Carbon Trek 9.8 is herrezen en model 2005 geworden...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

pocoloco schreef:Dit gezegd zijnde: ik kom beroepshalve met veel merken in contact en de enige carbon fietsen die ik nog nooit heb zien breken waren de oude Cadex frames van Giant (carbon buizen met gelijmde alu lugs op de verbindingen). Van andere Giant carbon fietsen heb ik er nog niet genoeg gezien om daar een onderbouwd oordeel over te vellen. Iemand al wel ?
Goeie redenering, moet ik zeggen (niet ironisch bedoeld)...

Wat die nieuwe Giants betreft, ik heb er zelf ook nog geen gescheurde gezien, maar volgens tbfkai, die hier vroeger op't forum was, kwam dat wel al 'ns voor...
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

A d r i schreef:
JanMan schreef:
A d r i schreef:P° heeft gezegd dat er geen schade aan voorwiel noch vork is.. dus een botsing is uitgesloten.
http://gallery119672.fotopic.net/c356937_1.html


Ik ben hiermee ook tegen de grond geslagen. Volges mij zelfs niet tegen een steen gereden , maar da moet wel want anders kan het niet. Aan mijn crossmax wiel en mars super vork was niks maar dan ook niks aan. Het manneke zelf mankeerde zelf ook niks.

Dus ge kunt nooit bewijzen met rechte vork en wiel dat er niks gebeurt is.

Ps Hebt gij nooit die foto gezien van die scott team issue met kapotte kader waarvan de sid en crossmax sl niks mankeerden :wink:
Ik heb al vele kapotte alu Scotts gezien, opgestuikt of met blutsen .. een beetje TE veel om goed te zijn. Maar alu is geen carbon, carbon kan wel tegen een steentje. Een baksteen daarentegen :roll:
De detailfoto's zijn wel wat wazig Janman, daar moet je nog even werk van maken :drunk:

komt die scheur in de bovenbuis ook van dat kontakt of is dat later gebeurd??

Ik heb zo ne kodak van 100€ met 0.1 megapixel ofzo.

Ik ben met die scott gewoon tegen de grond gekletst en toen was hij opgestuikt
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Net telefoon van Trek gekregen,ze sturen het frame naar de States voor verder onderzoek..Nóg eens wat langer wachten dus.Heb ook nog eens moeten uitleggen hoe het juist gebeurd is.Aan de telefoon wisten ze mij te vertellen dat àls er ook maar enige twijfel is,ze sowieso een frame voorzien.Vraag is nu waarom ze het dan nog opsturen? :roll:
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

P° schreef:Net telefoon van Trek gekregen,ze sturen het frame naar de States voor verder onderzoek..Nóg eens wat langer wachten dus.Heb ook nog eens moeten uitleggen hoe het juist gebeurd is.Aan de telefoon wisten ze mij te vertellen dat àls er ook maar enige twijfel is,ze sowieso een frame voorzien.Vraag is nu waarom ze het dan nog opsturen? :roll:
Ik zou zeker nog eens duidelijk maken dat "you won't take no for an answer".
Vraag hun (vriendelijk en beleefd) dat moest er van de US een "nee" komen je écht wel het frame terugwil voor onderzoek door een onafhankelijk bureau - dat je recht in je schoenen staat dus (en niet met een kluitje in het riet gestuurd wil worden).
Zeg dat ingeval van crash-schade je de terug transport- en onderzoekskosten op jou neemt, in het andere geval is het voor Trek. dat onderstreept nog eens je "serieux".

Het kan ook geen kwaad om hen te vermelden dat je Trek's "crash replacement policy" echt wel op prijs stelt (en dat zou ook zo zijn moest je ermee gecrasht zijn - feitelijk is dat wel chiek van een merk, dat mag hier ook vermeld worden) maar dat dit hier echt niet het geval is dus niet van toepassing.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

pocoloco schreef:Ik zou zeker nog eens duidelijk maken dat "you won't take no for an answer".
Vraag hun (vriendelijk en beleefd) dat moest er van de US een "nee" komen je écht wel het frame terugwil voor onderzoek door een onafhankelijk bureau - dat je recht in je schoenen staat dus (en niet met een kluitje in het riet gestuurd wil worden).
Zeg dat ingeval van crash-schade je de terug transport- en onderzoekskosten op jou neemt, in het andere geval is het voor Trek. dat onderstreept nog eens je "serieux".

