opmeten fietspositie ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

Gun*666 schreef:
El Baelos schreef:Ik heb sinds twee weken ook iets vrij vervelend voor.
Vroeger nooit last, maar sinds de regiotour krijg ik steeds pijn in een spier achteraan mijn linkerknie.
Ik voel dit al tijdens het fietsen, maar achteraf doet het eigenlijk het meeste pijn.
Ik denk dat mijn zadel ook hoger zal moeten, al denk ik dat ik mijn benen dan te hard zal moeten strekken tijdens het trappen.

Bullen klinkt wel goed om dit probleem op te lossen, maar om er nu helemaal naar Limburg voor te rijden...
Heb juist het zelfde voor ben bij de dokter geweest en nu twee weken kine . Een overbelasting van die spier ik heb het in bijde knieen en door te blijven rijden is het ook al naar de buiten en binnenkant getrokken #-o
Mijne kine zegt dat het ligt aan mijn nieuwe schoenen die plaatjes zullen niet goed staan

Ik denk er dus ook na om me te laten opmeten de dichtste is Luc Piron in Tielt -Winge toch ook al veel goeds van gehoord
Want van die fietsenmakers die zeggen dat ze dat ook kunnen [-X met alle respect maar dat is toch nog ne stiel apart denk ik .

Luc Piron : momenteel lange wachttijd... denk ten vroeghstede 23e juli, tenzij er een gaatje gevallen is.
een kameraad moest ook lang wachten.

anderzijds denk ik wel dat Luc in juli op verlof gaat, dat zou de langewachttijd kunnen verklaren.

informeer hem even.
JaKe0482
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 aug 2007 13:26
Rijdt met: Ridley Scorpion
Contacteer:

Bericht door JaKe0482 »

Ik kocht onlangs nieuwe schoenen. Sindsdien heb ik na ritten > 100 km of de wat meer explosieve tochten pijn aan de achillespezen, die enkele dagen aanblijft. Ga er dus van uit dat de schoenplaatjes niet goed staan gepositioneerd. Nu vindt ik het zelf wat overdreven om enkel voor deze afstelling een volledige meting te laten uitvoeren omwille van de kosten. Voor de rest nergens last van dus neem ik aan dat de afmetingen van de fiets wel +/- ok zijn.

Weet iemand hoe je de schoenplaatjes juist kan positioneren?
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Een volledige opmeting is nooit overdreven, zelfs niet als het enkel zou zijn om je schoenplaatjes juist te krijgen. :wink:

Maar als je het niet ziet zitten, in een oude O2bikers stond de volledige uitleg om je schoenplaatjes te positioneren... misschien dat iemand die nog liggen heeft...
JaKe0482
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: za 25 aug 2007 13:26
Rijdt met: Ridley Scorpion
Contacteer:

Bericht door JaKe0482 »

kawa schreef: in een oude O2bikers stond de volledige uitleg om je schoenplaatjes te positioneren... misschien dat iemand die nog liggen heeft...
Kawa, merci alvast voor de tip.

Ben eens gaan checken op hun site en vindt er inderdaad enkele oude nummers terug over houding op de fiets. Nummers 68,69,70 en 74 (April-Oktober 2001). Iemand nog in bezit van deze uitgaves? Desnoods kan ik ze ook nog proberen na te bestellen.
Gebruikersavatar
flaming_jakke
Mountainbiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Lynskey Pro29 & Niner Air9 No Shox
Contacteer:

Bericht door flaming_jakke »

fast_bunny schreef:ik ben ook naar piron geweest , maar enerzijds was ik teleurgesteld dat alles quasi perfect stond , maar anderzijds wist ik wel dat ik niet meer hoefde te zoeken naar nog een betere positie. waar ik wel tegen de gevestigde praktijk inga , is dat ik de tip van m'n zadel liever wat hoger wil , niet waterpas dus.

soit , de aanpassing van de schoenplaatjes vond ik heel goed en bij m'n volgende bike is het natuurlijk maar effe vragen welke maat ideaal voor mij is , nadien nog effe langs gaan voor af te stellen en ik hoef geen jaar meer te zoeken naar de ideale positie.

veel geld maar ik vind het waard 8)
Kan iemand me een idee geven van de prijs ? En hoeveel is het meer voor een 2de bike ?

Thanks
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

110e
Gebruikersavatar
Gun*666
Mountainbiker
Berichten: 571
Lid geworden op: do 23 nov 2006 20:59
Rijdt met: Scott scale 50

Bericht door Gun*666 »

vandaag een afspraak gemaakt bij Luk Piron is pas voor 11 augustus 110 € voor 1 fiets en voor twee fietsen is het 130 € hopelijk zijn we er achteraf beter mee :bounce:

Een gouden raad als je ergens last hebt blijf er niet met rijden maar zoek naar de oorzaak voor je het erger maakt :wink:
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ik ben ook aan het twijfelen om me es te laten uitmeten wat betreft de fietspositie. Op mn HT geen probleem. Van niks last, ook al zeggen sommigen dat mn bekken iets te veel beweegt.
Op mn fully kan ik me niet deftig zetten. Ik zit constant heen en weer op het zadel te schuiven en van zodra het wat bergop gaat, krijg ik pijn in mijn bovenbenen, schenen, voeten en zelfs mijn buikspieren( :-? ). Ook zit ik iets te recht naar mijn mening. Ik 'lig' liever op de fiets. Er zit al een 2 cm langere stuurpen op, waardoor ik wel iets meer gestrekter zit, maar goed is het nog altijd niet. Mn zadelpen zou ook nog iets hoger mogen, maar zit momenteel al op het maximum uit het frame.
Met mijn HT kan ik blijven knallen en die fiets reageert gewoon direct op iedere trap. Bij de fully gaat alles precies in slow-mo. Ik zet serieus aan en er gebeurt precies niets...al zal dit eerder te maken hebben met het concept van de fully dan met de positie op de fiets. Zaterdag in Leupegem zitten harken op de Rush, zondag gewoon galet kunnen geven met nog overschot op de HT.
Al moet ik wel zeggen dat ik mn fully nog niet getest het op het terrein waarvoor ie gemaakt is, namelijk de Ardennen. Maar als klimmen hier al zo moeizaam gaat...
Gebruikersavatar
Gun*666
Mountainbiker
Berichten: 571
Lid geworden op: do 23 nov 2006 20:59
Rijdt met: Scott scale 50

Bericht door Gun*666 »

#-o kom juist terug van mijn kine die heeft van het weekend eens geinformeerd, daar in knokke was een algemene bijeenkomst van sport artsen en kinesisten van de bond der wielrenners of zoiets . En nu heeft hij mij iemand anders aanbevolen om mij te laten opmeten ,Jan Engels die werkt op een andere wijze dan Piron of Bullen want die zouden met dezelfde statistieken werken dan over 30 jaar zegt hij #-o http://fit-concept.webbuilder02.hostbas ... 124251.htm
Heb hem dan ook is gebeld om meer info en klonk mij toch te weten waar hij mee bezig is. Denk toch dat ik ga overstappen .
Heeft er hier al iemand van hem gehoord of bij geweest ??
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

Nope, niet gekend......(bij mij )
Plaats reactie