Carbon Trek 9.8 is herrezen en model 2005 geworden...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Carbon Trek 9.8 is herrezen en model 2005 geworden...

Bericht door »

Yep,deze middag gaan biken,in volle afdaling voel ik mijne kader slap worden,hierbij enkele foto's...iemand een idee hoe het met de garantie-afhandeling van Trek staat?Mijne veloboer is morgen met verlof,dus alle advies is welkom.Ah ja,en nog iets : GODVERD*MME !!!!

http://gallery111623.fotopic.net/c344499.html
Laatst gewijzigd door op wo 16 feb 2005 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tomski
Mountainbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: do 22 jan 2004 22:31
Rijdt met: Specialized

Bericht door Tomski »

Eugene weet alles van garantie bij Trek en waco007 rijd in de ploeg van trek die zal er misschien ook iets van weten.
Gebruikersavatar
Wacko007
Mountainbiker
Berichten: 801
Lid geworden op: za 06 dec 2003 12:50
Rijdt met: Marin Pine Mountain 2 '16, Klein Attitude '92

Bericht door Wacko007 »

Aangezien dit een kader is van 2004, kan zeker beroep gedaan worden op garantie!
Let op: bij Trek zijn ze niet gemakkelijk voor garantie! Je moet er echt achter zitten en met alle mogelijke bewijzen van degelijk gebruik de dealer, vertegenwoordiger van Trek, en verder, overtuigen!
Als je met de vork en voorwiel kunt aantonen dat niets bijzonders is gebeurd (val), dan zit je al één stap in de goede richting... Maar daarom nog niet 100% zeker in overtuiging.

Veel succes!

Julien.

PS: verwijs naar het Trek USA Racing Team in België waarin geen enkele Elite 9.8 in 2004 de minste krimp heeft gegeven, ondanks ruwe (maar juiste) behandeling! Mss extra overtuigingskracht...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Thanx mannen,kzal mijn tanden moeten laten zien allè.De miserie is dage zonder bike zit en op de welwillendheid van dealer en invoerder mag wachten...en wachten...en wachten...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

wacko007 schreef: Als je met de vork en voorwiel kunt aantonen dat niets bijzonders is gebeurd (val), dan zit je al één stap in de goede richting
Tja,met mijn vork is niks mis,noch met de crossmax.Twas idd in een nogal hobbelige,'boomwortelige' afdaling maar zeker geen val.Straf dage zo vanalles moet bewijzen,tis nog geen miserie genoeg zonder bike te zitten.Das al een ferme straf op zich!! ](*,)
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

Ik heb enkele jaren geleden een nieuw frame gekregen na framebreuk, en heb niks moeten bewijzen. Gewoon fiets binnen bij Trekdealer en wachten :( maar.
t'Zal er vanaf hangen of ze dit model nog in voorraad hebben bij hoofdverdeler ja of nee,met wat geluk krijg je model 2005 :lol:
Mijne maat heeft zo al 2! keer een nieuwer frame bekomen.
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

triple schreef:Mijne maat heeft zo al 2! keer een nieuwer frame bekomen.
Allemaal goed en wel...maar ik zou de boel niet meer zo vertrouwen denk ik. Als 2 dezelfde frames al 2 keer breken....moet Trek zich toch wel eens vragen beginnen stellen toch.
Zeer spijtig voorval voor den P°, (btw: beestig frameke!!) maar we zitten nu eenmaal met een stukse techniek onder onzen derriere, en daar kan al eens iets mis mee gaan. Maar als P° nogmaals hetzelfde zou meemaken met een nieuw... [-X [-X

Alé, mijn gedacht hé.

Mario
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

Het zou inderdaad niet mogen, 2 keer problemen met een frame( het was het Y model)
Maar gelukkig geeft TREK levenslange garantie op zijn frames, en wordt dit vervangen bij breuk of scheurtjes en dergelijke. Bij de meeste andere merken heb je maar 1 jaar garantie op frame.

Trekrijders niet zelf gaan breken of doorzagen he, da zien ze zene :lol: :lol: :wink:
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Bericht door Supernaut »

Bij mij geen probleem en zit ondertussen toch al aan m'n derde fuel frame (2x scheuren aan de las boven-zadelbuis).Telkens het nieuwste model gekregen en van een SLR frame naar een ZR 9000 frame gegaan(dit zou sterker zijn).Heb de eerste keer wel 4 weken moeten wachten maar de tweede keer had ik hem terug binnen de 10 dagen.Probeer er bij te zijn als je fietshandelaar een afspraak maakt wanneer ze je frame kunnen komen halen (lichte druk zetten).

PS: in m'n tweede frame stond een deuk in de bovenbuis van een tuimelpartij maar er is niets over gezegd.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

triple schreef:Bij de meeste andere merken heb je maar 1 jaar garantie op frame.
d'Er zijn genoeg merken die langer garantie geven, als is het wel zo dat er niet zo veel zijn die levenslange garantie bieden.

Verder treed ik Mario bij: één keer bij dezelfde persoon kan een toevalstreffer zijn. Bij twee keer moet ne mens zich toch al vragen beginnen stellen over de kwaliteit (deze keer in de zin van duurzaamheid) en de kwaliteitscontrole.
Plaats reactie