Carbon Trek 9.8 is herrezen en model 2005 geworden...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Gebruikersavatar
cubeke
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: di 07 dec 2004 19:21
Rijdt met: CubeLtd1+MaguraHS33

Bericht door cubeke »

Ik heb met m'n Cubeke(16'') al serieuse pattaten gedaan, maar hangt nog in mekaar, is mischien iets zwaarder, maar ja ge gaat ook niet uw veld omploegen met zijde schoentjes. Ik trek :lol: hier wel lessen uit
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

carbon sucks? :oops:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

*RiDeRNUmbeROne* schreef:Ik begrijp de reactie van Trek niet zo goed.
Ze hebben meer te verliezen van slechte publiciteit en ze kunnen meer winnen met het geven van een nieuw frame, en tegelijk de positieve reacties ontvangen.

TENZIJ.....:

Ze 100% overtuigd zijn dat dit geen garantie geval is maar een ONGEVAL.

Als ik de foto's zo bekijk denk ik eerder het laatste om eerlijk te zijn.
Als je met je auto nu eens heel zachtjes tegen de boom aanrijdt, maar toch is de motorkap beschadigd, ga je dan ook moord en brand roepen om garantie?

Nu ik erover nadenk, en de goede reputatie van Trek in aanmerking nemend, verwacht ik dat ze zich behoorlijk overtuigd moeten voelen om het zo spaak te laten lopen.

Maar awel kzij maar nen baaiker he?

Waarom trouwens zoveel negatieve reacties opeens, zonder de beweegredenen van afwijzing te kennen?
Hoor en wederhoor is toch de democratische weg?
Welkom op het forum ! (..of kennen we je al ?) Straf om mij bij je eerste bericht op deze site al direct een leugenaar te noemen.Als je wilt kan ik je altijd een persoonlijke toer aanbieden op het parcours waar ik mijn Trek heb gescheurd,mocht dit je meer overtuigen.En sorry voor de negatieve reacties over Trek,maar op dit moment vind ik hun klantenaanpak gewèldig !
Blink360
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 25 nov 2002 18:22
Rijdt met: Trek 970 & Trek Liquid 10

Bericht door Blink360 »

Straf verhaal.

Scary te weten dat carbon al revisie moet hebben wanneer je er eens mee valt #-o

zou al genoeg voor mij zijn om geen carbonframe te moeten hebben...
licht dat wel maar sterk ???
Ok ge hebt altijd wel zotten die die iets kapot krijgen maar na dit topic te hebben doornomen valt het nog redelijk mee denk ik dan.
Levenslange garantie bij Trek = 10 jaar.
Mijn 970 heeft een frame uit cromolybdeen... en geloof me hij rijdt nog zoals op de eerste rit in 1996... niet kapot te krijgen dus.
De vooruitgang noemt men dat dan. Meer kosten en gelukkiglijk voor diegenen die het zich willen veroorloven hopelijk ook meer rendement.
Voor zij die toch graag zot doen in een afdaling... gewicht heeft ook zijn gevolgen voor wat betreft de stevigheid van het materiaal.
Toen ik die foto's van de 9.8 Elite (rendement zal wel super zijn, comfort onvoldoende voor mij) zag, kon en kan ik al voor mezelf uitmaken nooit een carbon frame te moeten hebben.

En dan nog al die miserie... koop jezelf een nieuw frame, nieuwe bike of tweedehands en verkoop de onderdelen wanneer je ze niet gebruikt.
Ingeval Trek niets doet in tegemoetkoming mag je wel wat negatieve publiciteit maken vind ik.
Gebruikersavatar
Cokeske
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 14 okt 2004 09:36
Rijdt met: Thompson Challenge XC (Deore)

Bericht door Cokeske »

P° schreef:
*RiDeRNUmbeROne* schreef:Ik begrijp de reactie van Trek niet zo goed.
Ze hebben meer te verliezen van slechte publiciteit en ze kunnen meer winnen met het geven van een nieuw frame, en tegelijk de positieve reacties ontvangen.

TENZIJ.....:

Ze 100% overtuigd zijn dat dit geen garantie geval is maar een ONGEVAL.

Als ik de foto's zo bekijk denk ik eerder het laatste om eerlijk te zijn.
Als je met je auto nu eens heel zachtjes tegen de boom aanrijdt, maar toch is de motorkap beschadigd, ga je dan ook moord en brand roepen om garantie?

Nu ik erover nadenk, en de goede reputatie van Trek in aanmerking nemend, verwacht ik dat ze zich behoorlijk overtuigd moeten voelen om het zo spaak te laten lopen.

Maar awel kzij maar nen baaiker he?

