MTB Cursus Houffalize

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Plaats reactie
Palmboy
Mountainbiker
Berichten: 489
Lid geworden op: za 06 aug 2005 11:05
Rijdt met: Stevens Haze ES (2011) + Scott Scale 35 (2008)

MTB Cursus Houffalize

Bericht door Palmboy »

Allez, ik dacht er niet te veel reclame voor te maken, maar 't is waarschijnlijk de laatste keer dat ik nog eens les ga geven.

Vervolmakingscursus mountainbike najaar 2012
Doelgroep
De deelnemers hebben ervaring met mountainbike, hebben een start-to-mountainbikecursus gevolgd en/of rijden regelmatig toertochten en/of zijn het gewoon om 40-45 km te mountainbiken.

Programma
10.00 uur Ontvangst + Verwelkoming
10.30 uur Rijden delen van wereldbekerparcours, halt houden bij technische zones + inoefening
13.00 uur Middagpauze
14.00 uur Rijden van een vaste uitgepijlde tocht - rit van 35 km en 700 hoogtemeters
17.00 uur Einde, eventueel nog gezellig samenzijn

Inschrijven
online:

Meer informatie
in de folder: http://www.herent.be/upload/sport/downl ... r_012_.pdf

Datum: zo 30 september 2012
Tijdstip: van 10 tot 17 uur
Prijs: 20 euro
Locatie:
Mountainbike Houffalize
Parking Cour de l'Abbaye
6660 Houffalize

Organisatie
Sportregio Dijle - Hageland (MTB)
Contact: Jurgen Stillaert
tel. 0486 37 98 66
jurgen@sportrevoluition.be

Ik heb deze les al twee keer gegeven vanwege de vraag van deelnemers aan mijn start to mtb sessies. Na kwaliteitscontrole werd deze gewaardeerd op 8,75/10.
Het is voor mensen die ik vaak op toertochten zie met een beperkte techniek. En dat is meer dan de helft van de deelnemers.

Enkele reacties:
Haalbaar voor ieder niveau. Doordachte dagindeling: voormiddag techniek oefenen en namiddag een rit. Eén keer per jaar tijdens datzelfde weekend zo'n uitstap (volgend jaar bijvoorbeeld Malmédy op het parcours van het Belgisch kampioenschap) zou leuk zijn.

Het was een geslaagde dag :-)

Cursus mag nog herhaald worden, er zijn nog plaatsen genoeg in België buiten Houffalize die zich daartoe lenen. Het was een heel fijne dag, ik heb er echt van genoten. Groetjes
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

ne keer een "stoeme" vraag, op het WB parcours, je hebt zo van die "dubbele jumps" waarmee je dus met 1 jump twee heuveltjes in een keer overgaat.
Als trainer, neem je den de dubbele jump in 1 keer of ga je in twee keer over (dus in princiepe zonder jump) ?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

heel schoon initiatief Palmboy, ik zit echter in Duitsland die moment anders zag ik dat zeker zitten. ( zo beperkt is mijne techniek nu ook niet meer maar soit het is Houffa en WB parcours )

MaC'Red 8)
Plaats reactie