Interesse voor indoor MTB park

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
jokke0066
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 07 nov 2010 01:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper SL

Interesse voor indoor MTB park

Bericht door jokke0066 »

bikers,

Ik zit al enige tijd met het idee om een indoor xc park te openen. In de stijl van het indoor quad park van Hulshout voor diegene die daar al geweest zijn. Maar ik vraag me af hoe de interesse hiervoor is?
Het doel van het park is vooral om met slecht weer nog steeds te kunnen mountainbike. De bedoeling is om een omloop te maken met verschillende mogelijkheden zoals drops, (kleine) jumps, rotsen, bomen, klimmen, houten bruggen,.... Hierbij zou ik graag een skatepark maken om ook die doelgroep te bereiken...
De ideeen zijn er, investeerders en een perfecte locatie nog niet...

Wat denken jullie? Tips?


Greetz Jorn
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Jorn, heb het er deze winter nog over gehad met de mensen in Hulshout en de bezoekers daar. In de winter dikke zaak, maar van zodra de zon erdoor komt en de modder weg is, zal het al pak kalmer zijn vrees ik. Wil je niet ontmoedigen, en indien je hier in de buurt iets plant, zal ik de eerste zijn om je te bezoeken, maar als je daar enkel van moet leven...

Succes alvast!
need for speed
Mountainbiker
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 06 feb 2011 15:18
Rijdt met: open 0-10

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door need for speed »

zorg ook voor en trailpark
goeie muziek
goe eten en drinken
dan zal da wel trekken
Gebruikersavatar
steviejanneke
Mountainbiker
Berichten: 463
Lid geworden op: do 25 okt 2012 14:09
Rijdt met: Mtb

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door steviejanneke »

MTB-indoor lijkt me niet de beste zaak.... misschien dat je het een skate-park kan combineren
(zoals Zumiez dat trekt al jaren ;) )

Maar is MTB/BMX niet handiger ??? om te combineren met skate-park dan toch :wink:
jokke0066
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 07 nov 2010 01:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper SL

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door jokke0066 »

De drank gelegenheid zal er zeker zijn! liefst nog op het parcour zodat mensen niet te ver hoeven uit te wijken.
Het skatepark zou zich in het midden bevinden met de MTB route er rond. En BMXers kunnen eventueel gebruik maken van de skate piste. Als het eventueel mogelijk is zou ik ook een buiten-parcour voorzien om zo de zomer te overbruggen.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door El Perro Diablo »

In Canada oa is dat (in de winter) erg succesvol.


Als ge der uwen boterham mee wil verdienen, moet ge zorgen da ge "iets" hebt da ge in de zomer kunt doen, in uw ruimte....want mtb is dan buiten....enfin....zou moeten....

Van september tot euh mei.... (o)


Ge zou in de zomer wel cursus kunnen geven aan groepen (scholen, bedrijven, gepensioneerden die willen leren jumpen etc)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Niet om hier mee te lachen, maar ik zag direct het beeld van al mijn vrouwelijke collega's met hun nageltjes die een op andere drop doen op zo'n parkoers :D

In Hulshout was muziek, eten en drinken alleszins voorzien, weliswaar niet langs de track.

Zoals gezegd het grootste probleem is dat de meesten buitengaan van zodra de zon en de marathon's beginnen...
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door El Perro Diablo »

Toch gaan er in de zomer ook nog altijd mensen in een overdekt zwembad zwemmen ook eh....
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door BertG »

Geen slecht idee, er zal wel een markt voor zijn. Maar een hal vinden die groot genoeg is, én beschikbaar én betaalbaar gaat wel een uitdaging zijn. Die hal van het indoor quad park (een aanrader trouwens om eens te doen) zou bijvoorbeeld al te klein zijn om iet of wat deftig xc-parkoer uit te stippelen peins ik. Een rondje van een 200m gaat al snel saai worden hé.
Gebruikersavatar
El Perro Diablo
Mountainbiker
Berichten: 7193
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:53
Rijdt met: Sharia for Niner
Contacteer:

Re: Interesse voor indoor MTB park

Bericht door El Perro Diablo »

Afbeelding


Ge moet gewoon wat zuinig/verstandig met uw ruimte omspringen eh...
Plaats reactie