Hoofdpijn na het fietsen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Hoofdpijn na het fietsen

Bericht door kefster »

He Bikers,
Ondertussen mtb ik 2jaar bijna wekelijks een TT. Ik dacht die hoofdpijn zal wel beteren als mijn conditie beter wordt,jammer genoeg is dit niet zo. Heb nog steeds hoofdpijn na het fietsen en vooral hoe dieper ik ga zoveel te meer hoofdpijn achteraf :cry: Wij doen meestal tussen de 40 en 50km en ik drink ongeveer 1.5l tijdens het fietsen. Ik drink sportdrank van isostar of leppin. Wie heeft er een oplossing of tip! Alvast bedankt
Groetjes Kef =D>
Gebruikersavatar
eL Tee
Mountainbiker
Berichten: 861
Lid geworden op: do 19 jul 2012 00:54
Rijdt met: a Zwitsersche blonte mé ferme rondingen

Bericht door eL Tee »

Daar zou ik dan toch eens m'n licht voor op gaan steken bij een (sport)arts...
Raging_Bulls
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: do 11 aug 2011 22:36

Bericht door Raging_Bulls »

Is dat mét helm of zonder? Hoofdpijn hoeft niet noodzakelijk een gevolg van dehydratatie te zijn, dikwijls is een slechte pasvorm van de helm al voldoende.
Als je normaal een helm draagt, probeer eens op de baan te trainen met helm tot je hoofdpijn hebt, en enkele dagen later zonder helm (wel extra uitkijken dan he). Dat zou al een idee moeten geven of het aan de helm of iets anders ligt.
Laatst gewijzigd door Raging_Bulls op di 20 nov 2012 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Bericht door tek-zotic »

hoofdpijn kan vele oorzaken hebben. hoe ist het met je bloeddruk gesteld?
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Zijn je nek of je schouders toevallig niet gespannen? Dit is ook een mogelijke oorzaak.
Ik weet dat het bij mij grotendeels hierdoor komt. Daarom heb ik deze morgend een afspraak gemaakt bij body2bike. Spijtig genoeg nog wel 2 maanden wachten :cry:
Gebruikersavatar
Ixxel
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 13:25
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Ixxel »

heb ook dit probleem, telkens ik een zware inspanning heb geleverd.

Gisteren ben ik van thuis naar het werk gereden en heb stevig doorgereden, met als resultaat hoofdpijn. Wel ondervonden, hoe meer ik drink vóór ik vertrek en tijdens het fietsen, hoe minder last ik nadien heb!
Gebruikersavatar
Gostracing
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 apr 2010 17:51
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door Gostracing »

Als hydratatie je probleem is kan je wat extra zout eten.

Ik werk veel in het buitenland en dus ook veel in 35+ temperaturen, buiten 10000 liter per dag te drinken helpt het ook extra zout te eten aangezien dit extra vocht opslaat in je lichaam.

Denk er ook aan op voorhand te hydrateren en niet pas vanaf je begint te fietsen, gisteren in de ardennen een toerke gaan doen, onderweg naar ginder zeker al ne liter op en dan nog tijdens blijven drinken, ik doe altijd de combinatie 1 bus water 1 bus isostar

en natuurlijk aangezien je er al 2 jaar last van hebt zou ik toch wel eens langs nen dokter gaan en best ene vr de sport...
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

een doktersbezoek in Belgie kost slechts enkele euro's , zou daar toch eens naartoe gaan, bloedrukcontrole, eens luisteren naar hart etc...
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Op warme dagen doe ik in mijn drinkbussen (bij de sportdrank) wat zout bij.
Echt doorsmaken doet het niet en heb dan geen last van hoofdpijn, wat anders wel het geval is.
Gebruikersavatar
kefster
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 20:18
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door kefster »

Merci allemaal. Zal de verschillende tips morgen al eens testen
Plaats reactie