Wat is het probleem met Cube?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Ratchet
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:59
Rijdt met: Iets met twee wielen

Bericht door Ratchet »

Iemand al eens gegoogled wat "constabulatie in Mechov reeksen" wil zeggen?
MNG
Mountainbiker
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 23 mar 2011 23:36
Rijdt met: AMS 110 26'er. 9000 GENT

Bericht door MNG »

Jongens, het gaat hier over Cube en het probleem ermee. Niet over pinguins, elkaar beledigen,...
Cube-probleem-hypothesen graag! [-X
pliepla
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 26 jun 2006 22:20
Rijdt met: Klein Attitude/Kona Unit

Bericht door pliepla »

MNG schreef:Invoering van een "Cube-taks" op evenementen en wedstrijden zou een goede oplossingsrichting kunnen zijn. Volgens het principe: zij die met hun Cube het collectieve prestige naar beneden halen betalen fors meer. Die meerprijs wordt dan verdeeld onder deelnemers die wel met een deftige velo deelnemen en zo de naam van het evenment hooghouden.
Met mijne Klein strijk ik natuurlijk het grootste deel van die premie op :wink: Overal waar ik verschijn katapulteert mijn fietske het collectieve prestige de lucht in. :P Maar 't zou eigenlijk fijner zijn als ik dit met mijn conditie kon doen :oops:
Gebruikersavatar
mani
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 00:21
Rijdt met: cannondale f600+ cube ams 110 race

Bericht door mani »

Geen probleem met Cube, is gewoon een goede fiets voor een goede prijs.Zoals er nog merken zijn.Natuurlijk heb je topmerken,maar of die beter zijn.Het is zoals met alles, autos,elektrische apparaten....
Ieder heeft zijn gedacht,maar als je u goed voelt op een cube en hij past binnen budget,moet je niet twijfelen.Als je iets beter(lees duurder)wilt en je wilt die prijs betalen,doen.Niemand kan bepalen wat je mooi vindt.Of wat je aan een fiets wil betalen,zelfs al koop je een dure fiets en kom je niet vooruit.Uw eigen gedacht,met natuurlijk wat informatie van buitenaf.
Dat moet je kopen.[/b]
racoonfreak
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: za 08 okt 2011 20:10
Contacteer:

Bericht door racoonfreak »

Ik heb al veel lachende gezichten gezien op een Cube, die liegen niet...
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Sunn Xtreme schreef:Nochtans zijn er nogal wat gekende merken die qua garantieafhandeling dik kunnen snuiven aan die van Cube... maw : Cube komt ze wel na en doet dat meestal ook erg goed, terwijl er andere en duudreder merken zijn die de garantie afwimpelen en de klant met noppes het riet in sturen....en daar dan nog vaak mee wegkomen ook. omdat ze naam hebben ?? inderdaad... want twas wel een ....
Wat de garantie betreft, dit kan ik alleen maar beamen. Heb de mijne van november en had in juni een breuk in kader, dit op een plek dat ze nog nooit hadden gezien bij Cube. Heb zonder discussie of ook maar enige kosten een nieuwe gekregen.

Heb wel nogal geklommeld in het begin met de wielen, maar gezien de prijs moest er wel iets zijn dat minder goed zou zijn. Bij mij zijn dus na 6 maanden de sunringlés ook vervangen.

Achteraf bekeken kan ik niet echt iets verkeerd zeggen over de bike op zich. In het begin gedroeg die zich nogal nerveus, en ik kreeg schrik dat ik de verkeerde keuze had gemaakt. Maar sedert ik de goeie afstelling voor de vork en demper gevonden heb en met andere remblokken als formula rij çava wel. Al moet ik nu wel toegeven dat ik nu een andere zou kiezen (lees geen fully), maar dat kon dan evengoed een Cube zijn.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik bij aankoop verschillende merken heb vergeleken, de merknaam kon me eigenlijk niets schelen. Gezien mijn budget (max rond 2.000 euro) heb ik dan voor 80% gekeken naar wat je kreeg voor je geld. Bovendien wou ik toen liefst een fully (wegens rugklachten die nu zo goed als volledig weg zijn) en bij bvb de dealer in de buurt stelden ze me pas een Speci voor vanaf 2.500 euro, tja wat moet je dan...
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Als ik dat hier lees, dan krijg je volgens mij van met een Cube te rijden een hogen niveau van humor. :roll:
Gebruikersavatar
DuCCie
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 06 jul 2012 11:20
Rijdt met: GT Zasker 9r Carbon Expert

Bericht door DuCCie »

Zou ook liever met een Niner rijden....
Maar nen Cube was meer binnen mijn voorlopig budget.... :lol:

rijzelf met een Cube, heb al eens met de Trek van mijn schoonbroer gereden en vond hem nie slecht maar stuurde wa zwaar naar mijn zin.

Dus zoals al meer gezegd hier, smaken verschillen. :wink:
Plaats reactie