Het kan ook geen kwaad om hen te vermelden dat je Trek's "crash replacement policy" echt wel op prijs stelt (en dat zou ook zo zijn moest je ermee gecrasht zijn - feitelijk is dat wel chiek van een merk, dat mag hier ook vermeld worden) maar dat dit hier echt niet het geval is dus niet van toepassing.
Goeie strategie.

Succes, P°!
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

P° schreef:Net telefoon van Trek gekregen,ze sturen het frame naar de States voor verder onderzoek..Nóg eens wat langer wachten dus.Heb ook nog eens moeten uitleggen hoe het juist gebeurd is.Aan de telefoon wisten ze mij te vertellen dat àls er ook maar enige twijfel is,ze sowieso een frame voorzien.Vraag is nu waarom ze het dan nog opsturen? :roll:
po,

ik heb je foto nog eens bekeken, en ik denk te begrijpen dat de mensen van Trek niet begrijpen hoe dit "spontaan" is kunnen gebeuren. Want garantie heb je dus enkel op "fouten" he. "A bike is made to be used, not abused", staat expliciet op de garantie van mijn spiderke. Ik heb nog nooit een breuk gezien op die plaats. Hoe kan dat frame nu zo barsten als daar een verende vork en een wiel in zit dat zowiezo veel slapper zijn... Ge moet ook begrijpen dat die mensen je niet zomaar kunnen geloven, er is geen enkele die een frame opstuurt naar hen en zegt : "zeg manne, kheb het onder den otto gelegd, der drie keer over gereden, kunde ne keer ene nief opsturen ???"

dat ze het frame opsturen naar de states is in ieder geval een zeer positief punt, daar zullen ze binnenin het carbon kunnen kijken.

eigenlijk is het toch schitterend van die mensen dat ze blijvende moeite doen. en ik ben er 100% van overtuigd dat bij de minste twijfel van hunnentwege je een nieuw frame zal krijgen, ik spreek uit ervaring. als ik die thread hier zo lees ist precies dat TREK een bende geldwolvende afzetters zijn die nog geen frame in elkaar kunnen plakken. Wat er dus wel een beetje over is... amajnie.

Nog maar eens een voorbeeld van hoe bepaalde dingen hier op Mountainbike.be uitvergroot en gepolemiseerd worden totdat het ongelofelijke proporties aannemen.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

Iegienie schreef: Hoe kan dat frame nu zo barsten als daar een verende vork en een wiel in zit dat zowiezo veel slapper zijn...
Awel, door een constructiefout natuurlijk! :-?
Bij mijnen s-works zat de breuk ter hoogte van de achterderailleur, net boven de lasnaad van de staande achtervork. "Nooit meegemaakt, nooit gezien", en toch direct nen nieuwen...
Volgens mij hangt veel af van de contactpersoon die de zaak behandelt + de invloed van de dealer.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Iegienie schreef:
po,

