RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door Rex007 »

inderdaad, daar zweer ik nu op dat dit een STS is, heb zelfs de oude brochure's nog waar ik vroeger op lag te kwijlen. Dit frame is wel degelijk een STS.
LTS zijn de Aluminium versie's zoals Tamara hier ook beaamd

Dus Wildnr1 ...zonder te weten mag je jezelf de gelukkige eigenaar van een STS frame noemen =D>
You lucky bugger :-)
tamara_a
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 21:31
Rijdt met: Cube Acid full custom

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door tamara_a »

wildnr1 schreef:ahum, #-o mijne maat verkoopt die Thermoplastic nieuwe kader 18.5" voor 150 €
en deze is volgens hem een STS, hij moet er eerst naar kijken om zeker te zijn.
Ik heb mijn alu LTS veel meer betaald. als het geen 18.5 " was had je niet de kans hem te kopen :-D
De Thermoplastic LTS (jaja) die houd hij uit nostalgie, omdat dat zijn eerste downhill kader was.
En het zijn de originele stikkers nog hé tamara_a
De orginele stickers bij een thermoplastic GT zijn STS jaja STS en geen LTS want dan heb je een alu versie.
daar is mijn vriend voor 200% zeker van, daar kent hij net iets te veel van,daar blijft hij bij
hij heeft van 1990 tot 1998 wat bezig geweest met competitie te rijden en nogal een freak op gebied van materiaal kennis :drunk:
het was ofwel toen in 1996 die manitou dh ofwel een GT STS , de eerste versie van thermplast versie van de alu LTS versie die men toen op de markt ging brengen.
zijn manitou frame is een van de enige DH versie's hier in Benelux mss zelf van europa
hij kent nog wat volk dat toen ook met GT reden
vraag maar dan eens aan uw kameraad of hij spooky Mark kent, die is oa mechanieker bij GT
tamara_a
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 21:31
Rijdt met: Cube Acid full custom

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door tamara_a »

die is een GT STS Lobo volgens Gert
en als je het wat zeker wilt weten in verband met die lts en STS
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/10529-2/1997.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/v/M ... atalogues/" onclick="window.open(this.href);return false;
daar kan je heel duidelijk zien dat er nergens spraken is dat een Thermoplastic LTS genoemd wordt , maar wel heel duidelijk STS
tamara_a
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 27 mar 2011 21:31
Rijdt met: Cube Acid full custom

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door tamara_a »

in de cataloog van '96 spreekt men nergens van een LTS in thermoplastic
enkel van een Alu LTS zoals elk andere cataloog
dat is toch heel raar he
:roll:
http://www.mtb-kataloge.de/html/gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.retrobike.co.uk/gallery2/d/10525-2/1996.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door Rex007 »

wel wel wel...heb je ooit...... :-) inderdaad Wildnr1 , je hebt gelijk .
Ik heb ook wat opzoekwerk gedaan en kwam ook tot de vaststelling uit ......weer wa bijgeleerd :-D

volgende links het bewijs , wel raar dat je ze niet tegenkomt in de catalogus, ook niet in die van 1996 :-k .


http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 6&t=246556" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 6&t=161131" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door Rex007 »

Vet vet machien, =D>
Dat remsysteem heb ik nog niet gezien, is dat ook retro?
Is zo raar dat je op linkerhendel geen rem hebt, terwijl aan de rechterkant voor en achter tergelijkertijd bediend word. Magura?
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door Rex007 »

wildnr1 schreef:Beste Rex007: dat remsysteem kan je nog niet gezien hebben.
Het is mijn eigen specialiteit of ontdekking (uitvinding :-k )
nadeel is: als je aan het drinken bent van de drinkbus en je moet remmen.... :lol:
maar het voordeel is oooooh zo groot:
het heeft het ideale samenspel van voor en achterrem zo dat je het nooit zelf kan combineren met 2 handen. Het stopt als een blok (eigenlijk een spiegel nodig :wink:) en je kan bijna niet overkop.
Voor je die remmen aanraakt beter even achter je kijken dus.
En een volledige remhendel lichter ook nog :P
ik doe dit ook met de betere v-brakes, werkt hetzelfde
Knap gemaakt :wink:
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door eL Tee »

@wildnr1: graag meer (technische) info over jouw remsysteem. Dit voor een vriend van me die een (volwaardig) hand mist en ook MTB rijdt: hij zoekt nog steeds naar de ultieme oplossing voor hem, dus misschien is dit het wel ;-)
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door bettes »

de hendel van een magura velgrem heeft 2 aansluitingen. 1 ervan verbinden met voorrem, andere met achterrem. Magura's zijn een gesloten systeem dus de druk zet zich voort. Maar als je blokken slijten heb je toch nooit genoeg beweging in de hendel om de beide remmen volledig uit te duwen (hoeveelheid olie aan de hendel verdeel je nu over 2 remmen)

Mijn bedenking is dat ik vaak in de bergaf de achterrem gebruik om de snelheid niet te hard oplopen en dan net voor de bocht echt rem met de voorrem (kort en hard) Dat kan hier toch niet mee geloof ik.
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Re: RETRO HOEKJE ( Mtb's voor millenium tijdperk )

Bericht door bettes »

wildnr1 schreef:toch kan dat er perfekt mee :-D
en u ziet het wel direkt heel simpel ook
Is het dan niet zo simpel? Ik kan mij inbeelden dat een langere leiding een andere druk zet dan een korte (zo voelde het vroeger toch), maar veel meer kan het niet zijn?!
Plaats reactie