strava

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

strava

Bericht door rombaft »

Voor de Android, Iphone of garmin gebruikers een leuke app/tool .
http://www.strava.com/

Met deze app op je telefoon kun je je route tracken, uploaden, je route/ snelheid/hoogtemeters zien en er zitten punten in die door de gebruikers zijn ingegeven, meestal hellingen of specifieke stroken. Als je die doet kom je automatisch in een rangschikking terecht, bv doe je eens de koppenberg, dan ga je zien dat 500 gebruikers de koppenberg hebben gedaan en hun tijden, en jij bent dan bv de 120ste .

Ook heb je dan een compleet trainingsoverzicht (per training map/snelheid/hoogtemeters/achievements/etc...) .

gratis en voor niets, voor de android gebruikers ook te vinden via google play, je kan een nieuw acount maken of verbinden via facebook

Zelf gevonden via het wielertoeristen forum zie topic
http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 60&t=44003 daar staat ook een filmpje met een korte uitleg etc...
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

Wie trouwens een smartphone (htc desire) met android wil kopen? pb me!
idd, leuke app!
Gebruikersavatar
reteip76
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 14:54
Rijdt met: Scott Scale Pro 29r 2012, Scott scale 35 2010, Kuota Kharma 2011

Bericht door reteip76 »

Fantastisch programma!!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

Je kan ook via de site de historiek uploaden vanaf een Garmin toestel.

In oktober vorig jaar dit eens getest en wat te flauw bevonden qua trainingsgegevens (zonder Premium upgrade van $6,00/maand), maar dit is niet het doel van deze site/app.
The Doctor 46
Mountainbiker
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 00:58
Rijdt met: Trek & epic 29er

Bericht door The Doctor 46 »

Geweldige site , gebruik het nu al een tijdje .
svenntastic
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 11:06
Rijdt met: Trek 6500, ridley fenix c30

Bericht door svenntastic »

lijkt me een goede app. Ik heb alleen nog geen case voor mijn iphone4 voor op de fiets. Misschien mensen die hier wel ervaring mee hebben en me kunnen zeggen welke case hiervoor aan te raden is?
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

svenntastic schreef:lijkt me een goede app. Ik heb alleen nog geen case voor mijn iphone4 voor op de fiets. Misschien mensen die hier wel ervaring mee hebben en me kunnen zeggen welke case hiervoor aan te raden is?
de beste zaak om een (dure) gsm veilig mee te nemen is een camelback of iets dergelijks, dan heb je drinken mee, je kan je sleutels meenemen, je gsm en nog wat andere kleine spullen zonder kans op verlies ...
Gebruikersavatar
Harrehart123
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: vr 23 dec 2011 12:28
Rijdt met: Pilot - Rohloff - Belt
Contacteer:

Bericht door Harrehart123 »

rombaft schreef:
svenntastic schreef:lijkt me een goede app. Ik heb alleen nog geen case voor mijn iphone4 voor op de fiets. Misschien mensen die hier wel ervaring mee hebben en me kunnen zeggen welke case hiervoor aan te raden is?
de beste zaak om een (dure) gsm veilig mee te nemen is een camelback of iets dergelijks, dan heb je drinken mee, je kan je sleutels meenemen, je gsm en nog wat andere kleine spullen zonder kans op verlies ...
Geen problemen met ontvangst als je de smartphone in een rugzak steekt? Ik heb ook net de app o me telefoon gezet. Straks eens testen...
Triple-T
Mountainbiker
Berichten: 804
Lid geworden op: vr 15 okt 2004 21:03
Rijdt met: Orbea Alma

Bericht door Triple-T »

Ga ik zeker eens proberen.
Gebruikte tot nu altijd MyTracks of MyTrails om mijn ritten te loggen
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

Harrehart123 schreef:
rombaft schreef:
svenntastic schreef:lijkt me een goede app. Ik heb alleen nog geen case voor mijn iphone4 voor op de fiets. Misschien mensen die hier wel ervaring mee hebben en me kunnen zeggen welke case hiervoor aan te raden is?
de beste zaak om een (dure) gsm veilig mee te nemen is een camelback of iets dergelijks, dan heb je drinken mee, je kan je sleutels meenemen, je gsm en nog wat andere kleine spullen zonder kans op verlies ...
Geen problemen met ontvangst als je de smartphone in een rugzak steekt? Ik heb ook net de app o me telefoon gezet. Straks eens testen...
nee, in mijn rugzak nog steeds goede ontvangst, zelfs in 't kluisbos...
't is pas als je echt binnen zit , in een lokaal zonder veel ramen etc... dan verliest ie het gps signaal
Plaats reactie