven om de band te herstellen warvoor DANK . In welke wereld leven wij !! Ieder voor zich alvast allemaal bedankt
Daaruit mijn besluit in het vervolg rij ik ook door :(
Oldenbarnevelt
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 20 jun 2009 12:35

Re: Wat een wereld

Bericht door Oldenbarnevelt »

Goed besluit. Want de volgende platrijder die je tegenkomt is je deze morgen vast en zeker voorbijgereden.

Hoe heb je aangegeven dat je hulp nodig had?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Wat een wereld

Bericht door BertG »

Oldenbarnevelt schreef:Goed besluit. Want de volgende platrijder die je tegenkomt is je deze morgen vast en zeker voorbijgereden.
Ja, en dan, wat bereik je daar dan mee, soort van wraak ofzo? Je kunt ook gewoon ook het goede voorbeeld geven en wel hulp bieden ook al doen de meeste mensen die moeite niet.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Wat een wereld

Bericht door Reflex »

Ooit eens gedacht dat vermoedelijk die anderen ook ooit eens niet geholpen zijn en jou daarom niet meer helpen? Als we allemaal zo denken dan zal er zeker niemand meer geholpen worden. Ik heb ook ooit eens een binnenband weggegeven en vraag ook altijd of iemand die stilstaat hulp nodig heeft. Een betere wereld begint bij jezelf.

Tevens vraag ik mij inderdaad af of je wel hebt gevraagd om hulp. Ik heb zelf eens met een aflopende tubeless band gestaan en was mijn pompje kwijt. Ik heb gewoon iemand gevraagd of hij een pompje had en zo mijn band opgepompt.

Overigens niet echt slim om zonder binnenband op pad te gaan.
yajop
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: za 08 sep 2007 09:41
Rijdt met: Cube XMS

Re: Wat een wereld

Bericht door yajop »

ik help ALTIJD iemand in problemen, zelfs de bomma op de kanaaldijk, sorry, ik houd er een enorm goed gevoel aan over en soms kan dat dankwoordje achteraf, je dag echt schitterend maken, ongeacht of ze mij ooit geholpen hebben of niet, eerlijk gezegd, nog niet nodig gehad, heb veel reserve materiaal bij.
maar het dankwoordje achteraf, of het nu om een mede biker , bomma of kind gaat, dat doet goed mensen.
Gebruikersavatar
capino
Mountainbiker
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 sep 2010 20:45
Rijdt met: capino bike

Re: Wat een wereld

Bericht door capino »

+1 =D>
Oldenbarnevelt
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 20 jun 2009 12:35

Re: Wat een wereld

Bericht door Oldenbarnevelt »

Gary Visser schreef:
Oldenbarnevelt schreef:Goed besluit. Want de volgende platrijder die je tegenkomt is je deze morgen vast en zeker voorbijgereden.
Ja, en dan, wat bereik je daar dan mee, soort van wraak ofzo? Je kunt ook gewoon ook het goede voorbeeld geven en wel hulp bieden ook al doen de meeste mensen die moeite niet.
Mijn reply was ironisch in een poging de topicstarter tot nadenken te bewegen. Het zou straf zijn als hij echt een "voorbijrijder" zou tegenkomen.
darrigade
Mountainbiker
Berichten: 354
Lid geworden op: do 20 jan 2005 22:21
Rijdt met: Gary Fisher

Re: Wat een wereld

Bericht door darrigade »

JMVH schreef:Deze morgen mtb gereden in Berlare 55 km en vijf km van het eind plat gereden door omstandigheden had ik geen binnenband meer in reserve . Er zijn mij zeker driehonderd fietsers voorbij gereden maar geen enkele die mij hulp heeft aangeboden of gevraagd als ze met iets konden helpen. Dan maar tevoet verder maar dan dan hulp gekregen van een vrouwke van zeventig jaar die mij alles heeft gegeven om de band te herstellen warvoor DANK . In welke wereld leven wij !! Ieder voor zich alvast allemaal bedankt
Daaruit mijn besluit in het vervolg rij ik ook door :(
Had je je enige reserveband dan weggegeven aan iemand die aan de kant stond met een lekke band? Dat is inderdaad niet zo slim.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Wat een wereld

Bericht door BertG »

Oldenbarnevelt schreef:
Gary Visser schreef:
Oldenbarnevelt schreef:Goed besluit. Want de volgende platrijder die je tegenkomt is je deze morgen vast en zeker voorbijgereden.
Ja, en dan, wat bereik je daar dan mee, soort van wraak ofzo? Je kunt ook gewoon ook het goede voorbeeld geven en wel hulp bieden ook al doen de meeste mensen die moeite niet.
Mijn reply was ironisch in een poging de topicstarter tot nadenken te bewegen. Het zou straf zijn als hij echt een "voorbijrijder" zou tegenkomen.
Ahzo, mijn welgemeende excuses dan ](*,) :roll: Maareuh... volgens mij zijn er mensen die echt zo denken.
JMVH
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 sep 2013 17:27

Re: Wat een wereld

Bericht door JMVH »

Ik had mijn bandje s'morgens thuis vergeten meenemen
En wat helpen betreft ben ik altijd de eerste die uit eigen beweging vraagt als alles aanwezig is of als ik kan helpen bij de persoon met pech en dat zal ik ook blijven doen !
Plaats reactie