Waarom trouwens zoveel negatieve reacties opeens, zonder de beweegredenen van afwijzing te kennen?
Hoor en wederhoor is toch de democratische weg?
Welkom op het forum ! (..of kennen we je al ?) Straf om mij bij je eerste bericht op deze site al direct een leugenaar te noemen.Als je wilt kan ik je altijd een persoonlijke toer aanbieden op het parcours waar ik mijn Trek heb gescheurd,mocht dit je meer overtuigen.En sorry voor de negatieve reacties over Trek,maar op dit moment vind ik hun klantenaanpak gewèldig !
ik denk dat hij zo reageert omdat de kader onder de 9.8 en onder Trek beschadigd lijkt te zijn... maar dit is modder zeker?
Gebruikersavatar
jungbrunnenwald
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 12:50

Bericht door jungbrunnenwald »

Tegenwoordig zijn er leuke TV programma's (ombudsjan , klant is koning)en er is ook test aankoop. Geloof me hiervoor gaan ze wel wijken ( als er zo ne reporter heel de week voor de deur staat)

Succes

koen
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

A d r i schreef:P° heeft gezegd dat er geen schade aan voorwiel noch vork is.. dus een botsing is uitgesloten.
http://gallery119672.fotopic.net/c356937_1.html


Ik ben hiermee ook tegen de grond geslagen. Volges mij zelfs niet tegen een steen gereden , maar da moet wel want anders kan het niet. Aan mijn crossmax wiel en mars super vork was niks maar dan ook niks aan. Het manneke zelf mankeerde zelf ook niks.

Dus ge kunt nooit bewijzen met rechte vork en wiel dat er niks gebeurt is.

Ps Hebt gij nooit die foto gezien van die scott team issue met kapotte kader waarvan de sid en crossmax sl niks mankeerden :wink:
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

@cokeske: idd modder aan '9.8',de scheur loopt tot de letter 'K' van Trek.

En om nog even op dat zgz. 'ongeval' terug te komen : mocht dit het geval zijn dan zou ik ZEKER beroep doen op een verzekering ipv op de garantievoorwaarden,het zou me heel wat moeite gespaard hebben! :evil: Uitpakken met levenslange garantie en dan de staart intrekken,ik vind dat zoiets niet kan,voilà.Ik zal juist om die reden ook alles in het werk stellen om Trek op zijn verantwoordelijkheid te wijzen.Das ook typisch democratisch... :wink:
pocoloco
Mountainbiker
Berichten: 947
Lid geworden op: di 19 okt 2004 23:46

Bericht door pocoloco »

P° schreef:@cokeske: idd modder aan '9.8',de scheur loopt tot de letter 'K' van Trek.

En om nog even op dat zgz. 'ongeval' terug te komen : mocht dit het geval zijn dan zou ik ZEKER beroep doen op een verzekering ipv op de garantievoorwaarden,het zou me heel wat moeite gespaard hebben! :evil: Uitpakken met levenslange garantie en dan de staart intrekken,ik vind dat zoiets niet kan,voilà.Ik zal juist om die reden ook alles in het werk stellen om Trek op zijn verantwoordelijkheid te wijzen.Das ook typisch democratisch... :wink:
Ik zou inderdaad oppassen met die "crash replacemant policy" omdat je dan toegeeft dat je misschien wel in de fout gegaan bent met de fiets. Ik zou dat alleen als aller-allerlaatste "redmiddel" gebruiken.

Gewoon vriendelijk antwoorden dat je hun bedankt voor hun antwoord maar dat deze crash-policy niet van toepassing is omdat je er geen ongeval mee gehad hebt. Niet op het moment van de breuk, niet eerder of geen ongeval tijdens een transport.
Vraag je kader terug en zeg dat je hem gaat opsturen naar een firma die gespecialiseerd is in composiet materialen.
Als blijkt dat na onderzoek het frame niet door een ongeval gebroken is, dat je van hen én een nieuw frame terug verwacht én dat je de bevindingen van die firma samen met hun factuur zal doorsturen :-).

Dit gezegd zijnde: ik kom beroepshalve met veel merken in contact en de enige carbon fietsen die ik nog nooit heb zien breken waren de oude Cadex frames van Giant (carbon buizen met gelijmde alu lugs op de verbindingen). Van andere Giant carbon fietsen heb ik er nog niet genoeg gezien om daar een onderbouwd oordeel over te vellen. Iemand al wel ?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

JanMan schreef:
A d r i schreef:P° heeft gezegd dat er geen schade aan voorwiel noch vork is.. dus een botsing is uitgesloten.
http://gallery119672.fotopic.net/c356937_1.html


Ik ben hiermee ook tegen de grond geslagen. Volges mij zelfs niet tegen een steen gereden , maar da moet wel want anders kan het niet. Aan mijn crossmax wiel en mars super vork was niks maar dan ook niks aan. Het manneke zelf mankeerde zelf ook niks.

Dus ge kunt nooit bewijzen met rechte vork en wiel dat er niks gebeurt is.

Ps Hebt gij nooit die foto gezien van die scott team issue met kapotte kader waarvan de sid en crossmax sl niks mankeerden :wink:
Ik heb al vele kapotte alu Scotts gezien, opgestuikt of met blutsen .. een beetje TE veel om goed te zijn. Maar alu is geen carbon, carbon kan wel tegen een steentje. Een baksteen daarentegen :roll:
De detailfoto's zijn wel wat wazig Janman, daar moet je nog even werk van maken :drunk:

komt die scheur in de bovenbuis ook van dat kontakt of is dat later gebeurd??


@pocoloco : mijn eerste MTB was een cadex, ik stoot mezelf nog altijd voor het hoofd dat ik die ooit verkocht heb.

Over het algemeen zijn de Giant carbon frames (en ook de Treks en Scotts) behoorlijk oversized aan balhoofd en trapas. Trek 9.8 breekt toch wel regelmatig , Giant MCM nog niks gebroken van gezien feitelijk
Plaats reactie