ik heb je foto nog eens bekeken, en ik denk te begrijpen dat de mensen van Trek niet begrijpen hoe dit "spontaan" is kunnen gebeuren. Want garantie heb je dus enkel op "fouten" he. "A bike is made to be used, not abused", staat expliciet op de garantie van mijn spiderke.
Gebruik je een mtb dan om in de living te zetten of om offroad te kunnen rijden?
Iegienie schreef:Ik heb nog nooit een breuk gezien op die plaats. Hoe kan dat frame nu zo barsten als daar een verende vork en een wiel in zit dat zowiezo veel slapper zijn...
En geen enkele schade aan wiel en vork,dit staaft mijn overtuiging en is een bijkomend argument dat er wel degelijk beroep op garantie moet worden gedaan !
Iegienie schreef:Ge moet ook begrijpen dat die mensen je niet zomaar kunnen geloven, er is geen enkele die een frame opstuurt naar hen en zegt : "zeg manne, kheb het onder den otto gelegd, der drie keer over gereden, kunde ne keer ene nief opsturen ???"
Neen,idd,maar ik verwacht niet dat ze mij een leugenaar noemen.Moet ik overal ne camera meesleuren om voldoende bewijsmateriaal te hebben bij een eventuele framebreuk ofzo?En ondertussen zijn we al een maand verder en ziet het ernaar uit dat ik tot een stuk in januari mag wachten...Plezante garantie!
Iegienie schreef:dat ze het frame opsturen naar de states is in ieder geval een zeer positief punt, daar zullen ze binnenin het carbon kunnen kijken.
Volledig akkoord.
Iegienie schreef:eigenlijk is het toch schitterend van die mensen dat ze blijvende moeite doen.
Euh..na een aangetekende zending en een ingebreke-stelling??
Iegienie schreef: en ik ben er 100% van overtuigd dat bij de minste twijfel van hunnentwege je een nieuw frame zal krijgen
Als ze het frame opsturen naar de States,ís er toch twijfel??
Iegienie schreef: ik spreek uit ervaring. als ik die thread hier zo lees ist precies dat TREK een bende geldwolvende afzetters zijn die nog geen frame in elkaar kunnen plakken. Wat er dus wel een beetje over is... amajnie.
Als ik niet gereageerd had,was ik nu zónder bike,tegemoetkoming van Trek of wat dan ook.Dat vooral stuit mij tegen de borst.
Iegienie schreef:Nog maar eens een voorbeeld van hoe bepaalde dingen hier op Mountainbike.be uitvergroot en gepolemiseerd worden totdat het ongelofelijke proporties aannemen.
Ongelofelijke proporties?Ik heb gemeld dat ik met een probleem zat,dat imo bike-gerelateerd was, én ik heb goeie raadgevingen gekregen die een hele hulp waren en nu ook resultaat (?) opbrengen blijkbaar.Ik zie het probleem daarover niet.En die polemisering werkt langs beide richtingen,als je de posts er goed op naleest zijn er zelfs forumleden die twijfelen aan mijn verhaal...Heb al veel zin gehad om alles op het Te Koop topic te zetten en een setje darts aante schaffen : 15 Euro.
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

k heb je foto nog eens bekeken, en ik denk te begrijpen dat de mensen van Trek niet begrijpen hoe dit "spontaan" is kunnen gebeuren. Want garantie heb je dus enkel op "fouten" he. "A bike is made to be used, not abused", staat expliciet op de garantie van mijn spiderke. Ik heb nog nooit een breuk gezien op die plaats. Hoe kan dat frame nu zo barsten als daar een verende vork en een wiel in zit dat zowiezo veel slapper zijn... .[/quote]

Een carbon frame werkt en breekt niet zoals een metalen frame. Carbon plooit tot op een zekere hoogte en breekt dan - ik heb maar weet van één "geplooide" carbon bike en dat was een contsructiefout, ze hadden blijkbaar niet genoeg verharder in de epoxyhars gedaan en door in de zon te rijden (40°C) was de hars terug week geworden, met als gevolg een plooibare carbon fiets :-).
Ik heb de foto's ook eens bekeken en wat ik vreemd vindt is de barst in de onderbuis, die lijkt "gespleten". Om dat ongevalswijs te doen bij een normaal frame heb je al een hele zware slag van voren nodig en dan zou er zeker wel meer schade in de buurt van het balhoofd en andere componenten zijn. Driekwart van de bovenkant van het balhoofd lijkt ongeschonden en zoals gezegd heeft carbon maar een heel beperkte buigzaamheid. Zeker als het zo dik "geweven" ligt als op een balhoofd.

Bij alu fietsen heb ik al verschillende breuken op die plaats gezien (ttz ongeveer 10 cm van het balhoofd op de onderbuis), die waren ook niet aan een ongeval te wijten. Frames willen op die plaats blijkbaar "stretchen" :-).

En ik vind ook niet dat Trek de volledige zwarte piet doorgespeeld moet krijgen.
Alleen, veel merken nemen bij garantiegevallen de bluts bij de buil: af en toe wordt er misschien wel gesjoemeld maar de goeie publiciteit die ze krijgen bij het consequent vlot en zonder morren afhandelen van garanties compenseert dat wel. Zeker bij hun topmodellen.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

oei oei oei... khem weer iet verkeerd gezegd.

als het een konstruktiefout is dan gaan ze dat zeker zien met die fotokes.
keep up the faith...
Plaats reactie